Jeg står og leder efter en god hjemmeside hvor jeg kan få en webshop op og køre. En af mine venner der selv driver webshop, bruger hjemmesiden Shopify.com, og han siger den er forholdsvis overskuelig, og jeg kan godt lide, hvordan webshoppen ser ud! Så ville høre om I har nogle erfaringer med Shopify, og ellers hvilke alternativer der er, som I har gode oplevelser med?
Der findes rigtig mange forkellige løsninger til Webshop, alle med deres plusser og minusser.
Selv foretrækker jeg Magento og WooCommerce(ovenpå Wordpress) - til forskel fra de hostede løsninger, har du i Magento og WooCommerce alle rettigheder, og dermed mulighed for at tage din shop med et andet sted hen hvis du ikke er tilfreds der hvor du er.
Til gengæld skal du selv sørge for drift osv af din shop - det kan du dog forholdsvist let komme uden om ved at finde en, f.eks på Amino Freelancer der kan hjælpe dig med det.
Nu kan jeg se at du spørger til Shopify og alternativer, Shopify er en ganske glimrende løsning, men der er faktiskt synes jeg(selv promovering) et rigigt godt alternativ der hedder Weebio.
Weebio er en Dansk Webshop-Løsning, hvor du får dansk support og danske instruktions videoer og en bruger oplevelse der svarer til Shopify
I modsætning til f.eks. Shopify har vi ikke en transaktions afgift på 2%.
Shopify er en super cool og et brugervenlig platform. Vi brugte den selv i 10 måneder, før vi skiftede til Prestashop. Men husk på at Shopify har sine begrænsninger, derfor skiftede vi til Prestashop. Jeg anbefaler personligt ikke Shopify, hvis man har store fremtidsplaner med sin shop.
Jeg har rigtig gode erfaringer med Shopify. Har selv drevet en webshop i Shopify og har løbende hjulpet andre med, at sætte en webshop op i Shopify. Det er efter min mening den letteste og bedste måde at komme i gang med, at få sig en webshop.
Hvis det skulle have interesse, kan du inde på min hjemmesidestartenwebshop.dk downloade min gratis e-bog som omhandler hvordan man starter og driver en succesfuld webshop.