Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nordea sælger min gæld til inkassofirma og gælden stiger med ca. 167%

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Vi var så uheldige at blive tvangslukket i 2010 da vores revisor ikke indleverede vores regnskab ( dranker åbenbart) til erhvervs & selskabsstyrelsen (ApS) og pga. kommunesammenlægningerne, røg al min post til en forkert adresse, og jeg viste derfor intet om det.
Først da min daværende kone og jeg købte nyt hus, og derved fik ny adresse, fik jeg brev fra dem om det. Men der var det for sent, og de valgte at tvangslukke mit firma. Lort med lort på.

Det kostede mig en gæld til Nordea på ca. 125.000kr. da ALT af værdi jo blev solgt for en slik. Jeg havde en selvskyldner-kauktion på de 125.000kr. Så den hang jeg på.

Nordea lovede mig at jeg ikke skulle betale renter.

Nu fik jeg her for ca 14 dage siden, et brev fra Nordea, at de overgav min gæld til Lowell.dk og at de nu skulle indkræve min gæld.

I dag finder jeg så et brev fra Lowell.dk at de vil have alle pengene, som nu er ca. 106.600kr. (har betalt lidt af til Nordea) PLUS renter fra 2015 på 19,5% pr. år. OG Domsrenter på 102.879,57kr.

Så nu er gælden pludselig blevet til 285.395,24kr.

Kan de godt lægge renterne oveni for år tilbage, hvor Nordea sagde jeg ikke skulle betale renter.

Og kan de ligge noget som hedder "Domsrenter" oveni på over 100.000kr.???

WHAT... Jeg er målløs... ;-(

Jeg håber nogen kan kaste lidt positivitet MIN vej..! ;-(

Mvh

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mit første indskydelse er lidt undren over, at du har haft OK fra Nordea om ikke at betale af af betyding, og jo kun har afdraget ca 19.000 ud af gælden på 125.000 kr på 10 år siden tvangslukningen. Det lyder umiddelbart underligt, at Nordea ikke tidl har haft fat i dig for at høre om hvordan planen var for at betale de 125.000 kr mere seriøst under de 10 år


Uden at vide om du f.eks har haft en skriftlig aftale om, at du siden 2010 ikke har skulle betale nogen form for rente af de 125.000 - tror jeg ikke man kan svare, for har du ikke det - er jeg lidt overrasket 

Domsrente har jeg set brugt før men husker ikke hvad er - men jeg er ikke sikker på det er PLUS - for tager jeg f.eks 110.000 kr 2015 som udgangspunkt - og intet fra 2010 til 2015 - +19,5% med rentes rente  - så bliver din 2019 ult gæld ca 268.000 kr - og så lidt fra i år - så tallet 285.000 ligner faktisk alene 19,5% rente pro anno med rentes rente

Det er så til gengæld jo en høj rente for den periode, specielt de sidste år. Her må du nok først prøve om Nordea kan forklare tallet  og som Lowel kan forklare hvorfor 19,5% er valgt - for mig lyder for højt hvis det er helt uden aftale - men jeg har ikke så meget at have det i. det virker som om de med 2015 går 5 år tilbage dog og ikke ind i 2010 til 2015

Hvis ikke andre her har en meget konkret hjælp, så tror jeg du må til en advokat hvis ikke du selv kan komme til bunds i det - men få et møde først med en gennemgang - så du ikke smider gode penge efter dårlige

vh John Hannoiver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

P.... irriterende

og du skal huske, at LOWELL af de:

Michael Haahr:
125.000kr

Har betalt kr. 12.500,00!!!!.

Jeg ved, at der er fremsendt forslag til et parti om, at lade debitor betale det beløb som kreditor får istedet for. Resultatet er det samme og sagerne er lukkede.

Der kan vi tale om easy money.

Derudover "køber" Lowell også sager, der indfriet. Men får det igennem i retterne, således debitor ikke får en "FAIR TRAIL" til trods for dokumentation.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:
Jeg håber nogen kan kaste lidt positivitet MIN vej..! ;-(

Har du husket at få dit skattefradrag for den tabte selskabskapital? Det kan det afbøde lidt af tabet.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

PashminaWear:
Har du husket at få dit skattefradrag for den tabte selskabskapital? Det kan det afbøde lidt af tabet.

Nej det har jeg ikke. Det har ingen fortalt mig om var muligt. Kun efter flere år, og der tror jeg det var for sent.

Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Derudover "køber" Lowell også sager, der indfriet. Men får det igennem i retterne, således debitor ikke får en "FAIR TRAIL" til trods for dokumentation.

Mener du at Lowell kan opkøbe gæld, som faktisk er betalt, og så kradse dem ind igen..? Det lyder da mærkeligt, hvis det er tilfældet.

Pythonrap:
Jeg ved, at der er fremsendt forslag til et parti om, at lade debitor betale det beløb som kreditor får istedet for. Resultatet er det samme og sagerne er lukkede.

