Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nordea sælger min gæld til inkassofirma og gælden stiger med ca. 167%

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Michael Haahr:
Hvorfor du føler du har behov for at vurdere, om jeg ingen følelser har overfor dette, forstår jeg ikke...? Du kalder mig følelseskold...? What. Du aner intet om mig eller min situation.

John skriver faktisk det modsatte, nemlig at du skal prøve at holde følelserne ude af sagen, de gavner dig ikke - uanset hvor uretfærdigt du synes det er.'

Michael Haahr:

Jeg bør da kunne regne med et revisorfirma med 10-12 mand ansat, har fuldstændig styr på mine regnskaber. Og når det endda er ejeren af firmaet som lavede vores ting.

De gik også konkurs samme år som jeg blev tvangslukket.

Michael Haahr:
Og hvis du samtidig kom ud i skilsmisse med to børn involveret.

Ovenstående er eksempler på det der menes med at holde følelserne ude, de eksempler du kommer med tæller ikke i sagen - det er ærgerligt, uretfærdigt og sagt på jysk godt træls - MEN det er sagen uvedkommende.

Mit råd er lidt i tråd med Johns, få en bisidder til at hjælpe dig her, en der ikke har følelser involveret og som kan vurdere sagen nøgternt - det er det du får mest ud af.

Held og lykke med det hele
/Brian

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Michael Haahr:
Mener du at Lowell kan opkøbe gæld, som faktisk er betalt, og så kradse dem ind igen..? Det lyder da mærkeligt, hvis det er tilfældet.

Det gør de. Og til trods for kvitteringer er sendt til fogedretten, så er debitor blevet dømt til at betale. Fogedretten skal jo rådgive debitor, men her overløb de debitor og ikke en fin behandling. IKKE FAIR TRIAL.

Michael Haahr:
Jeg ved ikke lige hvad du mener her..? mener du at Nordea skulle have spurgt mig, om jeg ville betale de 12.500kr. som du nævner, istedet for at sælge det til Lowell..? Det har de bestemt ikke. Så havde jeg da taget det tilbud ;-).

Jeg mener: Der er blevet fremsendt et forslag til 2 politikere på Borgen om at tage hånd om dette. Som du selv skriver så er kr. 125.000,00 blev til næsten kr. 300.000,00. Og den er købt for 12.500,00!!. Det kalder, de omtalte politikere noget, jeg ikke vil skrive her.

Mange af denne type firmaer, har ikke advokater ansatte, men jurister. Så er der ikke mulighed for at klage til Advokatnævnet!.

Det nævnte firma er nu blevet anmeldt til politiet og der er klaget til Retspræsidenten i retskredsen. Men det er jo nok det samme som i advokatnævnet. Alle dækker over hinanden og gnaver flere ben. Citat af Carl Henrik Rørbeck.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:

Hej John.

Hvorfor du føler du har behov for at vurdere, om jeg ingen følelser har overfor dette, forstår jeg ikke...? Du kalder mig følelseskold...? What. Du aner intet om mig eller min situation.

Jeg bør da kunne regne med et revisorfirma med 10-12 mand ansat, har fuldstændig styr på mine regnskaber. Og når det endda er ejeren af firmaet som lavede vores ting.

De gik også konkurs samme år som jeg blev tvangslukket.

Vi fik ny revisor til at regne det hele ud, og det var "billigst" for os at lade dem lukke os, istedet for at skulle genopholde aps på 250.000kr. og. vi måtte intet skylde i banken. Alt dette bør du vide, hvis du er revisor.
Så ville vi genoprette aps og køre videre, ville det koste os 500.000kr. og lod vi dem lukke os, kostede det kun ca. 250.000kr. Hvad ville du vælge?
Og hvis du samtidig kom ud i skilsmisse med to børn involveret.

Nej, du kender ike til mine følelser eller hvad jeg har gået igennem. Men svine mig til det er nemt ;-)

Så tak for det.

Det forekommer at du blander følelser sammen med fakta. Det er svært at forholde sig til. 

Du/I har været ejere - og formentlig direktør(er) i et anpartsselskab. Det medfører et stort ansvar, og det er ikke noget man skal tage let på. 
Sådan som jeg læser det du beskriver , så har du/I ikke løftet jeres ansvar for at indberette regnskab. At I køber en underleverandør (en revisor) fritager som bekendt ikke jer for ansvaret. 

