Hej Amino Synes simpelthen det er for groft at det offentlige tager mere i timebetaling end min advokat! Har lige fået en regning fra fødevarestyrelsen, som på et ordinært besøg har taget 2366 kr for en times arbejde, og sjovt nok har vi to cvr. numre, og trods at virksomhederne laver det samme, og stort set har samme dokumentation liggende, så kan vi lige gange ovenstående med to. Jeg synes af princip at der skal være regler i forhold til fødevare, og når der er regler/love, så skal der også være en kontrol - fair nok, men at de tager over 2000 kr. i timen, synes jeg simpelthen er for dårligt! Sidste gang brokkede vi os over regningen, da vi var blevet lovet kun at få 1 x grundgebyr, trods to cvr numre, men det eneste vi fik ud af dette var en ekstra regning = gebyr på 800 kr. for manglende betaling, da fødevarestyrelsen ikke lige gad og vende retur indenfor betalingsfristen. Det er ikke ligefrem dette der fremmer iværksætteriet, at enhver lille som stor virksomhed der sælger produkter der ikke kun omhandler fødevare, men også blot har kontakt med disse, i vores situation vinglas, at de skal bære en byrde på flere tusinde kroner om året. Så måtte de da hellere lave gratis besøg og så slå hårdt og DYRT ned på dem som IKKE følger reglerne. Nå men skulle lige ud med dette, og ville egentlig gerne gå videre med sagen , men ved bare ikke hvor jeg skal henvende mig. En mail til en politiker drukner vel bare blandt mængden, så måske man skulle gå til pressen? Hvad synes i, er i enige/uenige med mine antagelser? |
at det er svært at vurdere. Det lyder dyrt og det er jo en besluting der er taget med den pris, som du næppe ændrer uden enten pressen eller en politiker. Visse politikere er ganske så flinke til at tage sager. Jeg tror ikke dette er interessant nok til pressen, det rammer for få
Prisen? Er det en eller to mand - de skal køre, der er sikkert hjemmearbejde før og efter og jeg gætter på at styrelsens timeomkostning per medarbejder kunne ligge i det niveau du nævner - men jeg forstår sagtens det er mange penge at skulle af med for en mindre selvstændig. (kunne du ikke gå ned på et CVR nummer evt)
Jeg tror stadigt jeg ville betale til tiden, klage til styrelsen, referere til ET grundgebyr som de lovede sidst - og så evt prøve at skrive til fødevareministeren og måske et par politikere du kan søge frem som fødevareordførere for partier - nok til blå side.
Pressen skal være noget fagpresse, jeg tror ikke på du får EB, Politiken osv med, andet end måske via læserbrev
vh