Og - min kære navnebror - Det, jeg syntes var så sjovt (hvilket egentligt nok er mere sørgeligt) i det indlæg jeg refererede til, var ambitionen om at skabe en sexshop, baseret på dropshipping.
Ideen om at åbne ENDNU en sexshop, uden nogen ambition om at markedsføre sig anderledes eller at skille sig ud. Intet koncept. Ingen fordele. Ingen dumpingpriser. Ingen anderledes salgsmetoder eller produkter.
Jeg summerer lige op:
Der er i Danmark ca. 250 online sexshops, hvoraf langt de fleste er 100% amatørsider i ringeste setup.
Der er ca. 250 online sexshops i Danmark, som alle benytter samme dropshipping firma, som tilbyder samme priser til alle dets kunder.
Der er ca. 250 online sexshops som alle benytter samme produktbilleder.
Der er ca. 50 butikker som annoncerer på Google AdWords.
Der er ca. 10 butikker i et professionelt Magento-setup.
Det kan godt være at jeg er fuldkommen skudt i hovedet og er jordens ondeste menneske, som ødelægger drømmen for en potentiel spire... Men hvor er hullet i markedet? Og hvorfor skulle folk købe de samme produkter, til samme pris på en webshop, når manden ikke engang har erfaring eller evner til opbygning af webshop eller på nogen anden måde nogen kapital?
For at være helt ærlig, så synes jeg ikke du er rimelig at gå helt i selvsving over at jeg mener, at det måske er en smule uovervejet at gå i krig med. Og jeg synes ærligtalt, at man måske skulle vente med at bruge andres tid og energi på at søge råd og vejledning, indtil man er bare en LILLE smule overvejet? Er det dybt urimeligt af mig - eller andre Amino brugere - at forvente?
Og jo - jeg synes sgu også det er synd for manden og den lortesituation han står i. Men ikke desto mindre er der bare ufatteligt mange af disse indlæg. Og når manden står på så bar bund er der altså ingen mennesker der vil være i stand til at hjælpe manden på vej.
DU behøver ikke at springe fra :) Din betragtning er 100% korrekt. Naturligvis er det beklageligt at manden er på kontanthjælp, men det ændrer ikke på fakta som du har beskrevet ovenfor. Tag dig ikke af Lundsby, han prøver engang imellem at redde verden, det er ikke lykkedes endnu. Jeg har før på min anden profil rejst kritikken, men den får samme medfart hver gang.
Det er belastende at se alle de unge uden ambitioner der bare vil lave kopier af andre shops med diverse kinaskrammel, men det kan man desværre ikke undgå, og inden længe melder sig de sommerjobsøgende på banen, det er det samme hvert år.
Verden har forandret sig ekstremt gennem de sidste 20 år - de unge er blevet bedre til teknologi, men dårligere i de fleste akademiske sammenhæng, endda så dårlige at man snakker om at sænke fællesnævneren for kvaliteten af de studerende.
Det er den direkte deroute - for det er ikke alle der kan blive millionærer på Iphone covers og wayfarer skrammel - og der er ingen der siger til dem, GLEM det - tag en uddannelse. Når man hårdhændet skriver nogle skal glemme deres drømme grundet manglende kvaliteter, så kommer der et skrigekor af velmenende engle der synes det er ååhh så synd. Gu er det ej synd, det er realiteterne.
Bevares der er nogle unge Aminoer der sælger varen godt, eller lad mig sige hylstret/skindet, for dybest set er det marketing og mest tom luft i en del tilfælde. Dertil skal dog siges at de få, her snakker vi promille, der kommer gennem udfordringerne, de trods alt får en erfaring som gør dem mere kompetente til fremover at vælge nogle "gode" retninger også hvor de ikke bare tror de ejer det hele og skider på lovgivninger.
Amino har udviklet sig en del, og det er forhåbentligt ved at være rentabelt, og Martin skal have al mulig respekt for det arbejde han har udført og de ting han sætter i værk, fordi han tror på det.
MEN det er jo ikke det samme som at man år efter år behøver sidde kritikken overhørigt, for det kan være man mister nogle profiler der kan være med til at løfte Amino videre.