Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må jeg sælge privat?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Simpelt spørgsmål:

Lad os sige at jeg køber en traktor til 20.000 kroner og sælger den for 50.000 kroner så jeg har en gevinst på 30.000 kroner. Hvor mange gange må jeg gøre det, inden der skal registreres noget? (Eller hvor meget må jeg tjene i overskud)

Og hvad skal jeg registrere? 

(ALT KØB / SALG ER FRA PRIVAT TIL PRIVAT --- Det vil sige at jeg bruger mine egne penge som jeg har tjent på mit arbejde!)  

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 16:42

Jeg mener at det vil forholde sig sådan: 

Hvis du vil gøre det som hobbyvirksomhed, må du omsætte for 50.000 pr. år. Så egentligt er svaret rimeligt simpelt: 1 gang må du gøre det pr. år.

Mads 

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:38

Mads Eberhardt:

Jeg mener at det vil forholde sig sådan: 

Hvis du vil gøre det som hobbyvirksomhed, må du omsætte for 50.000 pr. år. Så egentligt er svaret rimeligt simpelt: 1 gang må du gøre det pr. år.

Mads 

Det er ikke pr. år! Men 12 måneder tilbage at man må omsætte for 50.000 kr. uden at være momsregisteret. Men du skal stadig have et CVR nummer, du skal også opgive din indtægt til SKAT.

Om det er en virksomhed kommer an på om du køber noget fordi du vil sælge det igen. Hvis du køber noget til privat brug og efter 12 måneder sælger det er det ikke en virksomhed. Hvis du køber 30 traktorer om året så er du helt klart en virksomhed. Det er et spørgsmål som du skal stille til SKAT.

Men efter som du stiller det her på Amino som anonym kender du jo svaret Big Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11

Remy:
Men du skal stadig have et CVR nummer, du skal også opgive din indtægt til SKAT.

Ikke nødvendigt. Hvis skattepligtigt så bare på selvangivelsen. Ellers stort set enig med dit eksempel. Hvis traktor købes med henblik på eget brug og så sælges vil der ikke være nogen skat. Hvis nogen køber en eller 30 traktorer med henblik på videresalg så er det skattepligtigt uanset antal.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:08

Henrik Koudahl:
Hvis skattepligtigt så bare på selvangivelsen. Ellers stort set enig med dit eksempel. Hvis traktor købes med henblik på eget brug og så sælges vil der ikke være nogen skat. Hvis nogen køber en eller 30 traktorer med henblik på videresalg så er det skattepligtigt uanset antal

og eget brug er eget brug - ikke bare lade som om, men privat indbo - som omfatter en traktor man har brugt helt normalt og sælger, eller man sælger til TV og køber nyt - ikke skat - men formål, at købe og sælge - regnskab og skat af hver krone man tjener og hvis forventning om omsætning er over 50.000 kr (omsætning ikke fortjeneste) på 12 mdr i rap så moms som Remy skrev - dog hvis vi taler brugte ting (også traktorer) så kan man bruge brugtmomsordning, da man jo ofte køber uden moms af en privat - og derved kommer der kun moms på svarende til moms på fortjenesten som i BRUGTMOMS som jeg tror vil kunne holde prisen en del ned, selv hvis nivauet kommer på i momsregistreringspligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26

Inden trådstarter går i koma over brugtmoms så lad os lige slå fast at det ikke er relevant for ham ved salg til private (trådens udgangspunkt).

Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:07

Tak for jeres svar.

Alt det i har fortalt, vidste jeg jo godt et eller andet sted.

Selvom jeg kender reglerne (nu), så gik det lige op for mig, at det er helt i orden at man ikke forstå at starte en virksomhed i Danmark... Alle de danske regler er jo helt ude i hampen.

Tak for jeres tid og ord. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:41

Henrik Koudahl:
nden trådstarter går i koma over brugtmoms så lad os lige slå fast at det ikke er relevant for ham ved salg til private (trådens udgangspunkt).
Nyt for mig så godt du retter den?? Jeg troede da, at hvis han nåede op og skulle være momsregistreret = skal lægge 25% moms på alt salg - så måtte han bruge brugtmoms og derved netop få en fordel ved salg til private, ved at han kun skulle tillægge moms af fortjenesten og ikke på hele prisen på traktoren. 

Jeg TROEDE at det netop kunne være ved salg til private det gav mening - ved salg til momsregistrerede trækker de jo bare momsen fra og har kun selve varens pris som omkostning mens salg til private ville gi den private en lavere pris ved brugtmoms (taler generelt om varer - ved ikke om traktorer skulle ha noget specielt)

vh John H

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59

Henrik Koudahl:
Inden trådstarter går i koma over brugtmoms så lad os lige slå fast at det ikke er relevant for ham ved salg til private (trådens udgangspunkt)

kom endeligt tilbage til hvorfor brugtmoms ikke er relevant ved salg fra ham til lige netop private . Hvis han sælger så meget at han skal være momsregistret - og køber uden moms fra private og sælger til private?

Jeg erkender blankt, at hvis ikke det har et eller andet specielt med traktorer at gøre, så fatter jeg ikke hvad man skal med brugtmoms hvis man kun må køre nedsat moms (moms af fortjenesten) mod momsregistrerede virksomheder/selskaber som alligevel kan trække hele momsen fra. Det gir for mig slet ingen mening?

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58

Cookie - John Hannover:
Jeg troede da,

Der er for megen tro fra din side. 

Hvis jeg også  må rette dig uden at du (John) bliver
grebet af raseri, kan du en dag blive en rigtig god rådgiver. 

Du (John) skriver jo let og flydende.
Det er et stort aktiv.  

Cookie - John Hannover:
Jeg TROEDE

I skattesager og om jura skal man helst vide. 

------------------------------------------------------------------

Der er en rigtig god artikel om sort arbejde og dets omfang
udgivet af Rockwoll fonden. Du (trådstarter) bør læse den.

Rigtig mange danskere gør det (sort arbejde) helt uden problemer. 

I Pusher Street i Christiania omsættes på 100 Meter ca 1 Mia KR
Hash og andet stof fra nogle ganske få boder 
uden at myndigheder tør gøre noget ved det. 
Kun den modige Pia Kjærsgård tør besigtige disse forhold.

Glistrup udtalte sin mening om det i 1971.

Wikipedia siger 17% af BNP eller 300 Mia KR. 
Andre siger det er meget mindre: DR siger 20 Mia,
et almindeligt estimat er 80 Mia.

Men ved at kanalisere indtægter gennem udenlandske selskaber
kan man undgå at blande det danske skattevæsen.

Helt legalt.

Skat er de fakto den største skattesnyder i Danmark.  
En hel del er enige. 

---------------------------------------------------------

Der er mange misforståelser mellem John og Mig, 
sagde Ejler Ottesen.

Trådstarter, Henrik og John bedes alle 3 ringe til mig.

Min kontakt info er ejler.ottesen.info

MVH fra Ejler Ottesen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)