Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

20 fods container Kina (Syd)-Danmark (København lev glostrup) + PVC importtold

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

nu satser jeg så på jeg har ramt det rigtige område til at placere det her debatindlæg/spørgsmål

Jeg har fået mig en forbindelse til Kina på import af PVC produkter. Så vidt jeg kan læse mig frem til på skats toldtariffer er det 6,5%

Og så skal jeg have det der modsvarer 12 EUR paller hjem, som fylder en 20 fods container. Hvem kan gøre det billigt og effektivt? og hvad skal jeg forvente af pris inden jeg ringer rundt til 20 speditører ? :-) Har en idé om ca 14-16000 med levering til døren på lageret i Glostrup

Og hvad koster det at få sådan en komplet container fortoldet?

På forhånd tusind tak :)

- Daniel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan jo ikke vsare dig på om toldsatsen er 6,5 % da det afhænger af produktets varkode.  Husk at told betales af både varepris + transportomkostninger.

Vær opmærksom på at visse PVC produkter er pålagt med yderlige statsafgift. (PVC afgiftsloven) 

Der kan være 11 Euro paller i en 20 fods container  så måske er det billigere for dig at sende det som stykgods i en 40 fods container (snak med en speditør

http://www.epal-pallets.org/uk/produkte/vergleich.php

Jeg kan anbefale følgende speditører:

Primecargo

DSV

Ravn

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel,

Transportprisen afhænger af dine handelsbetingelser. F.eks. FOB Sydkina med levering i Glostrup skal du regne med ~kr 11,000 for 20', all-in. Derudover kommer så transportforsikring (forvent ~0.5% af værdien af last + transport) samt told.

Læs evt. disse indlæg inden du bestiller:

Godstransport for begyndere

7 ting du skal vide før du booker stykgods med en speditør

Hvordan gør man import af varer let og smertefrit?

For at importere fra Kina skal producenten have eksportlicens

Import fra Kina – CIF eller FOB

Købsaftale med producenter i Kina – et eksempel

Fragt-fælden 

Hvis du skal bruge hjælp med at indhente tilbud er du velkommen til at skrive.

Mvh, Morten

Tilmeldt 6. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Daniel

Tror at gutterne fra transporteca.com/da ville kunne hjælpe. De er eksperter i fragt fra kina og klarer det meste for dig.

Hilsen Brian Larsen 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle 3

Det er jo møghamrende svært som ny mand i import og fragt, men jeres svar gav mig meget mere viden og noget at gå videre med

tusind tak :) I hører nok fra mig hos jer Transporteca

- Daniel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du intet ved om import er det nok mere end risikabelt at hjemtage 12 paller gods fra Kina. 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også anbefale Prime Cargo i Kolding. Deres fortoldnings afdeling kan råde og vejlede dig omkring told og moms afregningerne.

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Du skal helt sikkert kontakte flere speditør for tilbud - afhængig af hvornår du skal have varen afsendt og leveret på dit lager, så kan du godt få gode tilbud, hvis de alligevel har tomfragt hjem så er der jo bedre at få lidt penge end ingen penge.:-)

Alle speditør kan lave alt fortoldnings arbejdet for dig, selvfølgelig mod betaling - MEN du skal selv kende toldtarifkoden - hvilket det jo også ser ud til at du gør :-)

Kan anbefale både PrimeCargo og DSV og Airlog, men prøv at tage kontakt til mindre speditør i dit nær område, måske de ikke har så store handlings fee som de store firmaer :-)

God arbejdes lyst og god aften / Liselotte :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Liselotte:
men prøv at tage kontakt til mindre speditør i dit nær område, måske de ikke har så store handlings fee som de store firmaer :-)

Ulempen ved at bruge en mindre speditør er at de ikke har egne kontorer i udlandet, hvilket tid tider kan være en stor fordel.  Udover det kan de normalt ikke være med rent prismæssigt da de får dårligere rater hos rederierne grundet deres lille fragtmængde.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

nix det er bestemt ikke min erfaring og der er 20 år bag den :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)