Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Richard Branson, Virgin og Network Marketing

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/21/2006 8:24:12 PM Forfatter: The game
Hej Lasse,
Indledningsvis, synes jeg lige du skal vide, at jeg synes du gør et godt stykke arbejde, i en sober tone, for at skabe noget konstruktivt omkring MLM-debatten.
Jeg har før været aktiv i MLM med Herbalife i ScandiConsult. Det gik også godt i en periode. Jeg kvittede mit fuldtidsjob, og gik Full-time. Det var en fed fornemmelse og jeg følte jeg gjorde det rigtige.
Jeg havde godt gang i min forretning. Var nået i niveau, hvor gennemsnittet ikke når på 7-8 måneder. Min royalty steg, og jeg kunne se at der var noget der virkede. Der 'gik sport' i min forretning. Min upline, og 2.upline, kunne godt se det gik godt i min forretning, for de havde selv været med til at 'pitche' den op, naturligvis.
Jeg markedsførte mig meget massivt i 3-4 måneder, for den royalty + kundeindtægt jeg havde. Det var jo pitchen. Jeg lærte meget af det. Også at selv om man har et godt hoved, kan man 'lade rive sig med' af den gode stemning.
Der hvor det knækker for mig, er når der hver gang, og til hver møde, bliver pichet på rekruttering af venner, familie, naboet mm. Jeg kunne jo godt se, at min forretning faktisk var bygget som 'luftkasteller'  Pengene ligger jo i royaltyen, det skulle jeg ikke være medlem af Mensa, for at kunne se. Derfor blev det også kardinalpunkt i min forretning. Det er her, jeg tror mange brænder nallerne.
Jeg tror MLM er kommet for at blive, Men... - jeg tror der skal laves gevaldigt om på den måde man opbygger forretninger på, og driver denne videre. Hvis der ikke bliver det, vil mange fortsat have en dårlig opfattelse af MLM branchen.
Jeg kunne godt se at MLM fungerede, men jeg synes ikke om måden man driver forretninger på. Jeg har tidligere skrevet at jeg har taget metoder og redskaber med fra MLM, fordi nogle er enkle og gode. Men moralsk, er der mange principper jeg ikke kan accepterer. Jeg hader janteloven, og den eksisterer heller ikke i MLM-branchen, men der er forskel på jantelov og moral.
Mit indlæg skal ikke tolkes som: jeg prøvede, det gik ikke, MLM virker ikke. For det gør det. Bare ikke for mig.
Måske du kan følge nogle af de punkter jeg kommer med? - og hvad mener du selv om disse?

Hej The Game (har det fortsat svært ved at kommunikere med rene nicks..),

Hvorvidt jeg kan følge det du skriver - eller ej... hmm... Udfra mine erfaringer synes jeg ikke heltjeg kan følge hvad du beskriver, men samtidig har jeg et omfang af kendskab til det selskab du var en del af - og når jeg så kombinere det med de ting du beskriver undre det mig sådan set ikke. Men nægter simpelthen at tage den diskussion op på Amino.dk - så ender vi med 2000 km/t i den sædvanlige og dybt irriterende ping-pong med pro/contra x og y selskab - og oveni en værre masse kommentarer fra de som ikke har forstået det helt grundlæggende i Network Marketing.

Men - mine erfaringer, GODE erfaringer, ligger langt fra det du beskriver - og med downlines på flere tusinde distributører har jeg passeret det start-fnidder, som alle ryger ind: Det hul, hvor man lige skal finde stå-ben og trække langhalm på sin evne til at tænke langsigtet og iøvrigt besidde lige blanding loyalitet og stædighed.

Alene det at du sætter et lighedstegn mellem en fornemmelse af manglende moral og MLM branchen er helt forskruet, da de "gode" selskaber her i Danmark ikke behøver at tænke i umoralske baner for at lave forretning.

