Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat? Næsten alt bliver beskattet.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

...

Man bliver jo beskattet af alt.

Synes du at der er overskud/nettoindkomst man ikke skal beskattes af?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Grundlæggende set, så synes jeg nu det er meget fornuftigt, at man ikke bare kan starte en lille virksomhed og indkøbe al verdens ting med privatformål for øje, men at man bliver beskattet heraf. Det er jo grundlæggende set kun de ting der bruges mere i privat interesse, som skal beskattes.

Fx en telefon på arbejdspladsen beskattes man naturligvis ikke af fri telefon på (og fri telefon besaktning er jo i øvrigt på vej til at blive afskaffet!).

Ligeledes en bil (gule plader), som kun anvendes på arbejdspladsen og i arbejdsøjemed, beskattes man ikke af.

Alternativet ville jo være at gud og hver mand ville have en virksomhed, som de indkøbte alt deres inventar igennem...

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Jeg ved godt der findes den skatte procent på 37%-38% og topskatten op til 62%.

Udover Det, er der skat af fri bil og fri telefon/internet/pc.

Men har vi så ikke nået grænsen ?

Jeg var inde på skats hjemme side og fandt ud af at man også bliver beskattet af aviser, nyheds medie m.m

Jeg fandt mindst 20 ting som man kan blive beskattet af. Selvom det er vedr. Ens egen virksomhed for at øge indtjening .

Er det er overdrevet at man som iværksætter bliver beskattet af sådan nogle basale ting .

Der er rigtig mange områder hvor vi bliver beskattet, og Danmark er et af de lande der beskatter flest ting med de højeste procenter. Hele vores skattesystem er bygget op om at indkræve skat, ikke om fairness.

Samtidig har vi et skattesystem hvor du i realiteten er retsløs, da reglerne er så ensidige at den skattemedarbejder du har med at gøre reelt bestemmer hvad du betaler i skat. Hvis eksempelvis 30% af din bolig er til erhverv har du forholdsmæssigt fradrag, men det skal bruges 100% til erhverv. Du må ikke have en mappe med personlige papire stående eller hvis din 2 årige søn tager sit Briotog ind på gulvet i dit kontor fordi han er syg eller ensom, er er det fuldstændig op til skattemedarbejderen at definere om du kan få fradrag for erhvervsareal. Hvis jeg kører fra firmaet til noget erhvervsrettet, og lige kører forbi hjemmet så er det oftest en omvej på 300m. Teknisk bliver det privatkørsel hvis jeg skal køre 2000km og lige smutter inf om henter en madpakke eller mit pas.

Danmark er et af verdens dyreste lande, og selvom vi har mange gode ting, så er det grotesk når man ser Danmark fremhævet som erhvervsland i undersøgelser som ser på en masse parametre undtage lønsomhed, overlevelsesrater, vækst, gennemsnitligt antal ansatte....

Den helt generelle holdning vedrørende skat er at hvis noget er 99% for firmaet og 1% privat beskatter man 100% privat.

Danmark er samtidig det land i verden som har den højeste skat på investeringsudbytter, og det er nok en af grundene at vi i praktiske investeringer foretaget i Danmark ligger som et af de ringeste OECD lande, og at vi har den 3. laveste vækst i EU, og at vi i FDI balance eksporterer 4-7% af BNP årligt. Vores kollosale overskud på handelsbalancen er i vid udstrækning drevet af virksomheder der er startet før 2. verdenskrig, og det er ekstremt få virkeligt store succesfulde virksomheder der er skabt udenfor IT branchen siden Anker Jørgensen blev statsminister. Danmarks store boom var årene efter krigen hvor vi, svenskerne m.fl. havde vores befolkning og produktionsapparat og verden omkring os ingen mænd havde og manglede alt.

Vi lever i et land hvor størstedelene af vælgerne lever i familier hvor mindst en indtægt kommer fra det offentlige, og det er formodentlig forklaringen på at det offentlige forbrug bliver ved med at stige uden at vi får velfærd eller kvalitet for pengene.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cef:

Grundlæggende set, så synes jeg nu det er meget fornuftigt, at man ikke bare kan starte en lille virksomhed og indkøbe al verdens ting med privatformål for øje, men at man bliver beskattet heraf. Det er jo grundlæggende set kun de ting der bruges mere i privat interesse, som skal beskattes.

