Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

19-årig tjener millioner på dyr champagne

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, I skal se artiklen som en rigtig god historie - og ikke gå så meget op i omsætning eller overskud.

Sådanne historier elsker pressen, og det er lige netop sådan noget der skal til, hvis man vil have god omtale. Det er super god 'brand building' også set i forhold til Sørens produkter.

Der er ingen tvivl om, at det er den rigtige måde at gøre det på.!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Simon Grevang:
Jeg tror, I skal se artiklen som en rigtig god historie - og ikke gå så meget op i omsætning eller overskud.

Der er ingen tvivl om, at det er den rigtige måde at gøre det på.!

Det er helt sikkert den rigtige måde at gøre det på, hvor bilen og båden også er en vigtig del af den branding.

Men du kender sandsynligvis mekanismerne lige så godt som os andre. Om 5 minutter er Amino oversvømmet af unge håbefulde iværksættere der har den sikre succes, og egentlig bare mangler nogen spiritus leverandører (og gerne et par designere og programmører der vil arbejde gratis). Det er dem jeg er en smule bekymret for, når disse historier kommer frem.

Og ja, det er da en god historie. Men når den bringes i et nyhedsmedie (uanset hvad man måtte mene om det), er det ikke urimeligt at forvente, at der også gøres plads til facts. Det ville ikke gøre historien dårlige at skrive "omsætter" i stedet for "tjener", og så ville den oven i købet lige pludselig være sandfærdig (går jeg ud fra) :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 15:45

Simon Grevang:

I mine øjne skal sådan nogle artikler også skabe inspiration og lyst hos andre, og det gør man i mine øjne bedst ved også at skabe et realistisk billede, og det gør disse "Kæmpe omsætning, men intet om overskud" artikler ikke.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 15:59

Jeg er slet ikke uenig med jer :)

Det jeg prøver at sige er, at hvis man vil i medierne med f.eks. en pressemeddelelse, så bliver man nødt til at ramme nogle succeskriterier for hvad der kan bringe historien til pressen.

I dette tilfælde har Søren lavet en rigtig god omsætning - en omsætning de færreste 19 årige har. I den forbindelse er der tale om en lille sensation og en succes historie som medierne elsker.

Det er guld værd, at et medie som BT bringer sådan en historie, da hans brand sætter et præg i hovederne på de folk som læser historien - og hvor handler de næste gang de skal bruge spiritus mon?

Iøvrigt er det ikke første gang han får rigtig fin omtale - se her

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 16:12

Set med den vinkel så helt enig, der ikke mange store nyhedssider man får en seriøs nyhed ud ved at skrive "Omsætter for 2 millioner, men 10.000 kr i overskud" Smile

Ville bestemt selv juble over at få den form for reklame, ren guld for ham ...

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

"igang", vi er helt enige. Men der er bare ingen læsere til den type nyheder du ønsker.

BTs historie er stort set en kopi af historien fra MX for én måned siden, som blev læst af mere end 100.000.

På Amino TV prøver vi rent faktisk at gå et spadestik dybere og komme rundt om hvordan iværksætterne lykkes med deres ting og udfordringer. Til den type historier er der 500 læsere.

Generelt ønsker vi nyheder som pirrer til vores drømme og ikke til substans.

Nicolai

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frisch:
Generelt ønsker vi nyheder som pirrer til vores drømme og ikke til substans.

Ja, sådan er det desværre. Det er derfor bl.a. Lotto, MLM og Nigeria breve aldrig vil uddø.. :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 17:03

Frisch:
Sørens historie er med til at få flere unge til at overveje et liv som iværksætter, hvilket er super fedt.

Desværre giver historien mange unge den tro at det er "guld og grønne skove" at blive ivæksætter - For langt de fleste er det mega hårdt arbejde og de bliver aldrig rige af det.

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 17:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Hej Ravn

Over de sidste 14 år har der i medierne vel været under en håndfuld artikler om undertegnet. Det på trods af at jeg har været med til at skabe mere end 100 arbejdspladser, solgt virksomheder for mere end 300 mio. kr. og skabt egenkapital på mere end 100 mio. kr.

Medierne synes det er sjovere at skrive fængende oneliners, om hurtige biler og drømme end om bundlinje og sund forretning. Dette uden sammenhæng med Søren Bælum. Men ofte oplever jeg at dem som råber højest ikke nødvendigvis altid dem man bør lytte til. Det viser sig mere end ofte at det er mere tom luft end substans.

Nicolai

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 17:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes det er super fedt for iværksættermiljøet i DK at der kommer lidt fokus på unge med success og som ikke lader sig kue af at bo i jantelovslandet. Efter at have set indslaget så mener jeg ikke at seeren efterlades med et indtryk af at tingene kommer af sig selv. Det fremgår da klart at arbejdsdagene er lange og sågar omfatter skoletiden.

At journalisten så ikke har fanget forskellen på omsætning og overskud fortæller mere om nutidens journalister end om iværksætteren :)

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)