Vi sælger godt men hvorfor starter det altid med "Den tror jeg ikke på " Det var det der var udgangspunktet. Produktet virker og det bliver alle overbevist om efter en demonstration. Men vi har 60000 brugere i Danmark som er meget glade for vores produkt og.......
Hej Kjeld.
Selvom dit produkt virker og du har dokumentationen i orden, så er svaret på din tråd allerede faldet. Der er flere indlæg i starten der peger på din kommunikation, og om noget kan det vise for dig at den er vigtigere end i havde regnet med. I en sag som denne handler det om toværdighed, og lad os bare indrømme det. Vi gider ikke læse alt dokumentation før vi beslutter os. Vi beslutter os ret hurtigt, og derfor er måden man kommunikere ekstrem vigtig.
Som jeg ser det har du 2 muligheder.
1. Du arbejder meget med jeres kommunikation, og investere i at få en lettere og mere troværdig profil. Du gør alt hvad du kan for at brande produktet baseret på nogle enkelte lettilgængelige og salgsrelaterede facts.
2. Du acceptere at arbejdsbetingelserne (i hvert fald indtil du får det store gennembrud i medierne) er at kunderne kræver meget mere før de er overbeviste. Det kan være i skal kigge på jeres salgsprocesser og optimere dem i forhold til at nedbryde fordomme og tilbyde demonstration allerede tidligt i processen.
Du virker lettere irriteret over at folk starter med at være negativt indstillet på et sådant produkt, og det er fuldt forståeligt i din situation, men du kommer ikke længere ved at blive irriteret på de arbejdsbetingelser dine kunder byder dig. Endten skal du gøre meget mere for at ændre det, eller du skal acceptere det og optimere dine salgsprocesser.
-Karsten