I en tråd - husker ikke lige hvor - ser jeg hvordan flere har udtrykt at de synes det er lidt mærkeligt, at man støde

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:12

Dato: 2/21/2006 2:10:38 PM Forfatter: Mikkel deMib Så må de mange flere brands som vælger IKKE at bruge MLM vel være et lige så godt argument for det modstte :)

Hey deMib,

Lige netop din pointe er interessant: En lang række af de brands, som vi for alvor kender, eks. Coca Cola vil ikke have noget formål med at danne en Network Marketing sektion for yderligere at distribuere deres Cola.

Coca Cola er kendt overalt på kloden - i alle hjørner af denne verden - selvom Pepsi er store - og meget værdige konkurrenter, ja så Coca Cola kongen: De er synonym med COLA!

Der vil simpelthen ikke være nogen ide i at lave Network Marketing med Coca Cola.

Pepsi derimod ville nok heller ikke se noget formål med det, MEDMINDRE, de opfinder nye produktkategorier indenfor læskedrikke....

Omvendt ser jeg hvordan KAFFEPRODUKTER - og produkter relateret til kaffe - markedsføres via Network Marketing i USA. Det er ukendte brands - men hvis man gør det rigtigt, er det mærker som helt sikkert kan bevæge sig op et niveau, hvor de kan betegnes som kendte brands. Men for at brandbuilde indenfor Network Marketing må man tænke "udenfor boxen".

Med "udenfor boxen" mener jeg de gamle retoriske meldinger som: "Vi er et Network Marketing, ergo bruger vi ikke ressourcer på markedsføring, så tv-reklamer, annoncer og meget andet!"

Her er jeg fristet til at fremhæve nogle ret så interessante vinkler på netop det - set i forhold til mit selskab - HOWEVER, det tager jeg på et andet tidspunkt.

B & O ville heller ikke have noget formål med at gå ind i Network Marketing (antager iøvrigt at de vel har en form for franchise i forhold til de butikker de har rundt om i verdenen?). Derimod ville mindre kendte elektronik producenter indenfor tv, DVD, telefoner etc. etc. sagtens kunne drage enorm fordel af Network Marketing, men det er en hulens svær en at skrue sammen.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 00:09
[QUOTE]Dato: 2/21/2006 9:47:46 PM Forfatter: Lasse Burholt

Hej The Game (har det fortsat svært ved at kommunikere med rene nicks..),

Fair nok. jeg hedder Anders, og det kan du sku godt kalde mig fremover hvis du har det bedre med det

Hvorvidt jeg kan følge det du skriver - eller ej... hmm... Udfra mine erfaringer synes jeg ikke heltjeg kan følge hvad du beskriver, men samtidig har jeg et omfang af kendskab til det selskab du var en del af - og når jeg så kombinere det med de ting du beskriver undre det mig sådan set ikke. Men nægter simpelthen at tage den diskussion op på Amino.dk - så ender vi med 2000 km/t i den sædvanlige og dybt irriterende ping-pong med pro/contra x og y selskab - og oveni en værre masse kommentarer fra de som ikke har forstået det helt grundlæggende i Network Marketing.

- Jeg synes netop, derfor det er relevant, at du skriver herpå amino. Jeg synes selv mine indlæg bærer præg af en sober tone. hvad andre skriver, kan jeg ikke være herre over. Men tag dog kampen op, hvis du har noget på hjertet , og tag den kamp.(citat: Flemming Østergaard)

Men - mine erfaringer, GODE erfaringer, ligger langt fra det du beskriver - og med downlines på flere tusinde distributører har jeg passeret det start-fnidder, som alle ryger ind: Det hul, hvor man lige skal finde stå-ben og trække langhalm på sin evne til at tænke langsigtet og iøvrigt besidde lige blanding loyalitet og stædighed.

- Man skal være stædig og loyal, ligemeget om det er MLM eller noget andet iværksætteri. Det ved jeg. Jeg kæmpede intenst i ca. 18  måneder, men der var for meget usikkerhed i mit indtjeningsgrundlag, og det var ikke det fundamentet i MLM bliver markedsført som. Det er jo ord som: frihed, arbejde når jeg vil, egen chef, egen herre, høj indtjening. Det er jo ikke forskelligt fra det ene eller det andet selskab.

