Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab klasse A

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et par spørgsmål til årsregnskab.
Jeg har i virksomhedens første år, styr på alle bilag og alt salg/indkøb, og indberettet moms.

Jeg har udgifter for omkring 40.000 (første år) og omsætning for ca 70.000 så jeg burde gå under klasse A, og skal altså ikke indberette regnskabet. Altså jeg skal kun have regnskabet klart hvis skat dukker op right?

Men jeg skal jo betale skat af overskuddet og jeg skal jo fortælle et sted hvad overskudet er. Hvor gør jeg det?
Er det på min forskudopgørelse?
Jeg har CVR nr.

Fra Svenstrup
Tilmeldt 27. Apr 13
Indlæg ialt: 89
Fra  Vendelbo Media Skrevet kl. 15:43

Hej Egon,

Jeg sidder lidt og spekulerer over samme spørgsmål, men synes at kunne forstå ud fra følgende side, at man ikke er forpligtet til at indsende årsrapporten, som klasse A.

Herudover giver denne side et godt billede af hvilke virksomheder der hører under klasse A, samt hvad man skal have med i årsregnskabet

http://www.beierholm.dk/publikationer/regnskab/aarsregnskabsloven/klasse-a.html

Mvh 

Mads Vendelbo
www.Nipsy.dk

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 15:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er a-virksomhed fordi du driver en enkeltmandsvirksomhed (personlig drevet).

Nej, du skal ikke indberette regnskabet med du skal have lavet et skatteregnskab som du indberetter til SKAT. Dette gøres på SKATs hjemmeside når tid er. Det står ikke på din forskudsopgørelse.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 15:57

Tak
Hvornår er tid?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 16:11

Jeg må have fat i en revisor efter nytår, jeg har svært ved at finde rundt i det. Og har også 3 jobs argh xD det er ved at blive lidt meget rent papirsmæssigt.
Min forskudsopgørelse for 2015 er der skrevet at jeg har en virksomheds overskud på 100.000 noget jeg aldrig har skrevet, men det må være standard at de skriver ind, hvis jeg intet har fået gjort.

Hvordan kan det være så svært for mig at finde ud af?
Jeg har alle tal, alting klar. Jeg ved hvad jeg har købsmoms, salgsmoms, omsætning, overskud udgifter alt. Nu skal jeg bare finde et sted at skrive det ind. Og jeg skal finde ud af hvornår, men det er jo bundhamrende umuligt uden en revisor.

Hvad angår kørselsgodtgørelse har jeg også problemer med at indberette det. På min forskudopgørelse kan jeg kun indberette befordringsfradrag til og fra arbejde. Hvor skriver jeg km for kørselsgodtgørelse? Igen har jeg alle tal og har ført kørselsbog til punkt og prikke....

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16

god ide med revisor - men du gør ting værre end de er - måske fordi du regner med alt bare er givet

1 dit arbejde indberetter selv for dig i rubrik 11 så det skal du ikke tænke på

2 dit overskud skal i  udvidet selvangivelse rubrik 211 og frem og er også lige til at gå til. Ja skat har sikkert sat dit forskud og du har ikke rettet, men så får du penge tilbage og kan være glad

3 Kørepenge efter kørebog skal du som personlig virksomhed ha som fradrag i personlig virksomhed og måden du får det på er ved at du trækker det beløb din kørebog korrekt ført viser at du skal ha - fra dit overskud. Så går det jo ned og du har dermed personligt fradrag for kørepengene i personlig virksomhed

det er ikke så svært - hold hovedet koldt, men det er højst sandsynligt, at en revisor eller økonomikyndig ved være en superide for at få alt korrekt med - både udgifter, fradrag og alt

vh John H

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:43

Enig med John, i dit tilfælde er en revisor langt fra nødvendig. Det lyder til du selv har styr på det med moms og du har helt sikkert også styr på de omkostninger der kan trækkes fra er korrekte.

Altså du har kr. 70.000 i overskud, omkostninger for kr. 40.000, hvilket giver et skattepligtig resultat på kr. 30.000.

Derefter tager du de antal km du har kørt af erhvervsmæssig karakter og ganger med statens takster og fradraget dette i de 30.000. Lad os sige du ender med at have kr. 25.000 som du skal beskattes af. Disse skriver du i overskud af virksomhed som John også siger.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 17:01

Cookie - John Hannover:

god ide med revisor - men du gør ting værre end de er - måske fordi du regner med alt bare er givet

1 dit arbejde indberetter selv for dig i rubrik 11 så det skal du ikke tænke på

2 dit overskud skal i  udvidet selvangivelse rubrik 211 og frem og er også lige til at gå til. Ja skat har sikkert sat dit forskud og du har ikke rettet, men så får du penge tilbage og kan være glad

3 Kørepenge efter kørebog skal du som personlig virksomhed ha som fradrag i personlig virksomhed og måden du får det på er ved at du trækker det beløb din kørebog korrekt ført viser at du skal ha - fra dit overskud. Så går det jo ned og du har dermed personligt fradrag for kørepengene i personlig virksomhed

det er ikke så svært - hold hovedet koldt, men det er højst sandsynligt, at en revisor eller økonomikyndig ved være en superide for at få alt korrekt med - både udgifter, fradrag og alt

vh John H

Tusind tak det hjælper på det nu. Jeg sørger altid for at mine tal er præcise og perfekte og troede jeg skulle meget mere end du fortæller der. Således også med kørslen. Det jo nemt hvis bare jeg skal trække det fra overskudet.

Nu er det sådan at jeg både har kørt for egen virksomhed men også for anden virksomhed hvor jeg bruger min bil og får intet. Det er aftalen at jeg selv betaler det.
Hvorledes bør jeg skrive det ind jeg har kørt for den anden virksomhed? Da det jo ikke skal trækkes fra i mit regnskab.

Hvornår bliver selvangivelsen for 2014 tilgængelig?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05

du kan ikke trække noget fra du kører for et andet firma - det er af din egen lomme. HVIS du var på løn - normal løn i det andet firma kunne du men ellers ikke

Hvorfor du vælger at gi den anden virksomhed en gave ved gratis kørsel er jo lidt svært at forstå, og skal giver i alle fald ikke nogen form for fradrag for den type gaver.

Du må finde et andet arrangement med den anden

vh John H

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)