Jeg har ingensted nævnt, at værdien er nul - men kun at den SKATTEMÆSSIGE værdi er nul! Patent tror jeg ikke på og fremmedarbejde er fuldstændig ligegyldigt skattemæssigt! Det er meget mulig at trådstarter måske sidder med det næste facebook, men sålænge der ikke kan opskrives et reelt goodwill, så er aktivet nul kroner værd i regnskabet! |
Trusted Partner:Jesper_nl:Så at sige værdien er lig 0 kr., er det ikke lidt forhastet?Jeg har ingensted nævnt, at værdien er nul - men kun at den SKATTEMÆSSIGE værdi er nul!
Sorry, manglende præcisering fra min side.
Trusted Partner:Patent tror jeg ikke på og fremmedarbejde er fuldstændig ligegyldigt skattemæssigt!
Det er meget mulig at trådstarter måske sidder med det næste facebook, men sålænge der ikke kan opskrives et reelt goodwill, så er aktivet nul kroner værd i regnskabet!
Jeg vil egentlig bare nøjes med at konstatere vi ikke er enige.
Min holdning er lige så snart der er afholdt omkostninger til en ekstern part er der er skattemæssig værdi, interne afholdte timer og lign. kræver efter min opfattelse en konkret vurdering i forhold til værdien. Om den skattemæssige værdi er 0 i dette tilfælde vil jeg ikke konkludere på, ikke på grundlag af en tråd herinde i hvert fald.
Ligeledes er min holdning at en flytning ikke bare kan gennemføres til 1 krone eller andet beløb uden skattemæssige konsekvenser for den virksomhed der afstår det immaterielle aktiv. Der skal (efter min opfattelse) altid laves en skattemæssig tab/avance opgørelse ved afståelse.
Så kan kun gentage at jeg håber trådstarter går til en rådgiver og får hjælp til processen.