Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Doorway-pages?!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/23/2006 9:19:24 AM
Forfatter: Mikkel deMib

Er et stikordsregister for en hjemmeside også en doorway?

Nej, det behøver det absolut ikke at være. Den hurtige test er: Er siden lavet til brugerne eller søgemaskinerne?

Begge dele.

Et udsnit under S i stikordsregistret kunne være:

• SEO 1 2 3

• Svindel 1 2

• Søgemaskine 1 2 3 4 5

• Annoncering 1 2

• Indeksering 1

• Optimering 1 2 3

• Søgemaskineoptimering 1 2 3

Søgemaskinerne vil så indeksere siden og samtidigt vil den kunne benyttes af besøgende til at skimme efter relevante ord (hvis man eksempelvis ikke kan stave til søgemaskine, så kan man jo let finde den i stikordsregistret.

Eller bør jeg placere stikordsregistret på et andet domæne end der, hvor selve indholdet er?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:53

> Eller bør jeg placere stikordsregistret på et andet domæne end der, hvor selve indholdet er?

Nej, jeg ville normalt placere den slags på det samme domæne.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:44

Nu har jeg jo trukket mig fra denne debat for længe siden, men en god bekendt har gjort mig opmærksom på denne tråd, og jeg vil lige knytte en bemærkning til den, som udspringer fra det virkelige liv frem for fra teorier:

Vi får så mange henvendelse fra både mindre, mellemstore og et par HELT store virksomheder på baggrund af vores SEO-sider, at vi indenfor den seneste måned har måttet ansætte yderligere to mennesker for at efterkomme efterspørgslen på vores ydelser. Og kun et fåtal af henvendelserne drejer sig om SEO. Derfor er det for mig helt OK, at vores ærede konkullega i Aalborg – Netmedia – har de holdninger til, hvad der passer sig for et reklamebureau. Mens diskussionen her pågår, kæmper vi for at få tid til at betjene vores mange gamle og mange nye kunder, som UDEN UNDTAGELSE kommer af egen drift via nettet.

Se, DET er sjovt. Og meget sjovere end at debattere lødigheden af vores tekster på de sider, der er opbygget i SEO-modulet. Vores kunder finder dem lødige, og det er dem, vi skal leve af. Så vi hygger os! Jeg håber, I også hygger jer alle sammen. Hav det godt!

Mvh. Thomas Rosenstand

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:30
Dato: 2/22/2006 10:13:15 PM Forfatter: netMedia.dk
Dato: 2/22/2006 7:10:42 PM Forfatter: Mikkel deMib Om man vil overholde disse retningsliner eller ej er så til gengæld helt op til en selv.
Enig - umuligt at se sort/hvidt på det, afhænger af ens mod/risikovilje sat over for mål. Osv osv bla bla bla Som jeg hinter i mit sidste indlæg, mener jeg dog at det er mindst lige så tragisk set i brugs-sammenhænge, og ud fra optimele brugsmønstre, som jo gerne skulle være i søgerens favør. Ville sq nødig have at en af vores kunder tumlede ind på en rodet linkside på vores hoveddomæne, med fjollet gentagelses tekst. Det er mildest talt ikke fremmende for troværdigheden, og forfatteren fremstår jo direkte uintelligent. At ranke øverst med den den slags sminkede lig, er sq da tragisk hvis man prøver at fremstå som et professionelt firma med fokus på identitet. Kald mig sart - jeg kan ta'' det Pssssssst.... gooooooogle edderkop... check liiige.....

Dette indlæg er ikke for at starte en diskussion - og jeg stiller ikke noget spørgsmål. Jeg tillader mig blot stilfærdigt at nævne, at når man som netMedia.dk har en hjemmeside, hvor der alene på forsiden er fem kommafejl og på alle andre sider et endnu større antal, kan det virke mere som brødnid end som saglig kritik. Selv på siden "Om netMedia.dk" er der stavefejl og tegnsætningsfejl. Normalt ville jeg ikke drømme om at trække et andet menneskes manglende evner frem på denne måde, men når dialogformen indeholder, at jeg "fremstår som direkte uintelligent", synes jeg, at jeg kan tillade mig at gøre læserne opmærksomme på, hvem der skyder. Så kan de jo selv dømme, hvis de har lyst - eller lade være, hvis de ikke har.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 22:37
Det var dine info sider (dem med 0003/3211112/44433 URL''er jeg hentydede til). Dine ''rigtige'' sider er jo af ganske glimrende kvalitet - og det var den forskel jeg hintede til. Var ikke et angreb på din intelligens.

Og ja, der er sikkert kommafejl på netMedia.dk, og andre slags kedelige småfejl. Vil blive rettet med tiden, kommer tid kommer råd, men vil da prøve at være mere opmærksom på det
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 23:04

Dato: 2/23/2006 10:37:27 PM Forfatter: netMedia.dk Det var dine info sider (dem med 0003/3211112/44433 URL''er jeg hentydede til). Dine ''rigtige'' sider er jo af ganske glimrende kvalitet - og det var den forskel jeg hintede til. Var ikke et angreb på din intelligens. Og ja, der er sikkert kommafejl på netMedia.dk, og andre slags kedelige småfejl. Vil blive rettet med tiden, kommer tid kommer råd, men vil da prøve at være mere opmærksom på det

Et lødigt og sobert svar - tak for det! Jeg vil foreslå, at vi med det bilægger "striden" og holder fast i, at vi er helt enige om at være uenige. På høvisk og civiliseret vis.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 23:14
Dato: 2/23/2006 11:04:03 PM
Forfatter: Thomas Rosenstand
Et lødigt og sobert svar - tak for det! Jeg vil foreslå, at vi med det bilægger ''striden'' og holder fast i, at vi er helt enige om at være uenige. På høvisk og civiliseret vis.

Har nu ikke et horn i siden på dig, bare uenig i nogle af dine metoder .
Enige om at være uenige er bare sådan det lige er i det her emne. Sikkert ikke sidste gang en af os bliver uenige med en anden Amino bruger.
Side 3 ud af 3 (27 indlæg)