Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte ejer som den første medarbejder, hvornår?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 35
Fra  Dansk Sproghjælp Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Vi er to der ejer et firma (IVS) som så småt er ved at opbygge en omsætning, og vi overvejer nu at en af os skal ansættes i firmaet. Vi er nødt til at se nøje på alle udgifter, og vi er begyndt at undersøge hvad der skal til for at ansætte.

Mit spørgsmål er om jeg har opfattet dette rigtigt:

Selv om vi sætter medarbejderens løn så lavt at den ligger under skattefradraget, så vil der altid skulle betales 8 % i AM-bidrag af den fulde løn?

Efter at have læst en del indlæg her i Amino vælger vi at bruge Danløn og Nets til lønafregning, det lyder som en god og enkel løsning. Det koster ikke et fast månedligt bidrag at være kunde hos Danløn, men Nets kræver næsten DKK 400 pr måned, uanset aktivitet?

Vi er klar over at vi skal have en arbejdsforsikring, men er der andre udgifter vi skal være opmærksomme på før vi vælger at ansætte vores første medarbejder?

Mange hilsner fra Lis

Mange hilsner fra
Lis

www.dansksproghjaelp.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 10:12

Vedr AM så ja -

Skattefrdraget ligger under betalingen af AM-bidrag i lønberegningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12

Lis Lassen:
Selv om vi sætter medarbejderens løn så lavt at den ligger under skattefradraget, så vil der altid skulle betales 8 % i AM-bidrag af den fulde løn?
korrekt 8% bruttoskat tilkommer altid af den fulde løn

Lis Lassen:
Efter at have læst en del indlæg her i Amino vælger vi at bruge Danløn og Nets til lønafregning, det lyder som en god og enkel løsning. Det koster ikke et fast månedligt bidrag at være kunde hos Danløn, men Nets kræver næsten DKK 400 pr måned, uanset aktivitet?
nej Nets i forbindelse med danløn er gratis og danløn koster 15 kr per løn + moms

Lis Lassen:
Vi er klar over at vi skal have en arbejdsforsikring, men er der andre udgifter vi skal være opmærksomme på før vi vælger at ansætte vores første medarbejder?
arbejdsskadeforsikring omfattende jer begge, også uden løn da I som ejere i selskab ses som ansatte uanset løn og omsætning.

Med lav løn ikke andre omkostninger - ved højere ATP berettigende omkostning til ATP/AER og barsel (ikke voldsomme beløb)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København N
Tilmeldt 22. Sep 09
Fra  Dansk Sproghjælp Skrevet kl. 11:15

Tak for svar, det var beroligende, og vi går videre med planerne.

Mange hilsner fra
Lis

www.dansksproghjaelp.dk

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:24

Hej Lis

Når du ansætter en medarbejder er der ud over arbejdsskadeforsikring og ATP også Samlet betaling. Samlet betaling er forskellige sociale bidrag til elever, barsel, erhvervsskader og andre forskellige finansieringsbidrag. 

I forbindelse med lønsystem, så kan jeg stærkt anbefale Gratisal, som er gratis, og hvis du bruger nets til overførsel, så koster lønsystemet 90 øre per lønseddel

Der er mulighed for telefonsupport og mailsupport, så du også kan sikrer dig, at du laver lønadministrationen korrekt. 

Jeg kan herudover anbefale at du kigger på §45 og §55 statens administrationsaftale, som er en sygdomsforsikring, der træder i kraft på anden sygedag. Forsikringen koster ca. 0,7% af lønsummen, så er meget attraktiv dækning, når gennemsnitslønningerne ikke er høje. 

Dbh

Frants

Fra København N
Tilmeldt 22. Sep 09
Fra  Dansk Sproghjælp Skrevet kl. 09:50

Hej Frants

Tak for dit informative svar, jeg kigger på dine gåde råd.

Hilsen Lis

Mange hilsner fra
Lis

www.dansksproghjaelp.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)