Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og det gode / seriøse ved det + webshops

Side 4 ud af 11 (103 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 19:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige noget ..da man ud fra ovennævnte, kan spørge sig selv om hvorfor så købe igennem sælgere, da disse jo også skal tjene på produktet.

Sælgere vil  jo købe større ind og dermed få en bedre pris, samt at fragt også har en stor betydning på stk. pris ved køb af små mængder,,, så det kan ikke svare sig, med indkøb på egen måde i det små -  men det kan lade sig gøre. 

Derudover ved køb via en sælger. vil man få en personlig betjening og personlig intro om produktet + evt. gratis prøver inden et køb.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 19:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik AP:
Synes godt nok at du har nogle generaliserende konklusioner og hvor du har hentet disse, håber jeg at lageret er udtømt.

Jeg synes nu selv du generaliserer lidt i dit indlæg - du nævner et par gange en "naturlæge" - som om det skulle gøre det ud for troværdighed...

Henrik AP:
At MLM skulle være en ussel forretningsform, kan jeg ikke lige få øje på i Lifewave konceptet -  men uden at vide det, så findes der måske, forskellige MLM metoder...  

Jeg mener personligt ikke MLM nødvendigvis er en dårlig markedsføringsmetode. Men husk på - det er ikke en forretningsmetode, men en markedsføringsmetode på lige fod med Network Marketing.

Henrik AP:
Når det gælder Lifewave produkter, så kan man som privat person, butik eller webshop købe produkterne, på samme vilkår og priser, som alle andre og behøver efterfølgende, ikke at være en del af MLM.

I princippet rigtigt. Dog lyder det som om man kan købe plastrene som webshop, med det formål at sælge dem videre - og det er bestemt ikke tilladt af Lifewave

Henrik AP:
Hvis man vil og har tid så kan man også blive en del af MLM, ved at finde sælgere og således blive en slags teamleder, så får man bonus for sine nuværende anstrengelser og efterfølgende, ved at hjælpe og følge op på sit team  -  det kan jeg ikke se noget usselt i.

Her tager du fejl.... Meningen er at du SKAL være en del af MLM teamet. Jeg mener faktisk jeg kan huske at du slet ikke må sælge plastrene, undtaget i forbindelse med en behandling

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 19:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Bennie Larsen:
Jeg mener personligt ikke MLM nødvendigvis er en dårlig markedsføringsmetode. Men husk på - det er ikke en forretningsmetode, men en markedsføringsmetode på lige fod med Network Marketing.

MLM og Network Marketing er 2 termer der beskriver det samme. Og jo, det er både en forretningsform og en markedsføringsmetode.

Bennie Larsen:
Her tager du fejl.... Meningen er at du SKAL være en del af MLM teamet. Jeg mener faktisk jeg kan huske at du slet ikke må sælge plastrene, undtaget i forbindelse med en behandling

Det er ikke korrekt Bennie.

Man SKAL ingenting. Der er tilbud om at du kan deltage i forretningen, men du er fri til bare at købe når og hvis du har lyst til det. Der er ingen tvang i Lifewave - i modsætning til mange andre selskaber.

Du kan sågar købe produkterne af Lifewave i deres webshop UDEN overhovedet at komme med i netværks strukturen - altså som almindelig kunde. Men selvfølgelig er det til fuld pris.

Du må sælge plastrene til alle, også selv om det ikke indgår i behandling. Personligt kunne jeg dog ikke drømme om at sælge til folk hvor jeg ikke ved at de virker. Med andre ord, så tester jeg helst altid folk før de får lov til at købe. For mig er succes oplevelsen den vigtigste.

Og hvis der stadig er skeptikere derude, så er der nu flere af Lifewaves produkter der er patenteret. Se f.eks. det første plaster patent her

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 19:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Bennie

At jeg henviser til naturlæge er mere til brug for mig selv -  da denne har en noget dybere faglighed, end hvis jeg skulle have info og sammenhænge af en betonarbejder.

Nu er jeg ikke end del at MLM teamet... men har noget materiale, hvori der står at man kan sælge produkterne kontant eller via egen webbutik og en webbutik er vel det samme som en webshop og der nævnes ikke noget omkring, at salg kun kan ske i forbindelse med en behandling og behandlingen udfører den, som anvender produkterne jo.