Fx en telefon på arbejdspladsen beskattes man naturligvis ikke af fri telefon på (og fri telefon besaktning er jo i øvrigt på vej til at blive afskaffet!).

Ligeledes en bil (gule plader), som kun anvendes på arbejdspladsen og i arbejdsøjemed, beskattes man ikke af.

Alternativet ville jo være at gud og hver mand ville have en virksomhed, som de indkøbte alt deres inventar igennem...

Det er en fuldstændig unuanceret udlægning!

Det er vist ikke særlig mange der synes at du skal købe private ting på firmaets konto, men det helt basale er at hvis det er en udgift som firmaet afholder for at gøre firmaet bedre skal det give fradrag og hvis det er privat skal det ikke. Det er bare hele håndteringen der er sygelig - men selvfølgelig også profitabel for de der lever af reglerne.

Der er fuldstændig absurd at eksempelvis udgifter til at en medarbejder deltager i et fagligt forum/netværk betragtes som en privat omkostning - at virksomhedsledere er med i VL, at ingeniører mødes med ingeniører og diskuterer teknologi, at eksempelvis aviser til en CFO der læser Financial Times, Wall Street og Børsen beskattes.

Det danske skattesystem er gennemsyret af flueknepperi og misundelsesafgifter, og balancerer ikke skatterne i forhold til grundene til at firmaer betaler omkostninger. Fx representationsomkostninger er et tydeligt eksempel på misundelsesafgifter og hovsaløsninger, hvor man fandt at der var et misbrug og så fjernede man 75% af fradragsmuligheden og indførte et cirkus af regler og dokumentation, istedetfor at bevare fradraget og give dem der snød et ordentligt klap på brillen.

Danmark sidder med kollosale muligheder, og det er kun os selv der bremser os!

Det har intet med at folk skal snyde i skat at gøre, men at det skal være indsats, risiko og afsagn værd at slå store brød op i Danmark.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

BroncofanDK:

Cef:

Grundlæggende set, så synes jeg nu det er meget fornuftigt, at man ikke bare kan starte en lille virksomhed og indkøbe al verdens ting med privatformål for øje, men at man bliver beskattet heraf. Det er jo grundlæggende set kun de ting der bruges mere i privat interesse, som skal beskattes.

Fx en telefon på arbejdspladsen beskattes man naturligvis ikke af fri telefon på (og fri telefon besaktning er jo i øvrigt på vej til at blive afskaffet!).

Ligeledes en bil (gule plader), som kun anvendes på arbejdspladsen og i arbejdsøjemed, beskattes man ikke af.

Alternativet ville jo være at gud og hver mand ville have en virksomhed, som de indkøbte alt deres inventar igennem...

Det er en fuldstændig unuanceret udlægning!

...

Det er en fuldstændig unuanceret udlægning, ja - det er jo lidt det som overskriften og 1. indlæg ligger op til. Jeg forholder mig hverken til administrationen af skattereglerne eller noget som helst andet i mit citerede indlæg - blot at jeg grundlæggende set synes det er fornuftigt, at vi ikke bare kan købe alverdens ting, som vi nu tilfældigvis synes om og anvender privat igennem et firma. Jeg skal ikke kunne sige noget om udlandet på mulighederne for, at trække ting fra som fx telefon, bil mv. Dog er vi på vej med fri telefon uden skat og hæmskoen ved fri bil er vel at vi reelt bliver taget bag i ind til flere gange på den konto pga. fri bil beskatning, registreringsafgift og moms (som er helt ude i hampen). Desværre tænker politikerne mest på københavnerne og knap så meget på resten af landet fsva. transport muligheder hvad det angår.

