Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto valuta

Side 12 ud af 15 (149 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:18

Ok, det er så også en relativ ny afgørelse http://skat.dk/skat.aspx?oid=2271294 publiceret i denne måned. Ellers har det været lidt af en gråzone. Har selv talt med skat, så lidt ved jeg da.

Edit: Det blev så skrevet med min hustrus profil

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28

PashminaWear:

Ok, det er så også en relativ ny afgørelse http://skat.dk/skat.aspx?oid=2271294 publiceret i denne måned. Ellers har det været lidt af en gråzone. Har selv talt med skat, så lidt ved jeg da.

Edit: Det blev så skrevet med min hustrus profil

nej det bekræfter kun hvad der har været de flestes opfattelse. Investering i crypto = personskat af gevinst og kun ligningsmæssigt fradrag af tab

Det har været viden hele tiden - det eneste der er i det her er, at det bekræftes at det er som ventet OG at man ikke skal tro man kan sige man har dem for at handle  hvis ikke man klart kan bevise, at det er det man gør http://finansiel.blogspot.dk/2017/11/beskatning-bitcoins-btc-og-anden.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bylderup Bov
Tilmeldt 28. Mar 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:

Boaty McBoatface:
jeg har gjort en rigtig god handel i en ICO, hvor jeg har købt en stor del af den samlede mængde coins, og jeg er ret overbevist om, at jeg kommer til at tjene kassen på den, næsten uanset hvad

Du er godt klar over at for at den kan stige i pris så er der nogle der skal købe den og have interesse for den. Det betyder at der skal skabes et marked for den. En ICO der ikke er listet noget sted har ingen værdi.

Boaty McBoatface:
Og jeg nægter lidt at ville betale 53% skat i Danmark. Det er simpelthen for sindssygt til mig

Du er godt klar over at vi betaler indkomstskat i danmark? Dvs. du skal betale skat af det du tjener enten om det er med cryptocurrency eller om det er fordi du sælger luft.

Boaty McBoatface:
Så jeg tænker, at hvis jeg gør det inden den bliver listet og jeg derfor ikke har tjent nogle penge på det inden jeg flytter, skal jeg vel heller ikke betale "havelågebeskatning" overhovedet? 

Du skal først betale skat af dine crypto når du realisere dem til fiat valuta

Boaty McBoatface:
Og hvor lang tid skal man bo i et andet EU land før man er skattepligtig dér og ikke i Danmark

Du er ikke skattepligtig i danmark i det øjeblik du flytter ud af landet (med mindre at du har indkomst i landet). Jeg ved ikke hvordan reglerne er for andre EU lande.

Boaty McBoatface:
Og kender I evt. andre lovlige smuthuller?

Det er ikke noget du finder herinde.

Boaty McBoatface:
Ville helst blive boende i Danmark, men har virkelig ikke lyst til at blive økonomisk molesteret af skat. 53% er jo hul i hovedet.

Hvis du vil blive boende i danmark så betal din skat som alle os andre. Det er derfor at vi har det så godt her i vores smørhul - og hvis du ikke bryder dig om lugten i bageriet så er du velkommen til at rejse.

Så meget luft, og så lidt info.. Og jo, jeg er godt klar over, hvordan markedet fungerer, haha. Men når jeg ejer 3,18% af samtlige coins af en fremtidig børs, der med næsten sikkerhed bliver populær, så skal den såmænd blot stige til et market cap på 200 millioner dollars, før jeg har 40 millioner kroner. Jeg har givet 0.00062 dollars per styk, med et totalt udbud på omkring 100 millioner coins. Men nok om dét.

Selv nogle shitcoins har 200 millioner dollars i market cap. Hvis den bare rammer 5 millioner i market cap, er jeg millionær. 

Så nok med din jantelov.. Jeg søger svar, ikke attitude.

Fra Bylderup Bov
Tilmeldt 28. Mar 18
Skrevet kl. 00:28

Blev overhovedet ikke klogere, men tak fordi I forsøgte.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:37

Boaty McBoatface:
Men når jeg ejer 3,18% af samtlige coins af en fremtidig børs, der med næsten sikkerhed bliver populær

Ja... lige præcis med alle de andre ICO's som også bliver populære samt alle de andre 1000-vis af coins som måske også en dag bliver populære :) Jeg får flere gange info om nye ICO's hvor jeg kan komme med som nogle af de første men det sjove er at de vokser bare ikke. 

Hvis man vil tjene penge på crypto så er den eneste vej mikrotrading hvor man køber/sælger små portioner (er ved at lave et program der kan gøre det automatisk).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Bylderup Bov
Tilmeldt 28. Mar 18
Skrevet kl. 12:51

Luk nu bare røven, din lille misundelige nar. Jeg ved, hvad jeg taler om. Har været i det game her i lang tid. Jeg køber ikke shitcoins.

Så fucking træt af den her side med alle jer bedrevidende pessimister. Jeg spørger ind til lovgivning ang. beskatning. Spørger ikke ind til dine latterligheder. Jeg kan ikke bruge dit gylle til noget som helst.

Du skal slet ikke spille smart eller tro, at du kan give mig råd til, hvordan jeg kan sælge min portion af de coins, jeg har. Tror du ikke godt, at jeg ved, hvordan markedet fungerer. Ved sgu da godt, at jeg ikke kan dumpe hele lortet på en gang uden at crashe markedet. 

Jeg har allerede tjent rigeligt med penge på cryptos. Og trading får man ikke en skid ud af. Du ANER ikke, hvad du taler om, din noob.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:16

Boaty McBoatface:
Luk nu bare røven, din lille misundelige nar

Snak ordentligt herinde - tak

Boaty McBoatface:
Jeg spørger ind til lovgivning ang. beskatning

Ja og du har fået at vide at du skal betale skat af dem når du realisere dem (dvs. bruger dem)

Du forsøger at finde en måde at undgå at betale skatten og den slags får du ikke at vide herinde.

Boaty McBoatface:
din noob

Vi har alle været noob engang. Nogle ting er jeg noob i og andre har jeg gode skills.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Bylderup Bov
Tilmeldt 28. Mar 18
Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Har svært ved at snakke ordentligt til jantelovsdanskere, som dig, som skal sidde og spille klog på min investering, uden at vide, hvad du taler om.

Og nej, hvis du læste og forstod mit oprindelige indlæg ordenligt, så ville du jo indse, at jeg på ingen måde har fået noget brugbart svar.

Jeg spørger ikke bare ind til alm. beskatning. Men orker ikke at omformulere mit indlæg, da det allerede er fint formuleret. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boaty McBoatface:
Har svært ved at snakke ordentligt til jantelovsdanskere

Godt... hvis du ikke kan snakke ordentligt så få du lige en pause på 24 timer hvor du kan tænke over hvordan du snakker til andre

Side 12 ud af 15 (149 indlæg)