Jeg ved ikke lige hvad du mener her..? mener du at Nordea skulle have spurgt mig, om jeg ville betale de 12.500kr. som du nævner, istedet for at sælge det til Lowell..? Det har de bestemt ikke. Så havde jeg da taget det tilbud ;-).

Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Domsrente har jeg set brugt før men husker ikke hvad er - men jeg er ikke sikker på det er PLUS - for tager jeg f.eks 110.000 kr 2015 som udgangspunkt - og intet fra 2010 til 2015 - +19,5% med rentes rente  - så bliver din 2019 ult gæld ca 268.000 kr - og så lidt fra i år - så tallet 285.000 ligner faktisk alene 19,5% rente pro anno med rentes rente

Nu kan jeg ikke lige læse hvad jeg har skrevet. Men jeg er da ret sikker på jeg skrev alle tallene:

Gælden: 106.600kr.
Renter: 75.900kr.
Domsrenter: 102.800kr.

I runde tal.
Det giver samlet 285.300kr.

Cookie - John Hannover:

Mit første indskydelse er lidt undren over, at du har haft OK fra Nordea om ikke at betale af af betyding, og jo kun har afdraget ca 19.000 ud af gælden på 125.000 kr på 10 år siden tvangslukningen. Det lyder umiddelbart underligt, at Nordea ikke tidl har haft fat i dig for at høre om hvordan planen var for at betale de 125.000 kr mere seriøst under de 10 år

Har det betydning for, om Lowell må sætte Så høje renter på, eller tillægge en "domsrente" på næsten samme beløb, som det der skyldes..?

Når jeg ikke har betalt mere af, er det jo nok fordi der ikke har været overskud til det. De kan jo ikke hive håret af en skaldet mand...
Konkurs og skilsmisse oveni hinanden er noget der koster...


Uden at vide om du f.eks har haft en skriftlig aftale om, at du siden 2010 ikke har skulle betale nogen form for rente af de 125.000 - tror jeg ikke man kan svare, for har du ikke det - er jeg lidt overrasket 

Har du aldrig før hørt om at en bank siger ok for at du ikke skal betale renter af en gæld du får sådan på den måde, uden at du selv er skyld i det..? Det fik både mig og min kompanion dengang. Min revisor sagde også at det er ret normalt.

Vores gæld (vi fik begge 126.000kr. i gæld) blev sat i bero i ubestemt tid, uden renter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Tallet passer med 19,5% rente så de er nok bank rente og domsmand. 19,5% til beløbet fra 2015 passer med de samlede beløb

Nej . jeg har aldrig hørt en bank lade 125.000 være i 10 år uden rente - at den sætter en gæld i bero i ubekendt tid er mig ukendt - og uden skyld - også lidt - for leder man en virksomhed må man ikke ende på tvang - der er masser af advarsler og man skal, uanset drikfældig revisor holde øje med regnskabs indsendes og har også 3 mdr til at tage virksomheden ud af tvang. Det afgørnde er at du forholder dig lidt følelsesløst til det, og fokuserer på om der er brud med forfald (tror jeg ikke) og om renten 19,5% - som jeg ikke kan regne ud som ande end 19,5 samlet inkl domsrente er lovlig.

rimeligt er nok ude af din rækkevidde, når sagen er hvor den er

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

Hvorfor du føler du har behov for at vurdere, om jeg ingen følelser har overfor dette, forstår jeg ikke...? Du kalder mig følelseskold...? What. Du aner intet om mig eller min situation.

Jeg bør da kunne regne med et revisorfirma med 10-12 mand ansat, har fuldstændig styr på mine regnskaber. Og når det endda er ejeren af firmaet som lavede vores ting.

De gik også konkurs samme år som jeg blev tvangslukket.

Vi fik ny revisor til at regne det hele ud, og det var "billigst" for os at lade dem lukke os, istedet for at skulle genopholde aps på 250.000kr. og. vi måtte intet skylde i banken. Alt dette bør du vide, hvis du er revisor.
Så ville vi genoprette aps og køre videre, ville det koste os 500.000kr. og lod vi dem lukke os, kostede det kun ca. 250.000kr. Hvad ville du vælge?
Og hvis du samtidig kom ud i skilsmisse med to børn involveret.

Nej, du kender ike til mine følelser eller hvad jeg har gået igennem. Men svine mig til det er nemt ;-)

Så tak for det.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael Haahr:
Jeg bør da kunne regne med et revisorfirma med 10-12 mand ansat, har fuldstændig styr på mine regnskaber. Og når det endda er ejeren af firmaet som lavede vores ting.

Ja det bør man da -  men sådan er virkeligheden desværre langtfra.

Men som ejer er det  ene og alene dig som har ansvaret for at regnskabet bliver indleveret til tiden.  normalt vil man jo også få en kvittering for indleveringen.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)