Jo jo...klart at det er meningen at man skal være en del af MLM-teamet, ved direkte køb hos firmaet -  men efter at man har købt som privat person , kan ingen jo tvinges til at fortsætte,,, og det jeg skrev i efterfølgende indlæg, nemlig at selv om det kan lade sig gøre... er det billigere og bedre at købe eget forbug via en sælger.

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 19:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Ejvind

Hilsen fra en vårflue

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Selv apoteket har naturlægemidler og "Health-produkter" - men det er korrekt, at de må ikke sige, hvad de gavner, og til hvad de kan anvendes, selvom flere Matas-butikker og Apoteker dog er blevet dømt for anprisninger af deres helseprodukter.

Jeg tror da det står klart for enhver med bare lidt omløb og samfundsindsigt, at man selvfølgeligt skal kunne dokumenterer sine påstande, når man rådgiver folk med f.eks. dødelige sygdomme. Det mener du åbenlyst ikke, men her er loven relativt klar. Mit eget håb, er at man kommer det til livs ved at fange nogle af dem, der gør det og får dem idømt så hårde straffe som muligt. Mon ikke man kunne argumenterer for at det er uagtsomt manddrab, når nogle for overbevist en kræftsyg om at droppe sin behandling, og spise magiske bær.

Allan I:
Men tak for info anyways - jeg var slet ikke klar over, at man kunne sige noget om folks intelligens ud fra deres valg af branche - det må være en meget fancy statistik du har adgang til... ;-)

Det tror jeg egentligt står klart for de fleste, selvom man sikkert sagtens kan finde et geni blandt rambuk tyve, eller en klovn blandt læger.

Allan I:
Hvis du mener, at kloge mennesker kan gennemskue helse-markedet, kan du så ikke forklare, hvorfor der bliver brugt milliarder på f.eks. psykofarmaka, når nu undersøgelser har vist, at det kun reelt er 10% af de personer der indtager disse, som reelt oplever en positiv effekt af dem?

Der er ikke nogen tvivl om at det er svært at lave medicin, og det er et felt hvor vi har en masse opdagelser foran os. Men det bliver bare ikke bedre af at man overlader til dilitanter og smarte sælgere, der ikke gider eller kan, bruge de nødvendige ressourcer på forskning og dokumentation.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik AP:
Synes godt nok at du har nogle generaliserende konklusioner og hvor du har hentet disse, håber jeg at lageret er udtømt.

Uha, det er langt fra udtømt, du kan evt. gå lidt i arkiverne og finde gamle udsendelser af Kontant og OperationX hvor de viser MLMs sande ansigt. Der skal nok komme flere udsendelser, da det virker som rækken af mennesker der føler sig snydt i forbindelse med MLM, hele tiden bliver suppleret op, men nye ofre.

Den kommer du sandsynligvis også selv til at stå i. Men nu er du i den håbefulde fase, kan øjne drømmen etc. har du været til hvervmøde ? der er sikkert ikke noget jeg kan skrive for at få dig til at anlægge en fornuftig tilgang til det du roder med. Men prøv alligevel at kigge på disse statistiker http://mlm-thetruth.com/research/mlm-statistics/shocking-stats/

Henrik AP:
At MLM skulle være en ussel forretningsform, kan jeg ikke lige få øje på i Lifewave konceptet -  men uden at vide det, så findes der måske, forskellige MLM metoder... 

Hvis aldrig LifeWave sælgere, har brugt de små tricks med at fortælle historier om folk der er blevet helbredt for det ene eller det andet ved at bruge deres produkter, så er der selvfølgeligt intet galt.
Men hvis du selv kan bekræftet, at LifeWave hverken kan helbrede kræft, gigt eller for den sags skyld andre ting, så er der ikke noget at komme efter.

Jeg har aldrig hørt Tupperware sælgere gå i den fælde, og kan heller ikke lige så noget galt i deres måde at lave MLM på.

