Kære Ejler - du skulle ta og citere det hele - og det jeg "troede" var fuldkommen rigtigt - da jeg modsagde Henrik. Trådstarter spørger hvor mange traktorer man må sælge, og jeg og andre forklarer, at ved over 50.000 kr skal man momsregistreres OG jeg forklarer at i så fald vil det være normalt at bruge brugtmomsordningen. Henrik varede at det var irrelevant med brugtmoms ved salg til private - hvilket er et forkert svar i lyset af jeg om brugtmoms skrev - CITAT: hvis forventning om omsætning er over 50.000 kr (omsætning ikke fortjeneste) på 12 mdr i rap så moms som Remy skrev - dog hvis vi taler brugte ting (også traktorer) så kan man bruge brugtmomsordning CITAT SLUT Når Henrik til det svarer at brugtmoms er irrelevant ved salg til private - så vælger jeg det venlige svar til Henrik at: JEG TROEDE som en venlig formulering til Henrik, at brugt moms i højeste grad var relevant ved salg til private - og Henrik har så i anden tråd svaret mig, at hans svar var beregnet på hvis man ikke var momsregistreret (hvilket er underligt når jeg tydeligt skriver hvis omsætning over 50.000 kr så momsregistrering og så brug evt brugtmoms ved salg til private Mit svar var derfor helt korrekt - brug brugtmoms hvis du kommer op og er momsregistreret - og sælger til private. Ingen fejl der, blot en venlig formulering fra min side i modsigelse af at brugtmoms ikke skulle være relevant ved salg til private - for det er DÉR det er relevant generelt - en venlig måde at sige, jeg var helt uenig med en ekspert som jeg har stor respekt for. vh John H |
Hvor meget må jeg sælge privat?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com