men mener ikke man må omsætter over 50 t i PMV uanset hvad - så skal det være enkeltmands - MÅSKE med moms
Det er vel Erhvervsstyrelsen som er rette myndighed, men tjek evt. kapital 3 i CVR-bekendtgørelsen. Der nævnes kun en beløbsgrænse og det er hvis man bliver registreringspligtig for moms så skal der omregistreres.
har også spurgt dem - begge dele tager sikkert tid - så til da må trådstarter jo holde sig til dig med OK for flere hundrede tusinde i PMV så han ikke bliver bange
Jeg er iøvrigt heller ikke enig i dit skriv på din egen blog om pmv, hvor du blandet skriver at pmv ikke kan bruges til hobbyvirksomhed. Det er jo faktisk et af de eksempler som Erhvervsstyrelsen selv positivt nævner.......
Og efter at have prøvet at stifte PMV for sjov - bare indledende del - ser det ud til det er OK at kunne have oms på en hvilken som helst størrelse i PMV så længe den er momsfri - hatten af
Erhvervsstyrelsen påpegede faktisk, ved oprettelsen, at jeg skulle oprette PMV og ikke Enkeltmandsvirksomhed for min DJ virksomhed da den momspligtige indtjening er under 50.000kr. og at DJ er kunsterisk virksomhed og momsfritaget. Jeg oplyste jo forinden at jeg forventede over 50.000 i indtjening.
Der kunne være andre argumenter for at ændre virksomhedsformen, og blive momsregistreret, hvilket jeg vil vende med en revisor snarest