Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mage til arrogant bank kender jeg ikke!!!

Side 7 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

F.eks. hvis en kunde vil have en hjemmeside, men budgettet er mindre end det koster at aflønne vores folk. Så giver det underskud for os, for selve starten. Hvis kunden samtidig er trafiktung men kun betaler ganske lidt for hosting, så er det også en dårlig forretning løbende.

Så ved at se på antallet af udviklingstimer og udgifter, i forhold til startprisen og løbende indtægter har jeg en ret god ide om kunden kommer til at give overskud eller underskud.

Det er ikke altid jeg med kan vide om en kunde kommer til at give underskud med sikkerhed, men jeg har en ret god ide om det kommer til at give overskud.

Det lyder som om at du ikke vil have kunder der stiller krav til dig ?. Er det fordi du ikke mener du er i stand til at sælge dem en løsning der kan give dig overskud ?. Så er det måske dig der er en dårlig sælger og ikke kunderne det er galt med ?.

Måske det er det samme der er galt med Bankerne ?. Man har jo før hørt om dårlig rådgivning fra Bankernes side Wink

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:55

Thomas Frost:

F.eks. hvis en kunde vil have en hjemmeside, men budgettet er mindre end det koster at aflønne vores folk. Så giver det underskud for os, for selve starten. Hvis kunden samtidig er trafiktung men kun betaler ganske lidt for hosting, så er det også en dårlig forretning løbende.

Så ved at se på antallet af udviklingstimer og udgifter, i forhold til startprisen og løbende indtægter har jeg en ret god ide om kunden kommer til at give overskud eller underskud.

Det er ikke altid jeg med kan vide om en kunde kommer til at give underskud med sikkerhed, men jeg har en ret god ide om det kommer til at give overskud.

For mig lyder det nu mere, som om Thomas er en fornuftig mand med en vis erfaring.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:56

Jesper Laugesen:
Hvad mener du ? - det er de opl. Sue giver i første spg.

Du klipper mit spørgsmål til Thomas ind i dit svar til Sue ?. Så hvad er det lige du svarer på ??.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:04

Birte Andersen:
For mig lyder det nu mere, som om Thomas er en fornuftig mand med en vis erfaring.

Ja hvis du kalder det erfaring at sidde og gætte på hvilke kunder han ikke er i stand til at sælge den rigtige løsning til. Så har du da helt ret. Personligt ville jeg nu nok foretrække lige at prøve først. Inden jeg bare sorterede dem fra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael:

Thomas Frost:

Det lyder som om at du ikke vil have kunder der stiller krav til dig ?. Er det fordi du ikke mener du er i stand til at sælge dem en løsning der kan give dig overskud ?. Så er det måske dig der er en dårlig sælger og ikke kunderne det er galt med ?.

Måske det er det samme der er galt med Bankerne ?. Man har jo før hørt om dårlig rådgivning fra Bankernes side Wink

gammel fortærsket grammofon plade - Det er vel helt usandsynligt at store kæmpe overskudsvirksomheder der alle er i stærk konkurrence MOD hinanden ALLE skulle tage helt fejl af noget der kunne gi stor indtjening - nogle vil sikker ikke kunne se lyset, men sgu da ikke som idag - i princip alle. Come on - meld dig ind i virkeligheden - den er scarry men god at kende

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Michael:

Det var da noget vanvittigt sludder.

Vores segment er jo netop alle de kunder med høje krav som de fleste andre "WordPress eksperter" ikke kan løfte, og lige præcis dem vi satser på. Men kommer der en kunde med meget høje krav til det dealsite han gerne vil lave nummer 70 af i Danmark, men samtidig kun har et budget på 3000 kr. (hvilket vi har prøvet), så siger jeg pænt nej tak, fordi budgettet ganske enkelt ikke passer til opgaven. Vi kan sagtens løse opgaven, men vi kan ikke levere en kvalitetsløsning udfra kravene og et budget på 3000 kr. ekskl. moms.

