Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må man bruge på revisor?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cef:

En ISAE 3402 erklæring er alene en nødvendighed i de tilfælde, hvor man skal ind og lave revision eller lignende erklæringer. Det er hertil et krav, at man vurderer back-up procedurer, fysisk sikkerhed mv. af forholdene, særligt når regnskabsmaterialet ligger elektronisk.

Det er 100 % korrekt, at langt de fleste små kunder på ingen måde opfylder gængse krav for sikker opbevaring og alt det her, men det kan man netop i et alm. bogholderi selv vurdere (revisoren), hvorimod man ved outsourcing, næppe har adgang til dette og især i forhold til opbevaringen af elektronisk materiale skal have for øje hvor serverne rent faktisk er placeret ud fra, at man er markant mere afhængig af dennes back-up mv.

Ja, og det er også rigtigt, at hvis det går galt, så rammer det mange flere.
Med hensyn til backup-rutiner er jeg sikker på at enhver af de store professionelle udbydere, har meget meget bedre styr på backup end den enkelte, men når det så er sagt, så mener jeg at man som cloud-bruger også skal sikre sine regnskabsdata ved at downloade dem lokalt, inkl. bilag, en funktion som Dinero stadig mangler desværre.

Udover "cover-my-a**" giver jeg personligt intet for en ISAE erklæring, jeg er flere gange blevet interviewet af revisorer (meget autoriserede) i den forbindelse, når jeg har haft ansvaret for større installationer. Jeg har altid bagefter været ret rystet over alt det de IKKE spurgte ind til, som var noget større risikofaktorer, end de banale spørgsmål der blev stillet.

Som jeg ser det, er et cloud-baseret regnskab, kombineret med jævnlige (læs:hyppige) lokale backupper, en bedre løsning frem for den traditionelle med data lokalt på Hjemme-PC'en og backuppen (måske) i Tante Oda's madras Smile

Nå men nu vil jeg undlade at hi-jacke tråden yderligere, jeg havde bare lyst til at føje lidt perspektiv på den "kampagne" (i mangel af mere blødt ord, så far nu ikke i flint over det!) der kører herinde omkring usikre cloud løsninger. Husk at tage alternativet i betragtning (og målgruppen).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13

lokalt system med back up i skyen er jo også godt - summa ex backer op til skyen ved hver lukning automatisk og ligger så også lokalt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 19:47

marjoe:
Er der en god regel for hvor mange % man må bruge på revision pr. år af sin omsætning ???????

Føler du får en værdi for dine penge?

Er der en god dialog med revisoren?

mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 20:57

Cookie - John Hannover:

lokalt system med back up i skyen er jo også godt - summa ex backer op til skyen ved hver lukning automatisk og ligger så også lokalt

vh

Er du sikker på det Cookie?

Vi bruger summa, og skal da selv definere hvor bacup skal ske.

Lokalt, dropbox eller andre diske.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 21:35

Måske skulle en af disse super supervisereror ændre overskriften fra 'hvor meget må man bruge på revisor' til 'mit system er bedre end dit'. 

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 21:39

Fru Hartmann:

Dropbox er vel også lig med cloud?

Tilmeldt 15. May 12
Skrevet kl. 22:11

Jesper Hansen:

Fru Hartmann:

Dropbox er vel også lig med cloud?

Ja, det er vi helt klar over, men det er et valg vi selv tager, der er ikke, så vidt vi ved, tilknyttet cloud til summa!

Og i øvrigt blev vi, af summa, advaret mod at køre systemet på dropbox.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 22:16

Fru Hartmann:

Ja, det er vi helt klar over, men det er et valg vi selv tager, der er ikke, så vidt vi ved, tilknyttet cloud til summa!

Ok fair nok, jeg kender ikke til Summa på et teknisk niveau.
Vil dog være spændende at høre hvilke argumenter der bliver brugt i forhold til ikke at bruge dropbox som sekundær storage for filer? 

Tilmeldt 15. May 12
Skrevet kl. 22:32

Jesper Hansen:

Fru Hartmann:

Vil dog være spændende at høre hvilke argumenter der bliver brugt i forhold til ikke at bruge dropbox som sekundær storage for filer? 

Jeg taler ikke om at bruge dropbox som fil-backup, men at køre programmet fra droobox. Det var det, summa advarede mod! Og som jeg læser Cookies svar, emener han at summa, af sig selv, laver autobackup til cloud, hvor jeg mener man selv skal definere hvor autobacup skal smides. I øvrigt har vi altid mindst 4 bacup's af både regnskab og bilag - så er revisoren nemlig også rolig og glad :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34

Jesper Hansen:

det tror jeg også er en misforståelse - ikke at ha summa sikkerhed i dropbox. Det er derimod korrekt, at de advarer mod at lægge selve programfilen i dropbox. Man KAN, og så updater den og så kan man jo køre summa som helt online fra en hver computer MEN hvis det er kørt på EN computer og dropbox ikke har nået update på den næste man åbner fra - eller man åbner to samtidigt, så får man conflicted copy i dropbox, og så går det helt galt

Det at lægge sikkerhedskopieringen i dropbox betyder 0 risiko

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)