jeg har gjort en rigtig god handel i en ICO, hvor jeg har købt en stor del af den samlede mængde coins, og jeg er ret overbevist om, at jeg kommer til at tjene kassen på den, næsten uanset hvad
Du er godt klar over at for at den kan stige i pris så er der nogle der skal købe den og have interesse for den. Det betyder at der skal skabes et marked for den. En ICO der ikke er listet noget sted har ingen værdi.
Og jeg nægter lidt at ville betale 53% skat i Danmark. Det er simpelthen for sindssygt til mig
Du er godt klar over at vi betaler indkomstskat i danmark? Dvs. du skal betale skat af det du tjener enten om det er med cryptocurrency eller om det er fordi du sælger luft.
Så jeg tænker, at hvis jeg gør det inden den bliver listet og jeg derfor ikke har tjent nogle penge på det inden jeg flytter, skal jeg vel heller ikke betale "
havelågebeskatning" overhovedet?
Du skal først betale skat af dine crypto når du realisere dem til fiat valuta
Og hvor lang tid skal man bo i et andet
EU land før man er skattepligtig dér og ikke i Danmark
Du er ikke skattepligtig i danmark i det øjeblik du flytter ud af landet (med mindre at du har indkomst i landet). Jeg ved ikke hvordan reglerne er for andre EU lande.
Og kender I evt. andre lovlige smuthuller?
Det er ikke noget du finder herinde.
Ville helst blive boende i Danmark, men har virkelig ikke lyst til at blive økonomisk molesteret af skat. 53% er jo hul i hovedet.
Hvis du vil blive boende i danmark så betal din skat som alle os andre. Det er derfor at vi har det så godt her i vores smørhul - og hvis du ikke bryder dig om lugten i bageriet så er du velkommen til at rejse.