Hej alle Jeg kan godt se, at PD smider ansvar over på alle andre end sig selv, men hvad siger loven om det?? Jeg kan derfor stadig ikke se, at man bare kan kaste alle problemer over på afsender, idet det er PD der er modtager af penge. Hvad så med en autohandler der har biler i kommision, kan han så også bare sælge løs og være ligeglad med om pengene er lovlige eller uden dækning, hvis man da husker at indsætte fraskrivelse i aftalerne?? Hvad med fragtmændene, kan de også fraskrive sig ansvar?? Jo, der er en del at tænke over fremover.. mvh
|
Keld Lanther:Jeg kan derfor stadig ikke se, at man bare kan kaste alle problemer over på afsender, idet det er PD der er modtager af penge.
Som jeg læser deres betingelser, står der at kort som de burde have opdaget var ubruelige (f.eks. fordi de er udløbet) er deres ansvar, mens ting de ikke har mulighed for at tjekke (f.eks. om der er dækning på kortet eller kortet er stjålet) ikke er deres ansvar. Og det er vel egentlig rimeligt nok. Post Danmark vil selvfølgelig ikke tage ansvar for noget de ingen mulighed har for at tjekke.
Men som sagt det er sådan jeg læser og forstår deres betingelser.
/martin