Uanset hvad, så er det åbenbart endt med en gæld til Nordea på 125.000 i 2010. Det er 10 år siden. 
I har åbenbart fået lov til - mener du - at gælden er rentefri. Det er jo fedt for jer, og det har du naturligvis på skrift, må jeg antage. 
I så fald, så ville du have kunnet betale HELE gælden tilbage med kun ca. 1.000 kroner om måneden. 
Men det lader det til at du ikke har gjort, siden gælden (uden renter) stadig udgør over 100.000 kroner. 

Jeg kan - som aktionær i Nordea (via pensionskasser) - godt forstå, at Nordea nu synes at det er på tide at der kommer nogen penge i kassen. Da du åbenbart ikke har betalt noget af betydning gennem 10 år, så kan jeg godt forstå at Nordea sælger fordringen til en mere aktiv forvalter af tilgodehavender. 

I min forståelse - ud fra det du skriver - så er din situation faktisk god. 
Du skriver at Nordea har accepteret en rente på nul procent. Det er fedt. Det er jo bare at dokumentere det. 
Du skriver også at Nordea har accepteret at der ikke skal betales af på gælden. Det er jo også fedt. Det er bare at dokumentere det. 

Hvis du ikke kan dokumentere dine aftaler med Nordea, så er din situation åbenlyst ikke så god. Så lyder det mere som om at du har én opfattelse, og Nordea har en helt anden. 
Nu er det så ude af Nordeas hænder, så nu er det kun dokumentation og andre tunge argumenter der kan hjælpe dig. Jeg ønsker dig held og lykke. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:

Hej John.

Hvorfor du føler du har behov for at vurdere, om jeg ingen følelser har overfor dette, forstår jeg ikke...? Du kalder mig følelseskold...? What. Du aner intet om mig eller min situation.

jeg skriver modsat - hold følelserne og vreden ude - de forklumrer bare dine tanker - du har masser af følelser - det kan du bare ikke bruge her

Michael Haahr:

jeg bør da kunne regne med et revisorfirma med 10-12 mand ansat, har fuldstændig styr på mine regnskaber. Og når det endda er ejeren af firmaet som lavede vores ting.

De gik også konkurs samme år som jeg blev tvangslukket.

ja - men det ændrer intet ved at DU (og andre ejere) har 100% pligt til at holde øje med, at dit regnskab kommer ind til tiden - selvangivelse ligeså. Du kan ikke lægge det over på andre, hvis det IKKE sker- Du SKAL holde øje - det er en pligt for dig - og du har også fået besked fra Erhvervsstyrelsen og har kunnet rette op på det (måske med en omk)

Michael Haahr:
Vi fik ny revisor til at regne det hele ud, og det var "billigst" for os at lade dem lukke os, istedet for at skulle genopholde aps på 250.000kr. og. vi måtte intet skylde i banken. Alt dette bør du vide, hvis du er revisor.
Så ville vi genoprette aps og køre videre, ville det koste os 500.000kr. og lod vi dem lukke os, kostede det kun ca. 250.000kr. Hvad ville du vælge?
Og hvis du samtidig kom ud i skilsmisse med to børn involveret.

Det beskriver jo en situation hvor nogen -  andre end jer - så har tabt en masse penge ved at I valgte tvangslukning (ville koste 500.000 at undgå peger på negativ EK)  - herunder jo banken så ville stå for tabet på de 250.000 alene - og måske mere - i kautionerede blot for det beløb og de kan max kræve det i skylder.

Jeg ved ikke hvad jeg ville vælge - det er hypotetisk - og det er ikke sjovt at være ramt samtidigt med skilsmisse med 2 børn i klemme - men det er følelser du er nødt til at få ud af verden, ved at overlade det her til nogen er IKKE har følelserne i spil. Ellers bliver du formentligt tromlet ned af gældens ejer. 
Det er det jeg rådgiver dit til at prøve at undgå - og det kan du ret klart ikke selv, for du har meget stærke følelse som forpludrer opfattelsen

god vind med det.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)