Findes der en magento-extensions der let kan vise hvor meget dagens omsætning har givet i avance eller dækningsbidrag ?. Jeg savner lidt en funktion i magento der viser indtjening, det eneste jeg kan finde noget der viser omsætningstal.
Der er jo ikke som standard mulighed for at skrive en kostpris i Magento. Dog kan du naturligvis selv tilføje et felt til formålet. Det smarteste for dig ville nok være en opkobling til f.eks. Economics eller lignende, så får du i hvert fald et mere nuanceret overblik.
Der findes dog et modul som kan kalkulere en slutpris ud fra en kostpris - med en markup i procent, men det giver jo ikke helt det resultat du ønsker om overblik over samlet avance.
I min Magento 1.7 udgave er der som standard et felt på varen der hedder : Indkøbspris * og det har jeg udfyldt på alle mine varer.
Jeg har et modul fra Kasper Nybo der sync. med mit e-conomic, men da jeg ikke har tilkøbt lager modulet i e-conomic, få jeg kun overført kostprisen den første gang varen bliver solgt, herefter bliver kostprisen ikke opdateret.
Jeg har kigget på de rapporter der er mulighed for at lave i e-conomic, men kan ikke lige finde ud af at lave en rapport den viser dæknings bidraget for en dag, uge eller en måned.