En sådan opgave vil give underskud for os hvis vi tog den ind, og det er den slags opgaver jeg prøver at give som eksempel på en opgave der ikke giver mening for os at tage ind.

Men kunder med høje krav er meget velkomne her, og det er faktisk dem vi lever af, da ca. halvdelen  af vores opgaver kommer fra et par håndfulde større danske bureauer vi er underleverandører til, og tro mig, de stiller krav til det leverede.

Jeg er helt sikkert ikke nogen supersælger og bliver det aldrig. Jeg er mere fokuseret på produktet og servicen, så kunderne kommer på anbefalinger, så jeg ikke behøver lave en masse salgsarbejde, men kan koncentrere mig om at løse de opgaver vi får ind.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:15

Michael:

Birte Andersen:

Ja hvis du kalder det erfaring at sidde og gætte på hvilke kunder han ikke er i stand til at sælge den rigtige løsning til. Så har du da helt ret. Personligt ville jeg nu nok foretrække lige at prøve først. Inden jeg bare sorterede dem fra.

Gætte????? Du udtaler dig vist om noget du ikke ved noget om :-)

Vi har drevet bureau i mere end 4 år, og har lavet MASSER af fejl undervejs vi har lært af. Bl.a. har vi tidligere ikke været gode nok til at estimere projekter, og da vi insisterer på at levere noget ordentligt selvom vi har estimeret forkert, har det kostet os en MASSE lærepenge.

Det handler i øvrigt ikke om at gætte hvem jeg kan sælge den rigtigt løsning til, men derimod om at estimere antal timer fra start til slut og hvis det estimat ligger langt over kundens budget, ja så er vi bare ikke de rigtige til opgaven.

Så det handler ikke om gætterier, men om estimater, som vi efterhånden rammer ret godt, og på det grundlag kan vi vurdere hvad en løsning skal koste, og derefter er det jo op til kunden at tage beslutning om vi er de rigtige til opgaven.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Her kan man da vist tale om en tråd der er røget af spolen Cool

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 12:41

Ja men jeg er ikke RKI registreret da gælden er langt over 10 år gammel. Banken ser ingen RKI på mig og jeg har ikke etableret ny gæld siden lånet i 2003. Men derfor forstår jeg nu godt spørgsmålet. To andre banker har meldt at de gerne vil have mig som erhvervskunde, men jeg har indgivet klage til hovedkontoret som undersøger sagen. Det sjove er at de ikke kan oplyse om hvor dette gebyr på 5000 kr kommer fra da deres normale gebyr hedder 2500,- så de har bestemt gang i noget der minder om vildledning... juristen mener ikke det er OK.

bb:
Du har i en tidligere tråd skrevet at du en gang i mellem hører fra fogden pga af gæld fra tidligere. Du bad om råd til at sikre dine anparter, det kan jo være det er derfor banken kræver et højt gebyr.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 12:43

Louise Kristensen:

Som jeg forstår det, kostede det ikke noget at skifte erhvervskonto da du valgte at skifte og pludselig modtager du så en regning da de midt i processen vælger at det nu koster 5000,- at skifte (ret mig hvis jeg er helt forkert på den). Hvis det er forstået rigtigt, burde banken have ladet dig slippe for regningen! De SKAL ikke, men det ville i mine øjne være det rigtige at gøre.

Med mindre det selvfølgelig er fordi at de gerne vil slippe af med dig.....

Jeg ville også have følt mig røvrendt og specielt med en arrogant attitude oveni.

Har du hørt Sparrekassen sjælland? Dem har jeg altid haft og følt mig rigtig godt behandlet af!

Tak Louise for forståelsen... ja det er så træls, og det synes bestemt ikke lovligt - men igen, det er deres forretning, så de kan vel gøre som de vil. En advarsel om gebyrforhøjelse ville have været at foretrække.

:)

Side 7 ud af 9 (81 indlæg)