Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faldende salg - hvad kan vi gøre?

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
På grund af Post Nords langsommelighed, kan vi heller ikke konkurrere på leveringstiden

Det forstår jeg ikke noget af, Post nord kan da levere pakker fra dag til dag?  I øvrigt vil de fleste udenlandske pakker da også nblive distribueres med Post nord.

Send dine vare som pakker og reklamer med levering næste dag.  Små pakker kan fås til en relativ lav pris hos post DK, den aktuelle pris afhænger naturligvis af hvor mange pakker du sender årligt.

Du skriver at jeres butik ligger i Centrum af KBH. Er du sikker på at det er det bedste sted at ligge, tror mange fravælger KBH pga. fremkommeligheden og parkering ikke er super god.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har ikke helt opgivet at få en ny shop og har den helt rigtige kontakt, men på grund af ferie her og der m.m., har vi endnu ikke et oplæg vi kan tage stilling til.

M.h.t. retargeting vil det jo kræve en indsats og der er kun mig til at gøre det, da vi er tre medarbejdere mindre end for et par år siden. Vi har simpelthen ikke ressourcerne til det.

Jeg sidder på min pind i Jylland og hjælper gratis, da jeg er en gammel ven af indehaveren, men også mine ressourcer en knappe, selv om jeg er på efterløn.

Peter Skouhus:

Du kan starte ud med at lave retakering til de besøgende du har i dag - så er du igang.

Jo, men vil det ikke indbefatte Google Analytics o.a.? Jeg har det, men fatter ikke en meter af det. Sorry Skype-ItWasntMe

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
o, men vil det ikke indbefatte Google Analytics o.a.? Jeg har det, men fatter ikke en meter af det. Sorry Skype-ItWasntMe

Hvis ikke i/du forstår hvordan så er i jo nød til at få professionel hjælp eller ansætte en som gør.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Peter. Du har naturligvis ret. Problemet er bare, at salget er faldet uden at omkostningerne er faldet proportionalt. Småpenge som f.eks. 5.000 kroner finder vi en løsning på, men investeringer på 50k eller mere er udelukket Skype-Puke

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Klamus

Synes ikke du kommenterede på mit indlæg ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Klamus

Synes ikke du kommenterede på mit indlæg ?

Det er på vej, men lige nu afventer jeg et svar fra firmaet på hvor mange kvadratmeter vi faktisk har i Vognmagergade. Vi har to etager: Butikken + fuld kælder, hvor vort lager og vores administration holder til.
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er dine kunders aldersgruppe? Tænker ikke rigtigt at 20-årige som mig selv, køber CD'er mere, undtagen som gaver til de gamle i fødselsdage og jul.. Er du overhovedet på det digitale marked, for hvis du ikke er, så går du glip af en hel del.

Og ved du rent faktisk om de tal som viser det samlede antal af CD'er der bliver solgt er til at stole på, fordi det ville ikke undre mig hvis det bare er forsøg fra virksomhederne om at prøve at påvirke forbrugernes købsadfærd.

Men jeg er også enig med Peter i at du burde finde nye varer, og få bygget en seriøs webshop op. Du siger selv, at én har sagt at han fandt et produkt som var dyrere på Amazon end hos dig, det viser også bare at folk ikke rigtig gider det fysiske mere, især også når man kan lytte til musikken online.. men det hjælper samtidig heller ikke når man har en dårlig webshop som din (ihvertfald design, har ikke gået i dybden med den), med alt respekt, så er det de færreste der vil handle på din webshop.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Det forstår jeg ikke noget af, Post nord kan da levere pakker fra dag til dag?  I øvrigt vil de fleste udenlandske pakker da også nblive distribueres med Post nord.

Send dine vare som pakker og reklamer med levering næste dag.  Små pakker kan fås til en relativ lav pris hos post DK, den aktuelle pris afhænger naturligvis af hvor mange pakker du sender årligt.

Klamus du svarede ikke på ovenstående ;-) 

Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må konstatere at salget er nedadgående, du kan sidde på din pind og tænke "jamen der er et marked, så forretningen er potentielt godt sat", men det som tæller er omsætningen og bundlinjen. Jeg forstår at man ikke bare lukker hele biksen ned og afskaffer sine dygtige folk som du nok har meget erfaring med, men faktum er at i mister kunder (og penge?). Jeg ville kigge enormt meget på amerikanske sider og se hvad de gør, så ville jeg også smide et spørgeskema i hovedet på mine kunder og få dem til at svare. Spørgeskemaet skulle gerne, alt efter dine spørgsmål, give dig en idé om din kundebase og hvem du har med at gøre. Hvor handler de ind, hvad bruger de deres fritid på, hvad er deres gennemsnitlig alder, hvor køber de på nettet, og hvorfor handler de egentlig hos dig? 

Du siger i har 35 års erfaring, men har i udviklet jer i 35 år? Jeg tror mange butikker blot går i stå, og siger "nu har vi penge nok til en ok omsætning", også bevarer de blot den standard. Jeg siger ikke i skal være internationalt kæmpe brand, men i skal have mere fat på kunderne.

  men det viser os at mange først kigger på nettet og tror de har fundet en billig pris og efterfølgende kigger de ikke engang hos os. Suk
Så har i jo også et kæmpe problem, folk skal gerne tænke "Oh Danacord, vi må lige kigge der fordi det tættere på og professionelle." 

Mit sidste tip er, gå dog ud og få nogle arrangementer op at køre med andre butikker i samme segment (derfor spørgeskema er gode), du bliver nød til at være skide aktiv i søgen efter at få folk ind. Gå ind til en kaffebutik eller fed tøjbutik alt efter segment, og spørg om de ikke er frisk på at lave et fedt arrangement! 

God vind i sejlene! :)

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har læst lidt om at vinylplader er ved at blive trukket frem af skuffen igen hos de store producere. Kunne godt se det som et seriøst nyt produkt for en butik som denne. Har lidt på fornemmelsen at nogle entusiaster foretrækker vinyl fremfor den mere kønsløse CD digitallyd.

Tror i skal ændre tankegang og komme helt over på nettet, den fysisk butik er kun for lokale Københavnerkunder, hvis i skal ud over Valby bakke kan det kun være på nettet.

Jeres ekspertise skal i rendyrke, så folk vælger jer fordi i er vidende, intressante og spændende at handle med, ikke just noget man kan sige om Amazon og de andre distributør platforme. Folk skal komme forbi jeres hjemmeside fordi der sker noget intressant, som vil pirre deres nysgerrighed, Peter kom med et eks som koncertrejser eller andre arrangementer mv..

Alle virksomheder må retransformere sig selv med jævne mellemrum hvis de skal overleve i længden.

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)