Min holdning til selve systemet er, at det uden problemer kunne gøres nemmere og langt mere gennemsigtigt, men så længe dem der sidder inde på borgen er som pest eller kolera, så sker der intet på den front. Kun en masse administratorer, som sikrer yderligere arbejde for fremtidige administratorer... Det er lappe løsning på lappe løsning. Man burde tage hver enkelt lov op til samlet genovervejelse hvert 20-25 år mindst og så overveje om den skal ren skrives for, at kunne følge med tidens trend og (især) den digitale udvikling. Se bare beskatning og behandling af crypto, som mere eller mindre er i ingen mands land og reelt skal beskattes efter lovgivning fra 1922, som næppe er tidssvarende... Herudover så er især skattelovgivning utrolig "blød" forstået på den måde, at den ikke definerer grænsen, men dette er op til vurdering/tolkning. Dette bidrager næppe til retssikkerheden for erhvervsdrivende. Kunne vi blot få klare regler tak.

Nu ser jeg ikke lige hvad dit eksempel med avis og faglige netværk har med noget at gøre. Avis er skattefri ved levering til virksomheden (og læses dette ikke efterhånden mest digitalt? Så skal der blot være adgang via selskabets netværk -> VPN upti vupti du kan læse dine nyheder på farten...). Faglige netværk er der også fradrag for (og ikke beskatning) så længe man er med i dem af erhvervsmæssige grunde.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:

Cef:

Grundlæggende set, så synes jeg nu det er meget fornuftigt, at man ikke bare kan starte en lille virksomhed og indkøbe al verdens ting med privatformål for øje, men at man bliver beskattet heraf. Det er jo grundlæggende set kun de ting der bruges mere i privat interesse, som skal beskattes.

Fx en telefon på arbejdspladsen beskattes man naturligvis ikke af fri telefon på (og fri telefon besaktning er jo i øvrigt på vej til at blive afskaffet!).

Ligeledes en bil (gule plader), som kun anvendes på arbejdspladsen og i arbejdsøjemed, beskattes man ikke af.

Alternativet ville jo være at gud og hver mand ville have en virksomhed, som de indkøbte alt deres inventar igennem...

Det er en fuldstændig unuanceret udlægning!

Det er vist ikke særlig mange der synes at du skal købe private ting på firmaets konto, men det helt basale er at hvis det er en udgift som firmaet afholder for at gøre firmaet bedre skal det give fradrag og hvis det er privat skal det ikke. Det er bare hele håndteringen der er sygelig - men selvfølgelig også profitabel for de der lever af reglerne.

Der er fuldstændig absurd at eksempelvis udgifter til at en medarbejder deltager i et fagligt forum/netværk betragtes som en privat omkostning - at virksomhedsledere er med i VL, at ingeniører mødes med ingeniører og diskuterer teknologi, at eksempelvis aviser til en CFO der læser Financial Times, Wall Street og Børsen beskattes.

Det danske skattesystem er gennemsyret af flueknepperi og misundelsesafgifter, og balancerer ikke skatterne i forhold til grundene til at firmaer betaler omkostninger. Fx representationsomkostninger er et tydeligt eksempel på misundelsesafgifter og hovsaløsninger, hvor man fandt at der var et misbrug og så fjernede man 75% af fradragsmuligheden og indførte et cirkus af regler og dokumentation, istedetfor at bevare fradraget og give dem der snød et ordentligt klap på brillen.

Danmark sidder med kollosale muligheder, og det er kun os selv der bremser os!

Det har intet med at folk skal snyde i skat at gøre, men at det skal være indsats, risiko og afsagn værd at slå store brød op i Danmark.

Selve debatten omkring om der beskattes for meget eller for lidt, gider jeg ikke deltage i, for den er så nuanceret og med så mange faktorer, at det er umuligt at debattere på skrift...

Men mener du helt ærligt, at et firma skal kunne trække alt fra, fordi det måske bruges i firmaet? 

Lad os tage aviser som eksempel. Jeg vil vove at påstå, at det er 0,00% af erhvervsledere eller virksomhedsejere, som får noget brugbart ud af at læse avis. Altså relateret til deres forretning. De får måske input eller læser om andre, men de lærer intet og de får intet ud af det. 

Og selv hvis man er i investeringsbranchen, så er aviser jo old news, der kender man insidere eller kilder tættere på firmaerne, som giver info. Så når det bliver trykt i NYT eller Børsen, er der ikke de store nyheder i det.

