Jeg vil godt vide hvor mange bilag der egentlig skal foreligge. Jeg anvender hhv. debitorkladde, kreditorkladde, diversekladde og bankkladde. Er dette ok/nok? 1. Mappe til bogføring af debitorkladde - herunder kopi af samtlige debitorfakturaer (dem som er bogført via kreditorkladde) 2. Mappe til bogføring af kreditorkladde - herunder samtlige kreditorfakturaer (dem som er bogført via kreditorkladde) 3. Mappe til bogføring af diversekladde - herunder samtlige bilag som bogføres herpå, f.eks. udlæg, posthuskvitteringer o.lign. 4. Mappe til bogføring af bankkladde - herunder kontoudtog fra banken. Der hvor jeg egentlig er i tvivl (og ja måske der er flere steder jeg ikke er rigtig på den, men så sig endelig frem) er under bankkladden. Skal der her være kopi af samtlige kreditorfakturaer (altså dem som allerede er bogført i kreditorkladden). Eller er det fint nok bare med kontoudtoget fra netbanken og så at man har bilagene de forskellige steder jeg ellers har nævnt? Og naturligvis hvis der er noget som er bogført direkte via bankkladde, så skal der være originalbilaget, det er jeg klar over. På forhånd tak.
Mange hilsner Githa |
Hej!
Ja...det lyder o.k., selvom som du nok ved, at jeg er modstander af alle disse bilagsmapper/grupperinger.