Louise Lamberth - Tekstfokus: Som begynder risikerer du at lave tekniske småfejl, som gør det umuligt at SEO-optimere shoppen. Det kan koste dig meget mere i tid og penge, end du sparer
Hvis du laver en webshop i Shopify eller ShopOrama, burde der ikke være de store problemer med at komme til at lave tekniske fejl. Her får du lov at ændre design og indsætte produkter, så det er begrænset, hvor meget der kan gå galt. Jeg ved, at Shopify har en masse gratis temaer og betalte temaer, som du kan bruge.
Jeg har på et tidspunkt sat en webshop op i WooCommerce, og det tager længere tid at sætte sig ned i. Hvis du er interesseret, har jeg skrevet en guide til både WooCommerce (Wordpress) og Shopify, som du kan læse her. Så kan du i hvert fald læse lidt mere om, hvad det kræver.
For at det skulle være umuligt at SEO-optimere din webshop senerehen, tror jeg faktisk, at du skal kode dit helt eget system. Jeg har aldrig oplevet de problemer med nogen, som har opsat en WooCommerce webshop. Det er rigtigt, at de kan have valgt nogle forkerte ting, men det var ikke noget, som sidenhen var svært at rette. Det er i hvert fald mine erfaringer.
Om du vil lave din egen webshop, kommer an på, hvor meget tid du vil bruge på det. Hvis du bare gerne vil hurtigt i gang med at sælge produkter, kan det være en god idé at købe et site. Du kan evt. finde en, som kan sætte en temawebshop op til dig, så koster det ikke ligeså meget. Det er dyrt, hvis du skal have designet din helt egen webshop.
På den blog, hvor jeg skriver om at lave en webshop, har jeg fået e-mails fra flere, som har købt en Woocommerce (Wordpress) webshop, hvor indstillingerne var sat forkert op. Det handler om at finde en, som ved, hvad der skal laves.