Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fusker Post Danmark?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er vi er en virksomhed som er kommet i knibe, vi vil gerne hører om nogen af jer har prøvet dette før: Jeg forklare lige kort hvad sagen drejer sig om så håber jeg der er nogen der kan hjælpe svare på om dette virkeligt kan være rigtigt? Her kommer det:

På vejene af Knot.dk skriver jeg til jer, manden som har snydt os i denne situation betalte med et dækningsløst betalingsmiddel som oven i købet var stjålen, Post Danmark har herved taget imod dette Betalingsmiddel med fluesmækker uden at tjekke mandens ID & Udløbsdato. Det skal lige siges at det er en pakke som er sendt på efterkrav.

Mit spørgsmål til jer er:

Må Post Danmark tage imod et ugyldigt / stjålet dankort udstedet i 2003 (DVS de gamle med billede uden chip)
Uden at tjekke ID eller udløbsdato samt om billede og tekst passer overens med ID.

Ville det være vores problem eller Post Danmarks. Altså skal Post Danmark betale os penge eller er det os der hænger på den?

Vi kan stille det op sådan her: Det ville være nøjagtig det samme som at tage imod et Fætter BR kort eller H&M kort.

Kan dette virkelig passe at Post Danmark har ret til at sige det er vores problem (Det stor i vores forretningsbetingelser siger de) når de hverken tjekker ID eller udløbsdato på kortet?

Vi takker mange gange på forhånd for svaret.

Med venlig hilsen

Thomas Knoth

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:39

Hej Knot.dk

Jeg vil mene, at PD er ansvarlig, idet PD modtager betaling på dine vegne og at efterkravspakker kan betales med kontanter, Dankort eller check..

Det er dig uvedkommende om der er dækning på Dankort eller check, idet du skal modtage pengene fra PD.

PD modtager penge, Dankort eller checks og sætter dem ind på egen bankkonto og hvordan du afregnes er PDs problem fordi du betaler dem for en ydelse. 

Altså  har PD kontrollen og ansvaret på dine vegne..

mvh   Geeked

Fra Odense
Tilmeldt 9. May 07
Skrevet kl. 13:46

Problemet er at de siger at det er vores problem :( Nogen jurister der kender loven der vil hjælpe?

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:04

Hej Knot.dk

Hvis jeg er vognmand og skal kræve penge for en pakke til 40.000 kr og jeg modtager en dækningsløs check på 40.000 kr, vil jeg som vognmand selv være ansvarlig og kan ikke læsse problemet over til afsender..

Derfor vil en vognmand som regel altid kræve kontanter på sin vej, for at undgå dækningsløse check, medmindre man kender kunden godt.

Bruger en kunde Dankort, et det også mit ansvar om der er dækning.

Altså har PD en dårlig sag..

Du skal have en advokat til at hjælpe dig mod PD

mvh   Geeked

Fra Odense
Tilmeldt 9. May 07
Skrevet kl. 14:39

De siger at det står i vores forretningsbetingelser at det vores problem hvis kunden betaler med et dæksningsløst betalingsmiddel. Vi har snakket med en jurist fra PBS og de siger at det er et problem imellem post DK og os, og at post danmark ikke har gjort nogen ulovligt ved ikke at tjekke ID og udløbsdato, men når de ikke gør det så dækker PBS ikke! Men det er som sagt ikke ulovligt. Siger PBS

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:45

PD prøver at løbe fra sit ansvar...

Hvis de modtager falske penge, er det mon så også dit ansvar??

Hvis de modtager en falsk check, er det så også dit ansvar??

Nej og atter nej, for ingen kan med vilkår fraskrive sit ansvar, så PD har en dårlig sag. 

Opkrævner er ikke en direkte sag mellem dig og kunden, med mindre kunden betaler på din shop i forvejen.

mvh  Geeked

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12860
Skrevet kl. 14:53

Hvis jeg var dig ville jeg i føste omgang læse Post DK forretningsbetingelser, har du skrevet under på dem i en evt. kontrakt med Post DK? Prøv evt. at kontakte PBS og Finasrådet for at få deres vurdering af sagen.

www.finansraadet.dk 

Fra Odense
Tilmeldt 9. May 07
Skrevet kl. 17:01

Okay mange tak! Nej vi har ikke læst betingelserne! Vi stoler da på hvad de siger når det er Post Danmark! Men vi tager os da en omgang læsning så :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12860
Skrevet kl. 19:13

Knot.dk:

Okay mange tak! Nej vi har ikke læst betingelserne! Vi stoler da på hvad de siger når det er Post Danmark! Men vi tager os da en omgang læsning så :)

Ja det gør du klogt i for det ser ud til at du står godt hvis f.eks kortet var udløbet. (mener det står i kap. 7)

Held og Lykke

Ravn

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 07:40

Ja, det kan ALDRIG være afsenders problem, hvorledes PD behandler og modtager penge for en pakke i deres varetægt og som PD får ekstra betaling herfor i form af efterkravsgebyr..

mvh   Geeked

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)