Ja, og det er også rigtigt, at hvis det går galt, så rammer det mange flere. Udover "cover-my-a**" giver jeg personligt intet for en ISAE erklæring, jeg er flere gange blevet interviewet af revisorer (meget autoriserede) i den forbindelse, når jeg har haft ansvaret for større installationer. Jeg har altid bagefter været ret rystet over alt det de IKKE spurgte ind til, som var noget større risikofaktorer, end de banale spørgsmål der blev stillet. Som jeg ser det, er et cloud-baseret regnskab, kombineret med jævnlige (læs:hyppige) lokale backupper, en bedre løsning frem for den traditionelle med data lokalt på Hjemme-PC'en og backuppen (måske) i Tante Oda's madras Nå men nu vil jeg undlade at hi-jacke tråden yderligere, jeg havde bare lyst til at føje lidt perspektiv på den "kampagne" (i mangel af mere blødt ord, så far nu ikke i flint over det!) der kører herinde omkring usikre cloud løsninger. Husk at tage alternativet i betragtning (og målgruppen). |
lokalt system med back up i skyen er jo også godt - summa ex backer op til skyen ved hver lukning automatisk og ligger så også lokalt
vh