Jeg har aldrig selv taget mig af mit regnskab, da jeg altid har tænkt, at jeg ikke vil bruge tid og energi på dette, men vil bruge min tid på det jeg er god til.
Men nu syntes jeg efterhånden at udgiften til revisor ryger noget op, og tænker så med alle de tilbud og programmer som er på markedet om gør det selv, ikke var værd at overveje.
Er der en god regel for hvor mange % man må bruge på revision pr. år af sin omsætning ???????
Nu samler jeg bare alle bilag i en mappe, og aflevere hvert kvartal, og revisor står for løn, bogføring og årsregnskab/afstemning. - men jeg omsætter fot under 3 mill. pt. så kan jo fravælge revision.- og kører i et ApS
Der er en tendens til at flere og flere vil gøre det selv. Og som du selv siger, så gider du ikke bruge din tid og energi på at bogføre, men at gøre det du er god til. Det er også filosofien bag bogført - at man skal bruge så lidt tid som muligt på at bogføre, og mere tid på det man er god til.
Jeg vil da helt klart anbefale dig at kigge forbi www.bogført.dk . Måske du vil synes om det? Du sparer i hvert fald mest mulig tid her, samt du ikke behøver at holde alle dine bilag samlet. Det er dog altid en god ide at have fysisk backup af sine ting :)
Nej det vil jo afhænge af antal bilag og deres kompleksitet. Taler vi om at alt er bogført og der bare indberettes regnskab og skat af en revisor vil jeg mene vi taler 3-8.000 kr , taler vi fuld bogføring er det umuligt at skyde uden at kende antal bilag og kompleksivitet
Du bør fravælge revisor og bare bruge f.eks erklæring fra revisor ved indberetning, det er billigere, men jeg vil ikke skyde på pris
Hvorfor ikke skrive antal bilag og omsætning og antal lønninger + om du selv klarer bank eller om det også skal klares eksternt - samt om du vil ha revision eller ikke + at du vil ha lavet moms, årsregnskab/rapport og skatteangivelse - fortroligt i www.agera.dk og der få tre uforpligtende gratis tilbud på opgaven
så kan du sammenligne med din nuværende og se hvad niveauet er. jo mere specifik du er (og det kommer jo ikke ud her på amino) jo mere præcist kan et evt tilbud ramme - og de kan jo ringe og tale med dig også
venligst John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Der er en tendens til at flere og flere vil gøre det selv. Og som du selv siger, så gider du ikke bruge din tid og energi på at bogføre, men at gøre det du er god til. Det er også filosofien bag bogført - at man skal bruge så lidt tid som muligt på at bogføre, og mere tid på det man er god til.
Jeg vil da helt klart anbefale dig at kigge forbi www.bogført.dk . Måske du vil synes om det? Du sparer i hvert fald mest mulig tid her, samt du ikke behøver at holde alle dine bilag samlet. Det er dog altid en god ide at have fysisk backup af sine ting :)
God vind.
Hej Anders
Nu kan jeg se, at du gerne vil henvise til dit eget produkt, hvilket jo er fair nok.
Når det så er sagt, hvordan med sikkerheden for brugerne? Der fremgår umiddelbart intet om sikkerhed på jeres hjemmeside.
Jeg har fulgt med i den livlige debat der tidligere har været her på sitet omkring sikkerheden ved cloud-baserede regnskabsprogrammer, og kan godt se at det er noget flere efterspørger information om. Uden at gøre denne tråd til den samme tidligere nævnt tråd, kan jeg da sige at vores servere er placeret fysisk hos Microsoft Azure på dansk grund med firewalls og SSL-krypteringer for at opnå højest mulig sikker. Ift. en ISAE 3402 revisorerklæring som du efterspørger, kan jeg sige at det har vi ikke :)
Jeg tager dit sikkerhedsspørgsmål til efterretning og får gjort det mere synligt på vores hjemmeside.
Nu kan jeg se, at du gerne vil henvise til dit eget produkt, hvilket jo er fair nok.
