Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM på Amino - ja/nej?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 8. May 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

@Thor L.

Du spørger om vi har noget ud af MLM debatten her på amino og om vi synes den skal fortsætte.
Nu ved jeg ikke hvad du havde håbet at få ud af debatten. Jeg ved du ikke er positiv overfor MLM, men dog følger udviklingen i branchen fra sidelinien. Den holdning er jeg som udgangspunkt meget begejstret for, men når jeg kigger på din grundholdning til MLM tror jeg det bliver svært at bibringe dig noget du reelt kan bruge. Jeg tillader mig at snuppe en kommentar du gav et nyt medlem på et spørgsmål.

Som du allerede har set en lille smule herinde, og utvivlsomt vil se uanset hvem du snakker med som arbejder med MLM, er der en indbygget sikkerhedsventil i disse såkaldte MLM virksomheder der automatisk får deres deltagere til at modsvare enhver form for kritik med ofte irrelevante argumenter der blot fjerner din opmærksomhed fra de væsentlige aspekter. Den primære årsag til denne ventil er den sektlignende indoktrinering om drømmeopfyldelse som udøves ved hvervemøder og opfølgende kurser.

Jeg selv prøver at være saglig og er bestemt videne om det er en meget svær branche vi bevæger os i, og alle os der er vilde med MLM har det måske også med at blive lidt entusiastiske med vores koncepter. Så vi står på den ene side af nettet og på den anden side står der folk der ikke har nogen som helst interesse i MLM, men som skal fortælle alle hvor forfærdeligt det er.
MLM er jo en kæmpe branche med godt og skidt, og indrømmet ekstremt meget bras. Problemet er når gamle selskaber som LR, Amway, Herbalife og Forever Living her på Amino sidestilles med religiøse sekter og det at deltage er dybt kriminelt har vi et problem.
Når samtidig alt nyt er pyramidespil og hjernevask er det ikke sagligt.

Tilbage til dit spørgsmål, så tager jeg en pause og følger mlm debatten på Amino fra sidelinien. Jeg får ikke noget ud af at være med, og efter at der kom trusler på bordet efter en tidligere showcase herinde er det ikke det værd.

Til jer der vil snakke MLM kan jeg anbefale www.networkmarketing.no Det koster ca 500 kr om året.
Iøvrigt interessant at se hvor mange der stemmer, som ikke er interesseret i mlm, men simpelthen ikke under at have en tråd om det, næe man har nok i sit eget interesseområde.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:48

"Iøvrigt interessant at se hvor mange der stemmer, som ikke er interesseret i mlm, men simpelthen ikke under at have en tråd om det, næe man har nok i sit eget interesseområde."

Det kunne tænkes der var andre grunde også.
Ser man på MLM debatten er der ikke vildt mange indlæg men de er utrolig lange, fleste af dem pga. mudderkastning.

Der sidder rigtig mange som bruger funktionen "Indlæg idag" og det kan være rigtig irriterende at skulle bladre igennem 3 siders mudderkastning, for at finde dagens relevante indlæg.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:51

Jeg gider ikke rigtig kommentere de perfide indlæg der er fremkommet i denne debattråd rette mod min person - jeg synes de taler for sig selv, og fortæller langt mere om dem der har skrevet dem end undertegnede. Så lad bare det stå :)

Jeg vi dog lige lade en kommentar falde, til den helt urigtige påstand "... for han har jo samme ry på andre debater på netet." Jeg har siden 98 været aktiv på hovedsageligt 3 debatter. Det startede på Search Engine Forums, hvor jeg som eneste dansker blev udnævnt til moderator og fungerede som sådan gennem flere år - til de flestes tilfredshed (ellers havde jeg sgu nok ikke fået lov at beholde den rolle!). Senere åbnede jeg min egen debat på dansk, som jeg også ved at mange har været rigtig glad for, men det var først med min rolle som moderator på Search Engine Watch Forums at der for alvor kom "tal" på de andre medlemmers vurdering af mig, da der her er en indbygget rating-funktion. Som det fremgår af medlemslisten, er jeg faktisk den næst-højest ratede deltager (ud af over 8000 medlemmer) - højere rated end prominente personer som Danny Sullivan, GoogleGuy (Matt Cutts), Jenstar, Orion, Mike Grehan og mange andre personer jeg respekterer meget højt. Når man dertil lægger den evaluering på 4,3 - 4,7 (på en standard 5 punkt evalueringsskala) jeg normalt opnår på de mange tilknyttede konferencer jeg taler på (i USA og Europa), så må jeg sige at jeg personligt er helt godt tilfreds.

At der så er et par stykker som ikke kan lide mig, det overlever jeg nok med :)
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:29
Dato: 2/12/2006 7:22:10 AM Forfatter: Martin Tygsen

Undskyld mig, men det er da godt nok det mest svinske og grimme indlæg jeg har læst længe.

Du blander dig i en debat, ALENE for at svine en person du ikke kender til. FØJ.
Hvis nogle har brug for hjælp kan det da kun være en person, og det er DIG.

Nå ja men jeg ville da synes dit FØJ ville veje mere hvis det også var kommet de gange hvor Mikkel de mib har blandet sig i debatter og kaldt folk for dumme racister ekstremister og den slags. Jeg synnes ikke at man kan gøre for det hvis man har en sygdom i sindet det er ligesom at have en sygdom af enver anden slags. Men jeg skal da nok holde mig fra jeres debat

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 16:31
[QUOTE]Dato: 2/12/2006 12:51:24 PM Forfatter: Mikkel deMib
Jeg gider ikke rigtig kommentere de perfide indlæg der er fremkommet i denne debattråd rette mod min person - jeg synes de taler for sig selv, og fortæller langt mere om dem der har skrevet dem end undertegnede. Så lad bare det stå :)

- Jeg er enig deMib. Jeg synes det er latterligt at gå efter personer i en ellers god debat. Nok fordi personer er ved at løbe tør for evner og ikke vil indrømme. Nogle gange kunne folk måske godt sige til sig selv.. Hmmm... good point! Det har jeg da selv gjort før, og fået meget ud af det.

