Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WordPress vs. eget CMS - Hvad foretrækker I?

Side 2 ud af 8 (79 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville gå efter wordpress eller andet tilsvarende.

Jeg har igennem mere end 15 år arbejdet med mit eget CMS system, og tilbage for mere en 10-15 år var det som var det eneste rigtige.
Jeg har stadig nogle enkelte sites som bruger det, men de bliver skiftet udløbende til wordpress eller joomla, for det kræver uendeligt meget tid at lave det samme selv som der er i f.eks en wordpress.

Jeg har et site som kommer til at blive hængende i mit eget lang tid i fremtiden, simpelthen fordi der er så meget funktionalitet indbygget i det som vil tage alt for lang tid at flytte over i noget andet. Men eller bliver alle nye sites lavet i wordpress eller joomla, for flere tusinde udviklere kan gøre tingene meget bedre end jeg kan.

Så som udgangspunkt er der ikke nogen grund til at opfinde den dybe tallerken igen og igen.

Hvis en kunde har MEGET specifikke behov, så er det oftest hurtigere at udvikle et modul til wordpress/joomla/drupal etc. end du kan nå at lave det hele fra bunden selv.
Man kan lige så godt tage udgangspunkt i det som andre har lavet og som virker end at starte fra scratch hver eneste gang.
Det giver stadig kunderne mulighed for at flytte hvis de vil, det gør et eget system ikke, og det giver meget troværdighed at vise kunden den tillid at ja vi giver dig mulighed for at flytte, men vores produkt/service er så godt at vi tilbyder det som andre også gør men vores er bare bedre, så vi er ikke bange for at du flytter.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej FB

For sådan ca halvandet år siden, havde jeg absolut ingen erfaring med webshops og hjemmesider. Vi valgte derfor at kontakte et webbureau angående en webshop. de havde deres eget CMS og fik rigtigt mange roser rundt omkring - og de har også rigtigt mange kunder. Jeg kunne se at de kunne tilbyde alle de features som jeg efterspurgte, og med design osv. endte vi med en pris på 35-40000 kroner.

Jeg anede INTET om at der fandtes løsninger i Magento, Presta og Wordpress dengang - og jeg fik det heller ikke fortalt. Jeg har som sådan set aldrig været utilfreds med hverken service eller shoppen - det har bare kørt.

Men efterhånden som jeg lærte en masse ting om det at drive webshop, begyndte irritationen også at indfinde sig. Hver eneste gang jeg ville tilføje noget kode skulle jeg tage kontakt til dem, da jeg ikke selv havde adgang til filerne. Og hver eneste gang blev der faktureret per påbegyndt kvarter, og det render altså op, når man gerne vil ændre små ting.

Det jeg prøver at komme frem til er at jeg ville ønske dengang, at jeg havde være klar over open source løsningerne - jeg ville aldrig nogensinde fremover vælge et egenudviklet CMS.

/Simon

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:19

Ved at vælge at bygge jres eget skal i investere en masse timer i ting som i aldrig får penge for, det her handler altså om forretning og ikke om at hygge-nygge-programmere og lave den bedste tekniske løsning (hverken for kunden eller for jer). Det handler om at tjene penge, og med et standard CMS kan du sælge alle de timer du ellers ville have brugt på at udvikle dit eget. MEd tal på bordet: lad os antage at et CMS tager 500 timer at lave. Når du har lavet det har du tjent 500 timer gange 0 kroner, det er 0 kroner (Der er ingen der vil betale for at du skal udvikle). Med et standard CMS kan du fakturere 500 timer gange 500 kroner, det er 250.000 kroner. Hvilket scenarie passer bedst til dig? Samtidig skal du huske at du ikke kan sælge det inden du er færdig med det (efter 500 timer) - så kan du begynde at tjene penge og skal så til at finde kunder og forklare dem at du har opfundet hjulet igen, men denne gang er det meget mere rundt end tidliger - og hvis de skal til en anden leverandør mister de alt det arbejde i har lavet....

Fokuser på forretningen - ikke på støtteprocesserne.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 15:27

WordPress any time - har endnu ikke fundet noget man ikke kan gøre i WP, da deres funktionalitet i WP core er ret awesome, når man først kigger efter.

Og så skalere det utrolig godt :')

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 17:06

Nævn et system du har fundet, hvor der er noget du ikke kan gøre?

WordPress' kodebase er en værre omgang spaghetti-kode og som trænger til en seriøs refaktorering - det kan enhver semiseriøs udvikler se.

Kompetenceniveauet for at starte et WordPress website er sammenligneligt med evnen til selv at binde sine snørebånd. De fleste hosting udbydere i dag tilbyder jo One-Click installation og ved at lige hente et tema og de rette plug-ins gennem WordPress, så er du kørende.

