Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat? Næsten alt bliver beskattet.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt der findes den skatte procent på 37%-38% og topskatten op til 62%.

Udover Det, er der skat af fri bil og fri telefon/internet/pc.

Men har vi så ikke nået grænsen ?

Jeg var inde på skats hjemme side og fandt ud af at man også bliver beskattet af aviser, nyheds medie m.m

Jeg fandt mindst 20 ting som man kan blive beskattet af. Selvom det er vedr. Ens egen virksomhed for at øge indtjening .

Er det er overdrevet at man som iværksætter bliver beskattet af sådan nogle basale ting .

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår udmærke, hvorfor folk flytter til udlandet.

Man bliver jo beskattet af alt.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må komme med nogle eksempler, men ja, selv luftveje beskattet i DK (forsvulmingsafgiften).

Vedr. Aviser kan de leveres til virks adresse og derigennem være skattefri, hvis ikke de også kan falde under bagatel grænsen på 5.500.
Så nogle af tingene kan man jo altså også undgå.

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt . Det læste jeg også.

Pointe er bare, det kom bag mig og blev en del overrasket.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:
Jeg ved godt der findes den skatte procent på 37%-38% og topskatten op til 62%.
faktisk 41 og 56% samlet

Skygge Manden:
fandt ud af at man også bliver beskattet af aviser, nyheds medie m.m
synes jeg er helt rimeligt Den første avis man holder beskattes man af ´hvis man lader firmaet betale med fradrag - kan slet ikke se noget galt. Har man flere fordi der firma nødvendigt beskattes man ikke

Skygge Manden:
Udover Det, er der skat af fri bil
ja selvklart hvis du har firma og trække en bil FRA i skat, så  er modstykket da, at hvis du lader dig selv køre i den privat gratis  eller du i stedet for løn med skat - giver din medarbejder en fin gratis bil - at det koster skat

hele ideen er jo, at hvis du tager fradrag for en udgift i et firma - og så giver godet til ejer eller ansat - så er det som løn der bare erstatter kroner - og det beskattes-

Det er for mig helt naturligt - Du kan jo sige, at lige iværksættere (altså alle der lige har 1 krone til et IVS) skal have privat bil eller avis med fuldt skattefradrag - men det er ikke min kop te)

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så ender jeg med at sige , at Danmark får det svært med at konkurrerer med andre lande med alle de afgifter og skatter.

Eksempelvis Holland følger trop på UK skatte procent for selskab skatten og vil nedsætte den til 15%.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet eksempel.

Sverige har en beskatning af aktie indkomst på 30%

Hvor Danmark har 27%/42%

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo pendle lidt rundt og finde fordele og bagdele - pt har holland 25% selskabsskat og Sverige 22 helt som DK
Og ja aktieskat er jo også forskellig - og ja -DK er jo dyr samlet skattemæssigt - Omvendt er der jo intet der tilsiger vi klarer os dårligt i konkurrencen om hverken arbejdspladser eller meget andet-  så det er nok meget om - at man synes græsset er grønnere, men når alt kommer til alt - så er det nu ikke så mange der flygter - og samme antal der kommer til - Bruttonationalprodukt vokser osv - Men JA DK (og Sverige) ligger ret højt i samlet skattetryk - Omvendt kan jeg sige - at hvis ikke du har indtægt godt over 1 mio (meget lavt sat) så lever du ikke samlet bedre i f.eks UK eller Schweiz

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste som flytter til udlandet for at spare skat er enten fordi de er virksomhedsejer eller har en stor formue. Sådan som jeg ser det vil det ikke gøre alverdens forskel med selskabsskatten, men derimod skat på kapitalindkomst og personlig beskatning. Det er helt absurt at halvdelen af de rigeste danskere bor i andre lande, hvor skatteprocenten er en årsag til det. 

I forhold til Schweiz er der netop en kæmpe skattebesparelse ved en formue (de har to beskatningspruncipper for at tiltrække rige til landet) der forhandles skatteprocenten i de enkelte regioner samt kan du få din samlet skatteprocent ned på ca. 5-10%, Mod inddirekte 50+ i Danmark. Kan ikke lige huske formuens størrelse, men det er et sted mellem 5-15 millioner hvis jeg husker rigtigt. Indkomsten er ikke vigtig i den sammenhæng. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Loven er den samme i de fleste EU lande. Køber du en bil i firmaet, men benytter den privat, skal du også beskattes i alle andre lande. Og det er vel fair nok.

Det hele handler jo om, at udgiften betales af dit firma, men at du benytter produktet/servicen privat. Og så kan man spørge, hvorfor skal dit firma betale for noget, som du har intentioner om at benytte privat?

Dk har måske en høj skattesats, men så er der mange andre fordele, f.eks at sygeforsikring er inkl i skatten, hvor du i mange andre lande skal tilkøbe denne. Dvs du betaler lidt i skat, men skal så bruge et større beløb årligt på forsikringer og tilkøb af andre services.

Og så er DK bare det land i verden, hvor det er lettest at drive firma. Im just saying! Alt er smart og praktisk med indberetning, ikke krav om revision, let at lave selvangivelse osv. I mange andre lande vil du opleve, at man er årtier bagud DK, og at der er meget mere bureaukrati, som ender med at hænge en langt ud af halsen, fordi alt er så omstændigt.

Når alt kommer til alt, er det næppe skatteprocenten du skal kigge på, men i stedet dit velvære og livskvalitet, når du vælger, hvor du vil bo og drive forretning...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)