Men det er da hyggeligt at læse avis i pause, til sin frokost mm, og få lidt fresh news, men det er næppe det, som gør at en virksomhed skifter strategi...

Skal de så beskattes eller ej. Ja det er en vurderingssag, vil jeg mene. 

Kigger man i det større perspektiv, så er det vel fair nok, at alt det, som indkøbes via firmaet, men som anvendes privat, beskattes, således alle stilles bare lidt lige. Ellers ville alle bare oprette et selskab og købe huse/lejligheder, inventar, møbler, mad, byture mm på firmakortet. Og lade staten betale det meste af gildet...

Husk dertil på, at lovene er lavet efter de få, som altid fucker up eller går over grænserne. Hvis alle kunne styre det, var Skat ikke så sort/hvid i deres afgørelser, men hvis de bare afviger lidt, og giver nogen en negl, så tager de hele armen og udnytter systemet.

Sådan er det også med færdselsreglerne. 99% kører pænt, men loven er indrettet efter den 1%, som ikke kan styre sig, og derfor fucker up. Idioterne ødelægger det med andre ord for alle andre, og sådan vil det altid være. Loven er lavet efter laveste fællesnævner...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er sandelig noget af en stråmand du bygger op når du skriver nedenstående

BroncofanDK:
Det er vist ikke særlig mange der synes at du skal købe private ting på firmaets konto, men det helt basale er at hvis det er en udgift som firmaet afholder for at gøre firmaet bedre skal det give fradrag og hvis det er privat skal det ikke.

om til dette

Fashion-Seller:
Men mener du helt ærligt, at et firma skal kunne trække alt fra, fordi det måske bruges i firmaet? 

Men det er mildt sagt barnligt og hører til i sandkassen i børnehaven. Det er da formodentligt rigtigt at din virksomhedstype ikke kræver ret meget viden om ret mange ting som foregår nationalt, internationalt, i teknologiverdenen etc, men jeg kan garantere der for at der er rigtig mange i dette land som er nødt til at både være informeret om ting der foregår i omverdenen, og hvor dette er af betydelig vigtighed for deres evner.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

BroncofanDK:

Det er sandelig noget af en stråmand du bygger op når du skriver nedenstående

BroncofanDK:
Det er vist ikke særlig mange der synes at du skal købe private ting på firmaets konto, men det helt basale er at hvis det er en udgift som firmaet afholder for at gøre firmaet bedre skal det give fradrag og hvis det er privat skal det ikke.

om til dette

Fashion-Seller:
Men mener du helt ærligt, at et firma skal kunne trække alt fra, fordi det måske bruges i firmaet? 

Men det er mildt sagt barnligt og hører til i sandkassen i børnehaven. Det er da formodentligt rigtigt at din virksomhedstype ikke kræver ret meget viden om ret mange ting som foregår nationalt, internationalt, i teknologiverdenen etc, men jeg kan garantere der for at der er rigtig mange i dette land som er nødt til at både være informeret om ting der foregår i omverdenen, og hvor dette er af betydelig vigtighed for deres evner.

Det er altid en god ide, at tage noget ud af kontekst og matche det med ens egen holdning, men nu var mit skrevet generelt i forhold til dit indlæg. 

Ja for Børsen, NYT og andre aviser er den eneste vej til viden. I min sandkasse bruger vi et nyt fænomen, som hedder internettet, men det bliver nok aldrig stort :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Iøvrigt meget modent, at give 1 stjerne til alle mine indlæg, blot fordi du ikke er enig... 
Men det fortæller jo bare alt om dig, og hvorfor man aldrig kan føre en saglig debat. Du er totalt lukket for nye input.
Im out...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

BroncofanDK:

Iøvrigt meget modent, at give 1 stjerne til alle mine indlæg, blot fordi du ikke er enig... 
Men det fortæller jo bare alt om dig, og hvorfor man aldrig kan føre en saglig debat. Du er totalt lukket for nye input.
Im out...

Du får en stjerne fordi det du skriver er plat og ubegavet, og fordi du laver stråmandsargumenter.

CEF som uanset holdning svarer begavet og relevant får 5 stjerner. Så simpelt er det!

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)