Hej Undertegnede købte sammen med min kone butik i en mindre købstad på Sjælland. I butikken var der en butik og en internetdel. Vi købte kun butikken. Omsætningen havde i flere år ligget mellen 3,5-5,0 mio, hvilket vi fint ville kunne få det til at løbe rundt med. Vi havde naturligvis en revisor til at kigge på tallene og han fandt intet mistænkeligt. Vi betalte 900,000 for forretningen udover varelager deraf 400.000 goodwill. Ikke en eneste dag har omsætningen svaret til det forventede, hvilket betyder at vi nu hænger med end.. i vandskorpen. Vi har afskediget personale og lever selv på et eksistensminimum. Mit spørgsmål er om man kan komme tilbage til sælgeren? er der noget at gøre? Omsætningen er under det halve af hvad den burde være, of de kunder der heldigvis kommer er meget glade for de nye tiltag som ikke er noget drastisk vi har foretaget. Vi har faktisk kun hørt gode tilbagemeldinger. Sandsynligheden for at han har løjet omsætningen større end den var og måske har taget internetdelen med i butiksomsætningen er meget stor i mine øjne. Skal jeg bare lade være med at klynke og tage mine tærsk som en mand, eller er der noget at komme efter? På forhånd tak |
Hvad dokumentation har I fået ?
Hvis der er svigagtige forhold omkring dette, er det jo strafbart.
Men er man selv en dårlig handelsmand er der sandsynligvis intet at komme efter
Altså fusk kan straffes.
Men husk du har bevisbyrden, som altid i forbindelse med påstande m.m.