Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping eller lager. Hvad skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 27. May 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvad skal jeg vælge til min e-shop Dropshipping eller skal jeg købe et parti være hjem også selv sende det videre til kunden hvad ville være smartest (Størstedelen af mine varer kommer fra Kina)

Med Venlig hilsen

Patrick hansen

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:20

Dropshipping er lidt nemmere, da du ikke skal stå med eget lager, sørge for forsendelse osv. Avancen derimod er ikke nødvendigvis særlig god.

Eget lager er lidt mere krævende, da du selv skal købe produkter, stå for import, told, forsendelse og flere grimme ting. Til gengæld kan du få en langt højere avance.

Dropshipping er nemmest, eget lager kan give en bedre omsætning, men kræver mere arbejde. Jeg vil anbefale du starter ud med dropshipping, da det ikke (altid) kræver man smider penge i det up front. Går det godt så kan du købe ting hjem til eget lager.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 39
Fra  Jesper W. of Copenhagen Skrevet kl. 15:08

Hej Patrick,

Det kommer også rigtig meget an på, hvilken brugeroplevelse, du vil tilbyde - som Jonas skriver, så er der meget, der er nemmere *for dig* ved dropshipping, men til gengæld risikerer du meget nemt at sende besvær videre til dine kunder.

Ved en dropship-løsning - og især da én, hvor varerne kommer fra et sted som Kina - ville jeg f.eks. være meget forsigtig med at love leveringsdatoer; få ting kan irritere en web-køber så meget, som at leveringsdeadline overskrides. I bedste fald skal du sidde og skrive til folk, hver gang der opstår en forsinkelse, i værste fald får du det ikke gjort, og så bliver de sure, og du risikerer både afbestillinger og dårlige reviews/omtaler.

I situationen med dropship har du heller ikke nær den samme kontrol i.f.m. kvalitetstjek, reklamationer og sådan noget.

Endelig er du jo stadig forpligtet til at tage returvarer (med mindre du handler B2B?), så du ender hurtigt med et lager alligevel, og hvis du ikke har styr på det, kan det blive en død bunke ressourcer, du ikke kan realisere.

:)

Jesper W.

Jeg hjælper virksomheder med at værdiforøge gennem kundeoplevelsen: www.jesperwille.com

Fra Nyborg
Tilmeldt 27. May 13
Skrevet kl. 15:13

Jeg siger mange tak for svar begge to! :) jeg tror mit valg er faldet på at have et lager da som Jesper skriver hurtigt kan blive bøvl med reklamation og lange leverings tider Igen mange tak god dag!

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:17

Jesper Wille:
Ved en dropship-løsning - og især da én, hvor varerne kommer fra et sted som Kina - ville jeg f.eks. være meget forsigtig med at love leveringsdatoer; få ting kan irritere en web-køber så meget, som at leveringsdeadline overskrides. I bedste fald skal du sidde og skrive til folk, hver gang der opstår en forsinkelse, i værste fald får du det ikke gjort, og så bliver de sure, og du risikerer både afbestillinger og dårlige reviews/omtaler.

Ud over ovenstående, som er helt perfekt skrevet, så giver du ved dropship fra et ikke EU land, blot problemet med told og moms videre til kunden, hvilket på ingen måde er hensigtsmæssigt. Træls at sidde som kunde og vente på en vare i måske 14-30 dage og når den så endelig kommer, så opkræver PD lige kr. 160 oveni for at have fortoldet varen. Dropshipping fra Kina og i det hele taget fra et ikke-EU land, kan desværre meget sjældent betale sig for hverken butiksejer eller kunde. Hvis dine varer kun kan findes i Østen eller ihvertfald til den bedste pris, så vil jeg varmt anbefale dig at købe eget lager hjem fremfor dropship.

Fra Nyborg
Tilmeldt 27. May 13
Skrevet kl. 23:40

Hej Allan,

Tusind tak for dit svar! du har selvfølgelig helt ret. Kunden skal da ikke sidde med det besvær med selv at fortolde varen.

God aften!

Patrick Hansen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)