Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto valuta

Side 12 ud af 19 (184 indlæg)
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

no brain:

Ud fra dit nedladende svar gætter jeg på du er en årgang 0 som er blevet tøsefornermet over at få sin alder påpeget. Eller en bitcoin freak der ikke tåler at høre sandheden om at hans fremtidstekoligi egentlig bare er nye funktioner tilføjet til gammel teknologi.

Her er hvad wikipedia har at sige om sagen:

blockchain is typically managed by a peer-to-peer network

Det lyder til du ikke helt forstår hvad peer to peer egentlig betyder. Peer to peer betyder bare et system uden en central server, og det er præcis det som blockchain er bygget på.

Det er ikke forkert at sige at blockchain og bitcoin er et peer to peer system med sikkerheds functioner der gør den fælles data kan handles, og ikke kan manipuleres uden samstykke fra gruppen.

blockchain er peer to peer med nye funktioner. og jo, jeg er faktisk ret tydeligt sat ind i sagen.

Go hjem og sov. Du er fuld.

og sælg dine bitcoins, i næste uge er de 20% mindre værd

Man har næsten indtryk af at du bare troller løs (Eller i hvert fald gladeligt snakker om ting du ikke forstår, jeg beklager, men det er tydeligvis tilfældet med din tågesnak om forks tidligere), men sådan kører internettet jo engang imellem :) Jeg er ikke årgang nul, jeg har til gengæld være med da P2P blev en ting mange på internettet pludselig brugte, jeg har også været med da man satte terminator i enden af netkortet hvis nabocomputeren blev væk... 

Om jeg er bitcoin freak skal jeg lade være usagt, det tør jeg ikke at sige hvornår man er... Men jeg synes teknik og teknologi er spændende, og dermed også hvad der sker omkring cryptocoins. Hvis du føler dig ramt af mit tilsyneladende nedladende svar må du meget undskylde, men som sagt, det er helt i hegnet det du skrev (Og også en stor del af dine tidligere svar, men dem er der i rimelig grad andre der har gjort sit for at forklare dig).

Om jeg sælger eller beholder hvad jeg har af crypto håber jeg at jeg selv må bestemme, om det går op eller ned er ikke noget der gør mig det store.

Du skriver det selv i din copy paste, "typically managed by a peer-to-peer network", læser du det selv? Blockchain bliver typisk (!) håndteret via (!) peer-to-peer, der er intet der forhindrer dig eller en virksomhed (Hvilket jo netop er hvad der bliver meget fokus på) i at håndtere blockchain på et enkelt netværk, en enkelt server og/eller helt uden P2P, og det kan stadig give meget mening.

Cryptovaluta, bitcoin mm. Er absolut som udgangspunkt absolut P2P drevet, da hele pointen er at det skal være decentralt - Om det ændrer sig som store spillere (Private som lande) melder sig ind bliver spændende at se - Og om det kan få opbakning hvis det sker. Slutteligt for at kloge videre, så er bitcoins næste skridt mht. Lightning netværk et skridt væk fra ren P2P, som det er indtil videre :)

Men P2P og blockchain er endnu engang ABSOLUT forskellige ting.

En bil og benzin er også ret forskellige ting, om end det i mange tilfælde er benzin der driver en bil. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er boblen for alvor ved at blive tømt for luft, og det kan umiddelbart blive meget værre hvis (når) tether ryger på røven. Det afgørende er jo om de har dollars på kontoen svarende til hver eneste tether, eller om de mange udstedte tether er blevet brugt til opkøb af BTC, som mange tror.

De er jo blevet stævnet, så mon ikke sandheden snart kommer frem.

Tether kan meget vel give de næste meget store fald til BTC (og dermed også næsten alle andre cryptoer), såfremt de ikke har rent mel i posen.

Lige nu er det virkelig svært at se hvad der skal drive kurserne op. Der er samtidig masser af faresignaler overalt, hvad enten det er tether, øget regulering, hacking af børser osv.

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold øje med det de kommende uger - det vil ALTID gå både op og ned og det meste er på vej ned lige nu = tilbud!! 

Hold øje på Bittrex og på CoinmarketCap. 

Hvis du vil købe dig ind - så meld dig ind i Facebookgruppen Bitcoin Talk - Denmark. Her kan du købe af en masse private og generelt lære af andre og om de forskellige termer. Jeg mener endda at administratorerne har lavet en gruppe for helt nye. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ret forkeret at alting går op og ned. Det er en tese der dækker for alm. kendt samlet marked for aktier, men der er bestemt ting - der ender med i princip næsten kun at gå ned. Hvornår noget er et tilbud er derfor også umuligt at sige. Det KAN være et tilbud med mange crypto men det kan lige så godt - eller desværre i mine øjne være sådan, at man rammes af "falling knife" ved at se det som TILBUD lige her og nu

Den hvor man griber sådan et tilbud men opdager det er som at gribe en skarp kniv der styrter mod jorden. Man skærer sig meget let. Jeg er ude af det marked og skal ikke ind foreløbig - Jeg TROR der kommer langt flere reguleringer - både Merkel og Macron er klar med at Tyskland og Frankrig kommer med kraftige reguleringer og så følger EBC givet Når de ting på plads - så kan det få dage efter være man skal tage en chance og gribe ud  men helt erkendt, ingen ved det med nogen form for sikkerhed
Lige nu brød BTC f.eks efter lidt tøven gennem den barriere mange analytikere satte omkring 10.200 (og den holdt ret pænt for der stoppede den i flere dage omkring) og næsten barriere skal være omkring 7.500 iflg mange crypto analytikere. Det er i alle fald meget spændende at følge 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det problem som bitcoin er havnet i nu er at det hele bliver lidt MLM agtigt.