Alene det at du sætter et lighedstegn mellem en fornemmelse af manglende moral og MLM branchen er helt forskruet, da de ''gode'' selskaber her i Danmark ikke behøver at tænke i umoralske baner for at lave forretning.

- Jeg har endnu ikke stødt på et MLM-selskab som ikke har promoveret at rekrutterer dine nærmeste, venner og naboer. Jeg kender ikke et MLM selskab der ikke markedsfører "navnelisten" som et værktøj i sin forretning. Gør du? - det er her min personlige moral stopper.

I en tråd - husker ikke lige hvor - ser jeg hvordan flere har udtrykt at de synes det er lidt mærkeligt, at man støder ind i ''firmaer'' som aggressivt promoter forretningsmuligheder online - det er først et godt stykke inde i en interesseproces, at man bliver oplyst om hvilket selskab det drejer sig om. På dette felt tror jeg du kan nævne ihvertfald et par selskaber.... ;-)
Det har tit undret mig - ganske vidst har eks. Herbalife lidt under, at de trådte MLM barnesko i Danmark - og dermed været kanonføde for en aggressiv og ikke særlig objektiv presse. Hvis jeg var ansvarlig for Herbalife eller blandt de ledende distributører her i Danmark, ville jeg i langt højere grad, gøre alt hvad der stod i min magt for at brande navnet - ikke gemme mig bag banner-reklamer - og nærmest gøre hvad som helst for IKKE at nævne mit firmanavn, før meget sent i en informationsproces.

- Det er ikke korrekte informationer om Herbalife. Navnet brandes p.t. ekstremt hårdt i hele verden. Det må jeg give CEO Michael O. Johnson. I Damernes CL-håndboldkampe i Danmark, og flere danske topfodboldkamp
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:17

Lasse, nu er det jo ikke kun brands der har produkter som (jeg iøvrigt er enig med dig i) ikke kan have synderligt gavn af MLM- f.eks. Coca Cla, som du selv nævner. Jeg har ikke lige lige en liste liggende, men jeg er da sikker på at du kan finde masser af store firmaer som ikke har valgt MLM, selvom de i princippet vile passe ind, og på trods af at de faktisk har overvejet dette og undersøgt sagen godt og grundigt. Altså valgt det fra til fordel for andre afsætningsmetoder - sikkert af forskellige individuelle af årsager.

Min pointe er, i alle fald, at det ikke i sig selv er et særlig vigtigt argument om nogle store virksomheder har valgt MLM - lige så lidt som det er interesant at andre store virksomheder ikke har.

Jeg synes også, som andre har pointeret, at der er stor forskel på det valg Richard Branson har stået overfor, og så det valg de fleste herinde står overfor: Branson har startet sin egen kæde - og (må jeg formode) sidder HELT i toppen. Os andre dødelige vil først og fremmest støde ind i MLM på et væsentligt lavere niveau. Om det er profitabelt og "smart" for Branson er ikke nødvendigvis det samme som at det er profitabelt eller godt for folk der deltager på helt andre niveauer. Det samme gælder Donnald Trump - jeg er overbevist om at han starter på et lidt andet niveau end "standard startpakke niveauet" :)
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 00:26
[QUOTE]Dato: 2/22/2006 12:17:23 AM Forfatter: Mikkel deMib
Lasse, nu er det jo ikke kun brands der har produkter som (jeg iøvrigt er enig med dig i) ikke kan have synderligt gavn af MLM- f.eks. Coca Cla, som du selv nævner. Jeg har ikke lige lige en liste liggende, men jeg er da sikker på at du kan finde masser af store firmaer som ikke har valgt MLM, selvom de i princippet vile passe ind, og på trods af at de faktisk har overvejet dette og undersøgt sagen godt og grundigt. Altså valgt det fra til fordel for andre afsætningsmetoder - sikkert af forskellige individuelle af årsager.

