Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening er ved at lave en "Vejlegården" på os...

Side 20 ud af 28 (274 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Et af de første punkter i den overenskomst som Jesper også har fået sendt vil være, at ingen ansatte (på nogen måde) må få forringet eksisterende vilkår. Det er helt standard.
Da jeg ikke kan give stjerner får du lige fingeren : YesYesYesYesYes

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 17:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@ Kurt; jeg har smidt stjerner på dine vegne til Jesper

Det er iøvrigt sådan at hvis personale får løn højere end den nye overenskomst, kan man lave en lokalaftale på forskellen. Den lokalaftale kan opsiges med nogle måneders varsel.

Vilkårene omkring overenskomst er ikke så unuancerede at en fagforening tvinger medarbejdere til dårligere vilkår. Hvis en arbejdsgiver får udgifter til pension, er det kun naturligt at søge merudgiften dækket ved afskaffelse af personalegoder hvor det giver mening. Et arbejdsgiverbetalt pensionsbidrag ligger typisk på 1500 kr og opefter, - og det kan man godt nok få meget frugt for hvis frugtkurven sløjfes :-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 18:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Dukkemageren:

Det er iøvrigt sådan at hvis personale får løn højere end den nye overenskomst, kan man lave en lokalaftale på forskellen. Den lokalaftale kan opsiges med nogle måneders varsel.

Vilkårene omkring overenskomst er ikke så unuancerede at en fagforening tvinger medarbejdere til dårligere vilkår. Hvis en arbejdsgiver får udgifter til pension, er det kun naturligt at søge merudgiften dækket ved afskaffelse af personalegoder hvor det giver mening. Et arbejdsgiverbetalt pensionsbidrag ligger typisk på 1500 kr og opefter, - og det kan man godt nok få meget frugt for hvis frugtkurven sløjfes :-)

Det er jo fint at leve i en fagforeningsfantasiverden, men fagfoeningerne er ikke noble institutioner der er helt fri fra egeninteresse. Det er fagforeningerne meget imod at retten til eksklusivaftaler  er fjernet  - det er da også en uhyrlighed at man ikke kan tvinge folk der ikke ønsker at være medlem af en politisk organisation som man ikke støtter til at betale til denne. Det er da uhyrligt at der er nogen der kan synes at det er forkert når eksempelvis 3F i Hillerød i sidste valgkamp tvang deres ledige medlemmer til at komme til vælgermøde med Socialdemokratiet, eller at blive trukket i dagpenge og betragtet som ikke arbejdssøgende.

Vejlegaarden var jo et tydeligt eksempel på at det ikke var stedets ansatte man fra 3F var interesserede i, men i de områder i hvilke man kunne indkræve beskyttelsespenge. Ingen af de ansatte havde nogen somhelst egeninteresse i at være medlemmer af 3F. 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 18:28
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

@BroncofanDK

Det er jo fint nok at du mener at vide hvad der ligger bag fagforeningernes beslutninger,  - men hvad bygger du det på?

Jeg bygger min viden på 35 års erfaringer som arbejdsgiver, og jeg kan ikke helt hidse mig op i samme grad over verdens fortrædeligheder. Jeg forholder mig konkret økonomisk til en problemstilling når den opstå, - jeg kan ikke betale regninger med følelser og meninger.

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 20:32

Dukkemageren:

@BroncofanDK

Det er jo fint nok at du mener at vide hvad der ligger bag fagforeningernes beslutninger,  - men hvad bygger du det på?

Jeg bygger min viden på 35 års erfaringer som arbejdsgiver, og jeg kan ikke helt hidse mig op i samme grad over verdens fortrædeligheder. Jeg forholder mig konkret økonomisk til en problemstilling når den opstå, - jeg kan ikke betale regninger med følelser og meninger.

Nu tror jeg jo nok at du hvis du prøver rigtig intenst, og bruger hele din 35årige erfaring som arbejdsgiver, at du så kan finde eksempler på at fagforeninger (ikke dem allesammen i alle tilfælde - men en enkelt i ny og næ) agerer i egeninteresse og med metoder der ikke er helt ulige andre grupper der truer sig til økonomiske fordele.

Der er stor forskel på fagforeningerne - dem hvis medlemmer er i international konkurrence er typisk meget mere fornuftige.