Henrik AP:
Hvis man vil og har tid så kan man også blive en del af MLM, ved at finde sælgere og således blive en slags teamleder, så får man bonus for sine nuværende anstrengelser og efterfølgende, ved at hjælpe og følge op på sit team  -  det kan jeg ikke se noget usselt i.

Så sagt hvis du kan bekræfte at LifeWave ikke kurerer noget som helst, og ikke har nogen dokumenteret medicinsk virkning, og aldrig bliver solgt ved historier om folk der er blevet helbredt etc. ja, så er der heller ikke noget galt, men i modsat fald, er det usselt og måske endda ulovligt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Jeg tror da det står klart for enhver med bare lidt omløb og samfundsindsigt, at man selvfølgeligt skal kunne dokumenterer sine påstande, når man rådgiver folk med f.eks. dødelige sygdomme. Det mener du åbenlyst ikke, men her er loven relativt klar.

Nu har jeg aldrig sagt, at dokumentation er ligegyldig, og jeg har aldrig sagt, at det er OK at dilettanter rådgiver folk med dødelige sygdomme. 

At folk i kittel automatisk skulle være kloge og at kriminelle automatisk skulle være dumme er noget af det mest ubegavede og fordomsfulde jeg længe har hørt. 

Er folk i IT branchen forresten også småtbegavede, siden de ikke kan stave til dilettanter??? (sorry - men den bad du selv om) :-)

Jeg har aldrig hørt nogen anbefale at en dødeligt syg skulle droppe sin livsvigtige medicin til fordel for et magisk bær eller en trylledrik. 

Jeg har derimod hørt masser der har anbefalet syge mennesker at prøve alternativ medicin i kombination med deres receptpligtige medicin, og dette ser jeg intet galt i, så længe disse produkter er testede og godkendte. 

Lundsby:
Men det bliver bare ikke bedre af at man overlader til dilitanter og smarte sælgere, der ikke gider eller kan, bruge de nødvendige ressourcer på forskning og dokumentation.

Nu er det jo ikke sælgerne der skal bruge ressourcer på dokumentation. Denne skulle gerne foreligge, inden produktet bliver godkendt til salg i det pågældende land. 

Problemet er graden af dokumentation som nogle mennesker kræver. Hvis jeg har oplevet 10 personer få en positiv og ensartet effekt af et kosttilskud, så er der for mig god grund til at antage, at der må være noget om snakken - men mange skeptikere (og konkurrenter til kosttilskudene ikke mindst) kræver dyre dobbeltblindede randomiserede forsøg - og da kosttilskud og naturmedicin ikke kan patenteres, så er der ikke rigtig økonomi i at foretage forsøg til mange millioner kroner, når man bagefter stadig står med et produkt, hvor du ifølge markedsføringsloven ikke må fortælle til nogen, hvad produktet kan. 

Se - det burde jo være logik for både læger og rambuktyve (og almindeligt begavede mennesker også.) Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Nu har jeg aldrig sagt, at dokumentation er ligegyldig, og jeg har aldrig sagt, at det er OK at dilettanter rådgiver folk med dødelige sygdomme.

Kan vi så blive enige om at det er både umoralsk og dertil også ulovligt at markedsfører produkter som lægemidler, når de ikke er godkendt som lægemidler. Ja, måske kunne vi ligefrem blive enige om at sige var klamt.


Allan I:
Er folk i IT branchen forresten også småtbegavede, siden de ikke kan stave til dilettanter??? (sorry - men den bad du selv om) :-)

Jeg har aldrig været nogen haj til at stave, men har dog alligevel klaret mig godt nok til at jeg er ikke tvunget til at prakke venner og bekendte en masse tvivlsomme produkter på.

Allan I:
Problemet er graden af dokumentation som nogle mennesker kræver.

Det er ikke bare nogle mennesker, som sætter kravene til kravene til dokumentation for at markedsføre noget som lægemiddel det er loven! du ved den vi skal overholde hvis ikke vi vil havde bøder eller komme i fængsel (ligesom man heller ikke må lave rambuk tyverier, slår andre ihjel etc.).