Grunden til dette er at prisen på bitcoin kun vil gå op hvis der kommer nye folk med ny kapital, på samme måde som personer i MLM (pyramide spil) kun tjener penge hvis der bliver værget nye folk.

Bitcoin ejere er begyndt at pushe kryptovalutaen til fremmede udelukkene fordi de håber at yderligere investering vil få prisen til at gå op, og det gøres på den samme ulækre måde som MLM hvor man tænker mere på egen vinding, end de økonomiske skader de nye folk evt kommer til at lide.

Det er en rigtig grim udvikling som jeg med tiden tror vil sætte bitcoin i et ekstremt negativt lys, udelukkende baseret på den måde hvorpå ejerne pusher den på andre.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cecilie:
Hold øje med det de kommende uger - det vil ALTID gå både op og ned og det meste er på vej ned lige nu = tilbud!! 

Der er ikke tilbud. Prisen på BTC er bare faldet rigtigt meget. Men det betyder ikke du får noget til nuværende pris som egentlig er mere værd.

Cecilie:
Hvis du vil købe dig ind - så meld dig ind i Facebookgruppen Bitcoin Talk - Denmark.

Problemet med den gruppe er at 95% af dem der deltager har penge i diverse cryptoer og generelt ses det helst ikke at man skriver noget negativt da det betragtes som FUD. Der er helt sikkert brugbare informationer derinde, men det kan på ingen måde stå alene.

Et generelt problem både derinde og mange andre steder er at folk tror de investerer i en teknologi når de køber en coin fra en eller anden ICO. Man skal bare lige husket at det er firmaet bag der ejer teknologien, og du ejer intet af det firma selvom du har købt nogle mønter firmaet har udstedt.

Det er tydeligt at mange skribenter på Bitcoin Talk  - Danmark ikke helt forstår den forskel, da man gang på gang ser hvordan de skriver om at investere i teknologien bag. Det gør de jo bare ikke.

Derudover er der meget lidt fokus på hele den politiske side af crypto derinde. Jeg har skrevet en del herinde omkring hvorfor jeg tror f.eks. bitcoin ikke bliver stort i længden, da de eksisterende magthavere aldrig vil tillade dette. Men jeg kunne ikke finde på at skrive det inde i gruppen, heller ikke med masser af referencer og paralleller til de seneste 300 års finanshistorie, for folk sviner jo en til hvis man er "unødvendig negativ" og spreder FUD.

På dit opslag herinde lyder det som om du har brugt meget tid derinde, og har meget af din information og dine holdninger derinde fra, og det er farligt hvis du gerne vil tjene penge på crypto, da man jo ikke kan tage råd fra en gruppe af mennesker der er farvede af deres egne investeringer og forhåbninger, og som samtidig ofte lukker ned for "negative" indslag, ved at svine folk til.

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

no brain:

Jeg forudsiger Bitcoin pris på under 8000 usd inden fredag i næste uge. (2 feb 2018)

Prisen er i skrivende stund $7.850,- og under $8000,- for første gang.

Overstående forudsigelse blev lavet tidligere i denne tråd tirsdag d.24 for 10 dage siden da prisen på Bitcoin var ca $11.300,-

Min forudsigelse ramte plet præcis på dagen jeg forudså.

Prisen vil fortsætte med at falde. Jeg ser support omkring $7000,- og igen omkring $4500,- og til slut omkring $1000,-

Min næste forudsigelse er at Bitcoin inden sommeren er slut går under $5000,- og inden år 2018 er slut går under $1000,-

Vi ser nu også en ny boble i aktiemarkedet, og S&P500 kursen begynder efterhånden at ligne Bitcoin kurven da den ramte $20k.

Den nuværende boble i aktiemarkedet er den største i verdenshistorien. Større end dot com, og større end 2008. Når den brister vil prisen på guld eksploderer til over $2000,- per ounce og muligvis langt langt mere. Det er en meget mere attraktiv investering end kryptovaluta.

En bristet aktie boble kan dog have en MIDLERTIDIG positiv effekt på bitcoin og andre kryptovalutaer.

Fra Herler
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 86
Fra  Secomea A/S Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey No Brain,

Hvad laver du til hverdag egentlig? :) Sådan helt ærligt?

Andreas

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du velkommen til at sende mig pm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve det at aktier ligger all time high er jo ikke i sig selv en boble. Det er klart at per normale billeder, så skal der komme en bølgedal, men det er værd at have med, at de underliggende resultater i virksomheder jo faktisk er rigtigt flotte - også afspejlet i antal beskæftigede mm

Meget er givet rente afhængigt - OM det er en egentlig bobbel det aktiemarked, er nok svært at vide, men ja, der komme en bølgedal på et tidspunkt. Det er dog ikke sikkert, langt fra, at det BLIVER i år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 12 ud af 19 (184 indlæg)