Fra Skørping
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Video2web.dk Skrevet kl. 11:01
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

@broncofan Det giver jo ikke meget mening at skulle lede i 35 års erfaring for at finde en fejl hos en fagforening - og så blæse den op til hele fagbevægelsens faste praksis. Og hvordan kan du vide, at de ansatte ikke har en egeninteresse i at melde sig i en fagforening? Det har millioner af medlemmer syntes gennem årene. Og lur mig, om ikke langt, langt de flæeste melder sig i en fagforening, fordi de kan se fordele ved det. Fx. bedre løn- og arbejdsforhold. I det konkrete tilfælde bl.a. i form af en pensionsordning...

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 11:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Lorenzen:

@broncofan Det giver jo ikke meget mening at skulle lede i 35 års erfaring for at finde en fejl hos en fagforening - og så blæse den op til hele fagbevægelsens faste praksis. Og hvordan kan du vide, at de ansatte ikke har en egeninteresse i at melde sig i en fagforening? Det har millioner af medlemmer syntes gennem årene. Og lur mig, om ikke langt, langt de flæeste melder sig i en fagforening, fordi de kan se fordele ved det. Fx. bedre løn- og arbejdsforhold. I det konkrete tilfælde bl.a. i form af en pensionsordning...

Nu kan der jo være mange grunde til at være med i en fagforening - også ting der ikke har med overenskomster at gøre. En af vore "folkevalgte" Mathias Testafaye har klart udtrykt at hvis en medarbejder på en byggeplads ikke er medlem af 3F - specielt nu hvor man ikke længere må tvinge dem til at være medlemmer af en fagforening og i særdeleshed en specifik fagforening - så skal de "kraftædemig" ikke have lov til at komme ind i skurvognen.

Jo, så tvang, chickane, mobning er da en grund, men lur mig om langt de fleste ikke er medlem af en fagforening af to årsager - A-Kasse og juridisk rådgivning i forbindelse med ansættelser/fyringer. 

A-Kasse er jo nok den primære grund

Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:22
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

BroncofanDK har stadig ikke styr på ret meget:

BroncofanDK:
Nu kan der jo være mange grunde til at være med i en fagforening - også ting der ikke har med overenskomster at gøre. En af vore "folkevalgte" Mathias Testafaye har klart udtrykt at hvis en medarbejder på en byggeplads ikke er medlem af 3F - specielt nu hvor man ikke længere må tvinge dem til at være medlemmer af en fagforening og i særdeleshed en specifik fagforening - så skal de "kraftædemig" ikke have lov til at komme ind i skurvognen.

Ovenfor taler hun en del om 'fagforeningens egeninteresse', som om det skulle være suspekt. Ligesom hun nok er mest egeninteresseret, har en forening af mennesker indenfor et givet fag nogle fælles interesser, som de ofte bedre kan opfylde sammen. Igen ligesom arbejdsgiverforeningerne. Eller enhver anden forening, der typisk har et formål. Det er direkte idiotisk, at tro andet.

Ligesom enkelte arbejdsgivere, eller enkelte borgere, ind imellem bryder reglerne, sker det også for medlemmer af fagforeninger.

Til almindelig oplysning er Mattias Tesfaye ikke folkevalgt og BroncofanDK vil måske venligst dokumentere den citerede udtalelse. Indtil videre vil den henstå som en infam løgnehistorie.

Endelig er der åbenbart også grund til at oplyse om, at a-kasserne i dag er selvstændige og at det står enhver frit for at være medlem af sådan en, ligsom det er frivilligt at være medlem af en fagforening. Med den store betydning fagforeningere har haft og stadig har, er det dog ikke mærkeligt, at nogle ser skævt til kolleger, der kører på frihjul ved at spare kontingentet og høste fordelene.

Tilmeldt 6. Jan 14
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Tilmeldt 6. Jan 14
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 16:36
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:
Mathias Testafaye har klart udtrykt at hvis en medarbejder på en byggeplads ikke er medlem af 3F - specielt nu hvor man ikke længere må tvinge dem til at være medlemmer af en fagforening og i særdeleshed en specifik fagforening - så skal de "kraftædemig" ikke have lov til at komme ind i skurvognen.
Det er da i orden, synes jeg. Vil man ikke være med i fællesskabet, må man fortære sin madpakke uden for skurvognen.
BroncofanDK:
men lur mig om langt de fleste ikke er medlem af en fagforening af to årsager - A-Kasse og juridisk rådgivning i forbindelse med ansættelser/fyringer. 

A-Kasse er jo nok den primære grund

Og hvad så? Det er vel ret underordnet hvilke motiver den enkelte har til at være medlem af en fagforening. Det er det samlede medlemstal der tæller og giver styrke!

Side 20 ud af 28 (274 indlæg)