Det er godt for dem som ikke vil/kan sætte sig ind i programmering. WordPress er godt for dem vil nemt i gang og som ikke har store krav til sit website.

Men WordPress er ikke et performance stærkt system og kan bare ikke løfte alle de opgaver som mange portrætterer - og det er bestemt ikke skalerbart hvis man leder efter et hierarkisk modulært system.

Så har jeg vist gjort mig upopulær nok for i dag...

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 17:38

Du har bestemt ikke gjort dig upopulær, ikke her i hvert fald:-)

Kan kun tilslutte mig tankegangen om, at hvis du netop kræver "avancerede" funktioner og professionelt design, er eget CMS løsningen, hvis I allerede har stærke programmeringskompetencer i teamet.

Som Dan rigtigt nok siger, er Wordpress bare ikke skalerbart nok til større opgaver. Det er fint et stykke hen ad vejen og til en firmahjemmeside, er det helt super. Skal I bygge en platform til mange brugere, er det ikke Wordpress I leder efter.

Kig lidt på tilsvarende hjemmesider indenfor det felt I arbejder og se hvordan deres platforme er sat op.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Skrevet kl. 21:05

Jeg er da glad for at jeg ikke er ene hane i den hønsegård. :-)

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 21:17

Nå men for at vende tilbage til hvad tråden egentlig handler om, så har jeg et tip til en helt tredje løsning: 

Vælg begge dele! Og imens din kammerat så sidder og laver kunst, så kan du jo bare begynde at tjene penge på at lange Wordpress-løsninger over disken  (det er jo så skide nemt!) Smile

Problem solved!

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:24

Dan Storm:
WordPress' kodebase er en værre omgang spaghetti-kode og som trænger til en seriøs refaktorering - det kan enhver semiseriøs udvikler se.

Nu handler det ikke om at koden er pæn, men om at starte en forretning og om at tjene penge. HVor mange timer skal du bruge for at bygge et CMS du kan sælge til flere forskellige kunder - uden at skulle kode noget specifikt hver gang - altså på Wordpress niveau, rent funktionalitetsmæssigt. Hvad tror du det vil koste? (både tabt fortjeneste,men også for at have en udvikler til at sidde og lave det) - hvor skal pengene til den udvikler komme fra?

Et sidste spørgsmål: Hvor mange virksomheder tror du vil tage det seriøst når du kommer og siger at du har valgt at lave dit eget system, fordi verdens største CMS ikke var godt nok?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Skrevet kl. 21:54

B. Hvarregaard:
Nu handler det ikke om at koden er pæn, men om at starte en forretning og om at tjene penge.

Vi er enige om at det handler om at tjene penge - men der er da rart at vide hvem der mener det handler mere om kvantitet end om kvalitet.

For vi ved jo alle at ingen kan tjene penge på kvalitet. </sarcasm>

B. Hvarregaard:
HVor mange timer skal du bruge for at bygge et CMS du kan sælge til flere forskellige kunder - uden at skulle kode noget specifikt hver gang - altså på Wordpress niveau, rent funktionalitetsmæssigt. Hvad tror du det vil koste? (både tabt fortjeneste,men også for at have en udvikler til at sidde og lave det) - hvor skal pengene til den udvikler komme fra?

Nu har jeg haft fornøjelsen af at sidde i en virksomhed som udviklede og vedligeholde eget CMS - en virksomhed som på mine to første år fik Gazellen og på tredje år fusionerede med en anden virksomhed. Det var en ganske god og habil forretning. Derfra sprang jeg videre til en anden virksomhed som også udviklede eget CMS (fokuseret på noget meget specifikt indhold). Den virksomhed havde så god success at den blev opkøbt af en svensk virksomhed for at få del i det danske marked og senere blev den virksomhed også opkøbt af et større europæisk tv-netværn som ønskede et mere dominerende marked. 

Umiddelbart tror jeg godt jeg ved hvad jeg snakker om -  men det kan være du ved noget jeg ikke gør? 

B. Hvarregaard:
Et sidste spørgsmål: Hvor mange virksomheder tror du vil tage det seriøst når du kommer og siger at du har valgt at lave dit eget system, fordi verdens største CMS ikke var godt nok?

Nu ved jeg ikke hvor mange problemer du har med at blive taget seriøst,  men det er ikke noget der kniber for den virksomhed jeg sidder i nu; vi har også udviklet vores egen software fra bunden (ikke CMS) som er fuldt ud konkurrence dygtigt og, i min beskedne optik, bedre end mange af de etablerede konkurrenter (inklusive udland) og det er så sandelig en ganske god forretning. 

Side 2 ud af 8 (79 indlæg)