- og her er flere frasorteringer af MLM fra mange store selskabersside fra sorteret p.g.a. det ry der eksisterer omkring MLM. Mange virksomheder med et stærkt brand vil da ikke risikerer deres brand bliver relateret til noget som mange betegner som en useriøs måde at drive forretning på.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:31
Det tror jeg du har ret i - men der er sikkert mange andre individuelle årsager til et fravalg.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:35
Dato: 2/22/2006 12:17:23 AM Forfatter: Mikkel deMib
Lasse, nu er det jo ikke kun brands der har produkter som (jeg iøvrigt er enig med dig i) ikke kan have synderligt gavn af MLM- f.eks. Coca Cla, som du selv nævner. Jeg har ikke lige lige en liste liggende, men jeg er da sikker på at du kan finde masser af store firmaer som ikke har valgt MLM, selvom de i princippet vile passe ind, og på trods af at de faktisk har overvejet dette og undersøgt sagen godt og grundigt.

Begrebet "me too" produkter er en blandt flere årsager til at såvel brands om ikke-brands fravælger Network Marketing

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 03:21
Dato: 2/21/2006 3:26:10 PM Forfatter: Mikkel deMib Nej, deres forbrydelser er er langt mere alvorlig karakter :)

Der er ikke noget der er værre end børnehandel, jo måske mord. Jeg vil tro at en forbryder der sidder i fængsel for øko. kriminalitet har det flere gange nemmere end én der sidder der for vold og sex mod børn... Hvilket viser at mange mennesker afskyr den slags forbrydere. 

Bedrageri er sikkert øko. værre for samfundet, men forbrydelser mod børn topper næsten alt.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 03:37
Dato: 2/21/2006 9:40:14 PM Forfatter: Webkeglen

Dato: 2/21/2006 3:20:12 PM Forfatter: Mikkel deMib

> Men folk som fx Klaus Riskær Petersen og Kurt Thorsen - som alle elsker at hade - de starter også det ene firma op efter det andet - og får succes - fx Cybercity m.fl.

Ja, jeg synes måske heller ikke ligefrem de to herrer er specielt gode eksempler. I hvert fald vil jeg sige, at hvis vi skal bruge dem som referencer så har jeg også nogle narko-handler venner som bør tages med i betragtning - de tjener også rigtig godt, har en skide-god forretning, og ingen af dem er, modsat de to ovenstående herre, dømt for deres aktiviteter endnu. Jeg vil gå så langt at påstå at mine narko-handler venner har skadet langt færre mennesker med deres 'forretning' end de to nævnte 'forbrydere' :)
At være god til at tjene penge alene, synes jeg ikke er nogen særlig god målestok eller noget der kan bruges som udgangspunkt eller inspiration for os andre. Masser af mennesker tjener penge på ulovlige eller stærkt umoralske aktiviteter (f.eks. grov udnyttelse af børnearbejdere i dele af verden hvor det teknisk set ikke er forbudt) og sådanne typer vil jeg meget nødigt ligge til grund for en strategisk forretningsmæssig debat.

Det er en fin holdning at have til narkohandlere og den vil jeg prøve at forklare til min søster som mistede sin søn for et halt år siden grundet narko. Jeg synes det er fantastik at du kan sidde her og skrive at du har narkohandlervenner!!!!!!!!!!!!!! Er der da ikke snart nogen der genemskuer dig!

Spm. er om folk der køber narko ikke også er medskyldige (moralsk set, udover retsligt) ligesom pusheren, bagmændende etc.. De folk der går på diskotek og køber narko gør en aktiv indsats for at der er en forretning i at sælge narko...
Mener vi at også køberne har en rolle, ja, så har vi mange unge mennesker vi burde sætte os og tale med. Og mener vi at det kun er fabrikanten, bagmændene og sælgeren af stoffet der har et moralsk ansvar, så har vi et problem med dobbeltmoralen, for alle mennesker der er indvolveret i en proces, er med til at præge den.
Alle kender nogle, som minimum kender nogen, der har taget stoffer.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)