Når det så er sagt, hvordan med sikkerheden for brugerne? Der fremgår umiddelbart intet om sikkerhed på jeres hjemmeside.
Har i eksempelvis en ISAE 3402 revisorerklæring?
Hvad mon svaret er, på selvsamme spørgsmål hos alle de små virksomheder, der IKKE benytter en cloud-baseret løsning, men har deres data i eget system på egen "jord"? Jeg kan godt se hvad dit ærinde er med disse spørgsmål, og fair nok, men synes det er lidt ensidigt kun at fokusere på sikkerheden i cloud-løsninger, som jeg vil garantere for, er mange gange højere, end hos 99 procent af alle små virksomheder, som kundesegmentet er for disse løsninger.
Just my two cents
P.S. Og de to cents har ikke nogen forbindelse med udbydere af små cloud-baserede systemer til bogføring
Skulle lige have søvnen ud af øjnene :) Det jeg mente var, at vi bruger Dansave, hvor de har fysiske servere i DK der backer alt op. Samtidig med at alle bilagene også opbevaret sikkert hos Microsoft Azure
Jeg har aldrig selv taget mig af mit regnskab, da jeg altid har tænkt, at jeg ikke vil bruge tid og energi på dette, men vil bruge min tid på det jeg er god til.
Men nu syntes jeg efterhånden at udgiften til revisor ryger noget op, og tænker så med alle de tilbud og programmer som er på markedet om gør det selv, ikke var værd at overveje.
Er der en god regel for hvor mange % man må bruge på revision pr. år af sin omsætning ???????
Nu samler jeg bare alle bilag i en mappe, og aflevere hvert kvartal, og revisor står for løn, bogføring og årsregnskab/afstemning. - men jeg omsætter fot under 3 mill. pt. så kan jo fravælge revision.- og kører i et ApS
Du kan ikke sige noget om en procentsats, men da jeg var revisor blev tilbud på bogføring beregnet ud fra antallet af bilag. Mener Det var 25-30 bilag i timen, som der blev taget udgangspunkt og det var så inkl. afstemning af bank, løn, osv. Og så efter om bilagene kom i orden eller i en plastispose.
Så hvis du har 1.000 bilag om året vil det være 33-40 timer om året a 300-450 kr i timen. Hertil skal du så regne med 6-10.000 kr. for årsregnskabet, VSO opgørelse og indberetninger til skat.
Ved ikke, hvordan det passer med din nuværende regning, men det ville være mit bud, hvis jeg skulle give dig et tilbud.
Har i eksempelvis en ISAE 3402 revisorerklæring?
Hvad mon svaret er, på selvsamme spørgsmål hos alle de små virksomheder, der IKKE benytter en cloud-baseret løsning, men har deres data i eget system på egen "jord"? Jeg kan godt se hvad dit ærinde er med disse spørgsmål, og fair nok, men synes det er lidt ensidigt kun at fokusere på sikkerheden i cloud-løsninger, som jeg vil garantere for, er mange gange højere, end hos 99 procent af alle små virksomheder, som kundesegmentet er for disse løsninger.
Just my two cents
P.S. Og de to cents har ikke nogen forbindelse med udbydere af små cloud-baserede systemer til bogføring
En ISAE 3402 erklæring er alene en nødvendighed i de tilfælde, hvor man skal ind og lave revision eller lignende erklæringer. Det er hertil et krav, at man vurderer back-up procedurer, fysisk sikkerhed mv. af forholdene, særligt når regnskabsmaterialet ligger elektronisk.
Det er 100 % korrekt, at langt de fleste små kunder på ingen måde opfylder gængse krav for sikker opbevaring og alt det her, men det kan man netop i et alm. bogholderi selv vurdere (revisoren), hvorimod man ved outsourcing, næppe har adgang til dette og især i forhold til opbevaringen af elektronisk materiale skal have for øje hvor serverne rent faktisk er placeret ud fra, at man er markant mere afhængig af dennes back-up mv.