du kan jo faktisk have ret i at vor PMV mand - hvis det ikke er fra udlandet EU med omvendt betalingspligt men elektronik/telefon til DK - vil skulle momsregistrere sig, hvilket jo vil være uønsket formentlig - så derfor ville jeg lægge købet om til privat og i CVR nummer - vh John H |
PMV Omvendt betalingspligt
Tak for Jeres svar. Handlen er ikke gennemført endnu, og faktura med moms er nok en mulighed. Jeg ville dog helst handle som sælger har lagt op til uden moms på fakturaen. SKM2014.622.SKAT Virksomheder med omsætning under 50.000 kr. Afgiftspligtige personer, hvis momspligtige leverancer inden for en 12-måneders periode ikke overstiger 50.000 kr. behøver ikke at lade sig momsregistrere, jf. momslovens § 48, stk. 1. På trods af, at disse virksomheder ikke behøver at lade sig registrere, anses de stadig for afgiftspligtige personer i momslovens forstand, og leverancer af mobiltelefoner, integrerede kredsløbsanordninger, spillekonsoller, tablet-pc'er og bærbare computere til disse virksomheder er derfor omfattet af reglerne om omvendt betalingspligt. I forbindelse med køb af varer omfattet af reglerne om omvendt betalingspligt skal disse virksomheder derfor registreres efter momslovens § 50b Spørgsmål: Er det en decideret momsregistrering, og derfor eneste udvej, udover at ændre fakturaen så den bliver med moms? |
Ja. Hvis fakturaen skal være med moms så kræver det så at du køber pc'en privat af sælger. |
ja du må ikke få leveret med omvendt betalingspligt uden at du skal momsregistrere dig og lægge moms på alt salg fra den dato - ud over at få ændret faktura til at være til dit navn hvilket da klart ville være mit forslag i et PMV Dem det gør hårdt ud over er ikke momspligtige selskaber som f.eks tandlæger, taxier osv som får besværet med at skulle momsregistreres. -Undgå det vh John Hannover |
I mit PMV tjener jeg omkring 200.000 kr per år som honorar uden moms. Jeg har mulighed for en mindre del indtjening med moms, dog under 50.000kr. Hvis jeg i 2020 tjener 40.000 kr med moms, hvordan skal de så indberettes? Og kan jeg købe pc uden moms og modtegne det i momsen af de 40.000kr? Husk jeg ønsker stadig ikke at blive momsregistreret |
Så kan du ikke købe pc med omvendt betalingspligt. Forudsætningen for dette er netop at du har en momsregistrering. Ønsker du ikke momsregistrering må du enten købe pc privat eller via en leverandør som ikke er omfattet af reglerne om omvendt betalingspligt. |
Jeg synes det lyder helt galt - I PMV honorar 200.000 kr??? Det kan du da ikke få uden moms? Det kan du få som personligt honorar - indberettet af den der betaler dig til skat - men da ikke bare i dit PMV som momsfri indtægt???? Det honorar kunne så tilmed lyde som lønmodtagerindkomst og det kan så give bod at få det som honorar - men er det noget du fakturerer i dit selskab - så er det vel enten momspligtigt eller lønsums - Du kan heller ikke trække moms fra udgifter hvis du har indtægter uden moms - så skal momsen trækkes fra i forhold til procent momspligtig og ikke momspligtig indtægt, men hvorfor dit honorar i PMV skulle være momsfrit? det er bestemt ikke klart - Tager du fejl kan du få moms på ALT OG den der betaler kan få en stor bod og ikke momsfradrag og du får skat af momsen - da der ikke er moms på lønmodtagerarbejde Du lyder som om du er helt på galt spor. Gå til en revisor med det hele vh John Hannover |
Hvorfor dog det? Hvis honorar er for momsfritagne aktiviteter...... |
Mener bestemt ikke at have hørt om nogen øvre grænse for honorar. Tager jeg fejl? Men jeg har forespørgsler på udlejning af grej, hvilket jeg hidtil har afvist, dels fordi det er en lille del og fordi det er momspligtigt og deraf ikke foreneligt med mit PMV. Men man kunne jo dele regnskabet i det med moms og det uden moms, hvilket var mit spørgsmål i forrige indlæg |
det kan ikke mig bekendt ligge i PMV det kunstner honorar på 200.000 kr - det burde klart ligge på dit CPR og det skal indberettes af betaler til skat på CPR nummer (og det skulle det også hvis det var til PMV) vh John Hannover |