Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man fyre sit inkasso firma?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den utrolig uheldige situation at jeg har fået hyret et utrolig inkompetent inkasso firma. Aftalen lød at jeg skulle betale dem 3400 kr for 14 måneders service, hvor de så ville inddrage mine sager. De vil så beholde gebyrer og renter og give mig det originale belæb fra regningerne.

De har skullet behandle en enkelt sag vedr. Omkring 80.000 kr siden januar 16 og ikke nok med at de ikke inddriver noget, så er deres svar hver gang jeg beder om en status at de lige vil se på det og vende tilbage, hvilket aldrig sker. Deres telefonsystem går desuden ned gang på gang hvilket gør dem rigtig svære at få fat i.

Min virksomhed var kun oprettet for at udføre opgaver for en enkelt kunde, så nu hvor han ikke betaler og jeg derfor ikke laver mere for ham, er der ingen anden grund til at holde virksomheden åben end at inkassosagen skal gennemføres.

Jeg har accepteret at de her penge nok aldrig kommer men tænker egentlig at jeg vil ringe til kunden og spørge om vi kan lave en aftale om at han betaler halvdelen indenfor en måned og jeg sp krediterer resten. Bare for at få noget af det tabte hjem. Men jeg ved faktisk ikke om jeg må, når nu inkassofirmaet har en klausul omkring at jeg ikke må diskutere sagen med kunden når de er involverede.

Og jeg ved heller ikke om jeg overhovedet kan tage dem af sagen igne uden at de kan opkræve deres renter og gebyrer fra mig i stedet når det nu er de penge de skulle have haft ud af det.

Jeg er simpelthen i syv sind da jeg jo kun hyrede dem for at slippe for bøvlet med selv at inddrive og nu bare føler inddrivelsen har fået et ekstra komplicerende mellemled.

For at gøre tråden komplet kan jeg nævne at jeg er en enkeltmandsvirksomhed, skyldner er et svensk AB og inkassofirmaet er Hornskov Vindberg.

Tilmeldt 25. Oct 16
Indlæg ialt: 15
Fra  MM Budget ApS Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

HornskovVindberg vil helt sikkert kræve inkasso omkostningerne fra dig hvis du trække sagen.
Desuden er der ikke meget godt at sige om dem mere.

Jeg kunne have hjulpet dig med sagen for 1/4 del af det du har betalt dem :/

Mark
MM Budget ApS
info@mmbudget.dk

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lytter lige med, da jeg har et par sager undervejs

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder bestemt ikke rart og er efter min opfattelse i strid med god inkassoskik.

Læs hvad firmaet selv gengiver af gældende lovgivning:

"God inkassoskik overfor kreditor

Overfor kreditor findes det samme proportionalitetsprincip som overfor skyldner: der må ikke uden kreditors samtykke iværksættes dyrere inddrivelsesskridt, hvis det må antages, at billigere inddrivelsesskridt ville have samme effekt.

Derudover kan det generelt siges, at god inkassoskik i forhold til kreditor går ud på, at inkassatoren skal varetage kreditors interesser. Inkassator må altså ikke uden kreditors samtykke godtage en aftale om fx betaling af halvdelen af gælden til fuld og endelig opgørelse.

Desuden har inkassator en vejlednings- og undersøgelsespligt. Fx skal inkassator vejlede kreditor om mulighederne for inddrivelse og omkostningerne heraf. Omfanget af pligten afhænger dog af omstændighederne. Desuden skal inkassator rådgive om, at helt håbløse sager ikke opstartes/fortsættes – fx hvis skyldner er på invalidepension uden udsigt til nogensinde at få et arbejde igen og samtidig skylder mange millioner væk. Inkassator skal også vejlede om nye regler, småsagsprocessen, formularer, blanketter og lignende, samt hvis en sag bliver dyrere eller mere tidskrævende end først antaget."

De ved godt hvordan de burde behandle dig.

Hvis jeg var dig, ville jeg klage til justitsministeriet, som er dem der autoriserer et inkassofirma hvis de ikke reagerer på en sidste fornyet henvendelse fra dig hvor du prøver at true dem med at gå videre med sagen hvis de ikke svarer til inden 7 dage.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.jc@gmail

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 25. Oct 16
Indlæg ialt: 15
Fra  MM Budget ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du er velkommen til at skrive såfremt du har brug for hjælp .

Mark
MM Budget ApS
Info@mmbudget.dk

Tilmeldt 25. Oct 16
Indlæg ialt: 15
Fra  MM Budget ApS Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen ,

Jeg kan ikke se hvor HV ikke overholder god skik.
En henvendelse kan godt gå tabt.

Der er dog noget der hedder god service.

Jeg har selv arbejdet i inkassobranchen 7 år.

Mark
MM Budget ApS

Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

En henvendelse kan godt gå tabt men gentagne, mere og mere frustrerede klager burde ikke gå tabt... og jeg har på intet tidspunkt hært hvad de har gjort eller tænkt sig at gære trods lovning 4 eller 5 gange på det.

Tilmeldt 25. Oct 16
Indlæg ialt: 15
Fra  MM Budget ApS Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv til dem at nu vil du sku have svar.

Ellers må du gå videre med sagen til Rigspolitiet , og advokatnævnet.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nævnte firma er ikke det eneste der overtræder.

Jeg betalte en faktura til en leverandør og 3 dage senere modtog jeg en skrivelse fra et inkassofirma hvoraf fremgik at faktura ikke var betalt osv osv og fordringen skulle betales inden 10 dage?. Kvittering er fremsendt men det et som vand på en gås.
Så de er lagt på FB siden: Dårlige advokater, revisorer og inkassofirmaer. Modtog en email idag og næste stop er Rigspolitiet, som er myndighed over inkassofirmaer.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Jeg betalte en faktura til en leverandør og 3 dage senere modtog jeg en skrivelse fra et inkassofirma hvoraf fremgik at faktura ikke var betalt
Betalte du rettidigt i forhold til det der stod på fakturaen?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)