Jeg har personligt haft stor glæde af dine indlæg og dine svar på mine spørgsmål, deMib. De har været til stor inspiration og hjælp.

Jeg synes sku godt om din direkte måde at udtrykke dig på.
-----------------------------------

Måden at konkretiserer sine opgaver på, er i MLM ofte enkel og logisk. Det er ikke de store forkromede planer og strategier. De er enkle og lige til at gå til. Det har været noget jeg har brugt i mit virke i andre sammenhænge.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 17:44

Når man bruger så meget tid på emner, der vitterligt ikke interessere én og ligeledes ikke gør kistebunden tykkere, hvad kan man så kalde den tid?

"Interessetimer" duer vist ikke i det sammenhæng.

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:28
Dato: 2/12/2006 12:51:24 PM Forfatter: Mikkel deMib
Jeg gider ikke rigtig kommentere de perfide indlæg der er fremkommet i denne debattråd rette mod min person - jeg synes de taler for sig selv, og fortæller langt mere om dem der har skrevet dem end undertegnede. Så lad bare det stå.

Hej Mikkel

Det er i mine øjne typisk og sigende om dig, at vende en debat og folk ord på en måde så du selv fremstår som den store mand, der intet har gjort galt.
Du overvejer på ingen måde hvad det i virkeligheden er, der får folk til at give dig denne grove kritik. I stedet forsvarer du dig med, at de er dem der er noget galt med fordi du er så dygtig.

Nu vil jeg i dette indlæg ikke genere din person. Så prøv for en enkelt gangs skyld at lytte efter.
Der skal herfra ikke herske nogen tvivl om, at du ikke også er en dygtig og intelligent person overhovedet. Jeg er ikke i tvivl om, at du ikke også har utrolig meget viden og erfaring at dele ud af og mange års erfaringer der kan bakke det op.
MEN det er jo netop fordi jeg udemærket godt ved dette, at dine indlæg støder mig og andre så meget som de gør. For på trods af din åbenlyse intelligens, så er du noget nær umulig at snakke logik med. Derudover er du usædvanelig stolt og du kan ikke engang indrømme de fejl, som du har begået i din omgang op denne debat og dermed virker det mere og mere som utopi at håbe på, at du vil ændre din fremtoning og udvise mere respekt overfor de mennesker du så generøst vælger at støde.
Mikkel hvis du føler dig generet, så gør dig for guds skyld nogle tanker om HVORFOR i stedet for bare at feje denne kritik af også.
Du kan ikke blive ved med at gemme dig bag, at denne negative kritik er mere sigende om os. Os der kritiserer dig i alt almindelighed er ret anstændige mennesker, der på ingen måde bryder os om at skulle genere dig og generelt ikke ønsker at genere folk overhovedet. Når vi så går imod vores egne ønsker vælger at smide nogle meget kritske ord (der er os imod), så burde det være endnu mere sigende om den person der forårsager baladen. - Du tager det som kritik Mikkel, men det er altså mere et forsøg på at råbe dig op og trænge igennem. - Vi har prøvet med dialog, vi har prøvet med fornuft og vi har prøvet med diplomati og alt dette preller af på dig. DERFOR bliver vi sgu da sure og derfor modtager du negativ kritik. - Du har et direkte medansvar for en stor del af problemerne og at du stadig fralægger dig alt ansvar er hovedrystende. - Jeg tror faktisk at du er den eneste, der på nuværende tidspunkt ikke har taget ansvar for noget som helst.

Derudover så er det irrelevant hvor dygtig du er i dit respektive felt, for denne har intet med MLM at gøre. Når/hvis du har deltaget så meget på MLM debatten og MLM debatter generelt, så burde du også vide mere om det. Men fakta er, at du tilsyneladende ikke ved mere om MLM end de mennesker der aldrig har hørt om dette. - Jeg kan ikke forstå hvordan du med dit store engagement kan misse SÅ meget information.... med mindre det som sagt er fordi du kun er der for at kritisere og genere. - Jeg og flere andre ved godt efterhånden, at du ikke deltager på MLM debatten for at lære noget og det har formegentlig heller aldrig været din intention.
Det er så dertil et par af os har en ide om, at der må være gået et eller andet galt for dig. - For det er altså ikke videre normalt at folk deltager så meget og så længe på en debat, hvor de ikke kender til emnet og hvor de ikke forsøger at blive klogere på det. - I mine øjne er dette direkte skræmmende, for det giver mig en ide om at MLM er blevet en besættelse for dig.
Jeg kan bare ikke se hvad det er du vil og jeg kan ikke se hvad du får ud af det. Dette undrer mig helt utrolig meget og da din holdning stadig er
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 20:51
For nu at svare på det oprindelige spørgsmål - så får jeg ikke rigtig noget konstruktivt ud af MLM-debatten mere.

Jeg havde et par spørgsmål på vej ind i debatten omkring de juridiske problemer, som jeg stadig synes der er ved en lang række MLM-firmaer omkring vennehvervning og uanmodet salgshenvendelse.

Men dermed ikke være sagt, at jeg ikke har fået noget ud af debatten - jeg er blevet mere overbevist om at det ikke er noget jeg selv har tænkt mig at beskæftige mig med - og dermed trak jeg mig egentlig fra debatten. Siden da har MLM-debatten udviklet sig til ligegyldig støj.
Side 4 ud af 4 (38 indlæg)