@Thor L. Du spørger om vi har noget ud af MLM debatten her på amino og om vi synes den skal fortsætte.
Nu ved jeg ikke hvad du havde håbet at få ud af debatten. Jeg ved du ikke er positiv overfor MLM, men dog følger udviklingen i branchen fra sidelinien. Den holdning er jeg som udgangspunkt meget begejstret for, men når jeg kigger på din grundholdning til MLM tror jeg det bliver svært at bibringe dig noget du reelt kan bruge. Jeg tillader mig at snuppe en kommentar du gav et nyt medlem på et spørgsmål. Som du allerede har set en lille smule herinde, og utvivlsomt vil se uanset hvem du snakker med som arbejder med MLM, er der en indbygget sikkerhedsventil i disse såkaldte MLM virksomheder der automatisk får deres deltagere til at modsvare enhver form for kritik med ofte irrelevante argumenter der blot fjerner din opmærksomhed fra de væsentlige aspekter. Den primære årsag til denne ventil er den sektlignende indoktrinering om drømmeopfyldelse som udøves ved hvervemøder og opfølgende kurser.
Jeg selv prøver at være saglig og er bestemt videne om det er en meget svær branche vi bevæger os i, og alle os der er vilde med MLM har det måske også med at blive lidt entusiastiske med vores koncepter. Så vi står på den ene side af nettet og på den anden side står der folk der ikke har nogen som helst interesse i MLM, men som skal fortælle alle hvor forfærdeligt det er.
MLM er jo en kæmpe branche med godt og skidt, og indrømmet ekstremt meget bras. Problemet er når gamle selskaber som LR, Amway, Herbalife og Forever Living her på Amino sidestilles med religiøse sekter og det at deltage er dybt kriminelt har vi et problem.
Når samtidig alt nyt er pyramidespil og hjernevask er det ikke sagligt.
Tilbage til dit spørgsmål, så tager jeg en pause og følger mlm debatten på Amino fra sidelinien. Jeg får ikke noget ud af at være med, og efter at der kom trusler på bordet efter en tidligere showcase herinde er det ikke det værd.
Til jer der vil snakke MLM kan jeg anbefale www.networkmarketing.no Det koster ca 500 kr om året.
Iøvrigt interessant at se hvor mange der stemmer, som ikke er interesseret i mlm, men simpelthen ikke under at have en tråd om det, næe man har nok i sit eget interesseområde.
|
"Iøvrigt interessant at se hvor mange der stemmer, som ikke er interesseret i mlm, men simpelthen ikke under at have en tråd om det, næe man har nok i sit eget interesseområde."
Der sidder rigtig mange som bruger funktionen "Indlæg idag" og det kan være rigtig irriterende at skulle bladre igennem 3 siders mudderkastning, for at finde dagens relevante indlæg.