Allan I:
Hvis jeg har oplevet 10 personer få en positiv og ensartet effekt af et kosttilskud, så er der for mig god grund til at antage, at der må være noget om snakken - men mange skeptikere (og konkurrenter til kosttilskudene ikke mindst) kræver dyre dobbeltblindede randomiserede forsøg - og da kosttilskud og naturmedicin ikke kan patenteres, så er der ikke rigtig økonomi i at foretage forsøg til mange millioner kroner, når man bagefter stadig står med et produkt, hvor du ifølge markedsføringsloven ikke må fortælle til nogen, hvad produktet kan.

Så din påstand er at alle og enhver kan kopierer f.eks. LifeWave's produkter, og sælge dem billigere. Se der er en forretnings ide, som jeg ville tro på havde en chance for succes, økonomisk ville det nok være meget bedre end at blive almindelig mlm dealer, men moralsk er det nok nogenlunde det samme.

Men det er selvfølgeligt ikke en valid undskyldning, for ikke at dokumenterer sine påstande, at det ikke kan betale sig. Det er vel indlysende, hvis man godtager den slags bliver det det rene vilde vesten, med en slangeolie sælger på hvert gade hjørne og hvor en masse godtroende mennesker bliver fuppet. De heldige af dem, mister kun deres penge!

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 22:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby

At eller hvis der er folk, som føler sig snydt ved MLM rundt omkring - det har jo ikke noget at gøre med Lifewave.

Og derude generelt er det jo en masse der snyder andre,,, folk snyder skat, håndværkeren snyder sin kunde, kunden snyder sin leverandør ved ikke at betale o.s.v.

Jeg aner ikke hvor mange sælgere Lifewave har,,, om det er 100.000 eller en million,, aner det ikke -  og tales der om den størrelse, så er jeg da også sikker på at der er nogen af sælgerne, som har kørt over grænsen, for at gøre et salg.. -  men igen det har jo intet med firmaet Lifewave at gøre eller deres produkter.

Og nej jeg har ikke været til noget hvervemøde eller noget der ligner - mødte blot en bekendt efter lang tid... og bl.a bl.a hvad laver du så nu og fik så den besked at hun sælger lidt produkter for Lifewave og fik ikke nogen glorie tale om det. Jeg har så efterfølgende spurgt ind til det af fri vilje og da hun jo også er naturlæge, så vil jeg mene hendens faglige viden. om hvad kroppen har af recurser m.v. end jeg har andre almindelige har og jeg har jo ingen grund til ikke at tro hende.

Og hendes interesse ligger mest i produkterne, frem for at tjene stort på disse... derfor giver det også en mening at tro på hende for min del.

Personligt er jeg ikke nørdet omkring sådan noget... så jeg har da også fokus på indtjenings muligheder...- men klart at de skal virke ellers er jeg ikke med, men det har jeg en tiltro til at de gør og er åben.

For 23 år siden fik jeg en anden tilgang til det alternative, idet jeg i mange år har lidt af bihule betændelse og fik det hver gang årstiderne skiftede og måtte suges og på penecilin,,, smerte piller os.v. -  Så fik jeg en kæreste, med interesse for det alternative  i høj grad,,, og en aften kunne jeg mærke at nu ville jeg få bihulebetændelse og sagde til hende,, shit..jeg må ringe i morgen og få penecilin.

Hun kiggede undrende på mig... og ville give mig zoneterapi...jeg forsøgte at takke nej ( det var for langt ude ) men jeg fik zoneterapi og undervejs spurgte hun til at det er blevet bedre,,, og med et lille hovent smil kunne jeg sige nej. Nogle timer senere kunne jeg undrende ,,men faktisk mærke at den begyndende smerte var væk... så jeg ringede ikke til lægen dagen efter.

10 dage efter kom smerterne igen, dog noget kraftigere og nu spurgte JEG om hun ville give mig zoneterapi og undervejs i behandlingen kunne jeg mærke at smerten forsvandt, som et vindpust og jeg har ikke haft bihulebetændelse siden.

Med lifewave er vi jo i boldgaden akupunktur,som har sine opdelte punkter ligesom zoneterapi -  så derfor vælger jeg at have de positive briller på.     

 

Side 4 ud af 11 (103 indlæg)