Tillykke med den nye side. Lad os håbe at i ikke får sager hvor man køber sig til bedre ratings. Med det sagt syntes jeg generelt at debatten kører helt af sporet. At siden ligner Trust Pilot's ser jeg intet odiøst i enhver god designer hugger ideer hvor man kan komme til det. Det innovative ligger jo mere i at gøre det bedre end "de andre" Og det håber jeg så sandelig lykkes for jer. Men helt ærligt! man rater ikke sit eget site med guldkorn fra sig selv. Det er som at give sin egen Facebook side likes. Udover det syntes jeg ærligt talt at konkurrence er en sund ting så mon ikke Trust Pilot bare må oppe sig. |
John Grandt:Lad os håbe at i ikke får sager hvor man køber sig til bedre ratings. Med det sagt syntes jeg generelt at debatten kører helt af sporet. At siden ligner Trust Pilot's ser jeg intet odiøst i enhver god designer hugger ideer hvor man kan komme til det. Det innovative ligger jo mere i at gøre det bedre end "de andre" Og det håber jeg så sandelig lykkes for jer.
Nu er det dog ikke kun design. Det er også hele konceptet. F.eks. rater man med 5 stjerner, og scoren er et tal mellem 1 og 10. Forsiden består af præcis samme elementer opsat på præcis samme måde. Det samme gælder de andre sider. Fra betingelser til funktioner er det hele bare en omskrivning af TrustPilot.
I virkeligheden ser jeg dette som en succes for TrustPilot. For TrustPilot må åbenbart være perfekt, siden nystartede ikke mener at en rating side kan gøres bedre.
Jeg ønsker jer held og lykke, men jeg synes bestemt at i skal gentænke hele konceptet. Og i stedet for at gøre alt på TP's måde, så starte fra bunden og tænke over, hvor i kan adskille jer.
Jeg tror desuden i griber det forkert an ved at tro, at hvis i laver præcis samme produkt til en lavere pris, så kan i få virksomhederne med. I skal i stedet have forbrugerne med for sådan en service har ingen værdi for virksomhederne uden forbrugerne. Hvis i derimod vinder forbrugerne, så skal virksomhederne nok komme af sig selv.
Den sidste ting er jeres kommunikation. Der bliver spurgt om nogle meget vigtige spørgsmål her i tråden, og de bliver hurtigt besvaret overfladisk med svar som "vi sørger selvfølgelig for at der ikke er falske anmeldelser". De viser mig, at i ingen idé har om, hvor svært dette er. Hvis i virkelig har fundet løsningen, så fremlæg den. For sådanne udfordringer er nogen af de vigtigste for at skabe tillid til jeres service.