Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Claus Riskær, Iværksætter eller fusker?

Side 9 ud af 9 (89 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Den innovative:
Claus Riskjær

Du mener vel formentlig Klaus Riskær Pedersen (født 24. april 1955).

MVH fra Ejler Ottesen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9743
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:34

Jeg sad lige og så interviewet med Klaus Riskær i DR programmet Ærlig Talt .... og ærlig talt... my f... God!

Jeg skal ikke kaste mig ude i lomme-psykologiske forsøg på at sætte en diagnose på manden, men helt normal oppe i hovedet virker han da i hvert fald ikke. Se interviewet - det var sgu ret skræmmende, synes jeg.

En ting jeg fandt meget påfaldende - og som vel egentligt også er en af grundende til hans domme, var at han ikke helt kan skille tingene ad. Hver gang intervieweren snakkede om hans krakkede finansselskab, skubbede Riskær sig fra det og sagde, at det ikke var ham, men selskabet der var gået konkurs. Men når snakken så faldt på Cyber City omtalte han det som "hans fond", og den er altså helt gal.

Såvidt jeg forstår er en fond netop karakteristisk ved at der ingen ejere er - der er en bestyrelse og en formand som administrerer den, men ingen egentlige ejere. Det var vel også derfor Riskær valgte denne konstruktion da han i sin tid lavede CyberCity, da han såvidt jeg forstår havde nogle personlige kreditorer, som ville snuppe det hele, hvis han selv ejede det. Så han oprettede en erhvervsdrivende fond der så ejede det. Hvis det er korrekt, så er det altså ikke "hans" fond - uanset hvor meget han mener at have bidraget til fondens velstand.

Han virkede i interviewet bestemt ikke som en mand der har erkendt sine ulovligheder og angre over dem, så det er nok meget godt han får nogle år i brummen til at tænke over sagerne.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:50

Jeg mener helt klart at Klaus er en ægte iværksætter!

Men dog er det da kedeligt at han laver sådanne beskidte tricks, og skattesnyd. Så derfor fortjent at han nu skal afsone. 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:25

Al Capone var også en stor iværksætter. Man må blot forstå at det ikke er alle store iværksættere der fortjener respekt og heltedyrkelse.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:03

> Al Capone var også en stor iværksætter.

Ja, "teknisk set" kan man da godt vælge at medregne alverdens banditter i sin opgørelse af "store iværksættere". Jeg synes nu personligt, at det giver meget mening at skille tingene ad - i banditter på dene side, og lovlydige iværksættere på den anden. Jeg vil i hvert fald personligt helst ikke puttes i samme kasse som nogle af de kriminelle vi snakker om her. Og det er da også helt sikkert, at det er de "ægte" iværksættere som samfundet har glæde af - ikke banditterne. Tværtimod, de er skadelige for samfundet - og dermed os alle sammen.

Hvis vi vil have respekt som iværksættere tror jeg ikke det er klogt at sætte os selv i samme båd som banditterne af denne verden :)

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 21:54

Så vil jeg også have vi skældner mellem "banditter". Jeg håber vi har plads til at se på hvad folk bliver dømt for. I et forbudsland som Danmark kan vi alle hurtigt blive dømt og evt. komme i fængsel.

Mange ser vel fortsat med stor beundring på fx AP Møller - Mærsk; men det er vist et af de mest dømte selvskaber i landet, i hvert fald hvis man lægger bødernes størrelser sammen.

Riskær var en stor iværksætter og personligt er jeg glad for han startede CyberCity. Derudover er han også en grim bandit jeg ikke i dag vil opsøge for at lave forretninger med.

Jeg har aldrig set på Capone som iværksætter; men det kan da være at jeg ville gøre det, hvis jeg læste noget om hans aktiviteter.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:47

>  I et forbudsland som Danmark kan vi alle hurtigt blive dømt og evt. komme i fængsel.

Ikke i 7 år! Man skal virkelig opfører sig seriøst kriminelt for at få SÅ lang tid bag træmmer

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 00:04
"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Lemvig
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 01:15

Fusker, han er kæmpe fusker! Fordi mandslingen ALDRIG har forstret én original idé! Og slet ikke cybercity! Dét ved jeg :( 

En dag i ´89 læste jeg om den første net-cafe i S. Frisco, blev meget begejstret og havde straks et blueprint til en en kæde forretning bestående af "PC-caféer"... Et sted hvor studerende og erhverv kunne netværke og udnytte det nye medie.

I umiddelbar forlængelse af accumulator´s kollaps tænkte jeg; sikke en driftig herre, ham Claus og præsentered ham for mit "PC-café" koncept. Men næ nej; "Min eneste interesse i medie verdnen er "De Berg´ske blade", så ellers tak!"... Sagde Claus.

I ´95 så jeg så en morgen i avisen; CRP åbner CyberCity... osv.

Optimistisk som jeg er, tog jeg et møde med ham... og efter en kort indledning om; at vores første snak, i ´89, dog muligvis havde inspireret ham og at jeg da stadig havde nogle idéer til supplement til konceptet og da også synes, at det ikke ville være unaturligt, at cutte mig in, sagde CRP følgendet: "Hvis du har nogle forslag til mig synes jeg du skal gå hjem og skrive dem ned. Og hvis du mener det er noget jeg skal bruge så send dét og hvis det er noget jeg ikke må bruge... så lad være med at send det! Og så har jeg iøvrigt ret travlt så vi slutter bare hér... farvel!"

Det var mit første personlige møde med CRP... men jeg håber ikke det bliver det sidste... Devil

Claus 

Side 9 ud af 9 (89 indlæg)