Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WordPress vs. eget CMS - Hvad foretrækker I?

Side 4 ud af 8 (79 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofie:

fb:
Dog mener jeg stadig, at det er noget lettere end selv at skulle programmere det.

Ja selvfølgelig :)  Men det samme kan man jo sige om Wordpress selv, og de mange plugins man kan finde, både gratis og premium. Her vil du jo heller ikke informere kunden om, at du ikke har programmeret dem selv? Det væsentligste for kunden er jo, at han får en hjemmeside som giver ham flere kunder i butikken, og så kan alt andet jo faktisk være ligegyldigt.

Det er muligt, at det væsentligste er at kunden kan få flere kunder i butikken, men det handler jo også om at køre god stil overfor kunden, så de kommer igen og spreder ordet. Set udfra et personligt perspektiv, ville jeg da føle at jeg var blevet 'snydt' (i mindre grad måske, men alligevel), hvis jeg ikke blev informeret om, at min webshop var baseret på et allerede programmeret theme, men det er måske bare mig. (?)

Sofie:
 Måske du kunne være interesseret i at kigge på Genesis Framework http://www.studiopress.com/features  som er virkelig genialt til at bygge (wordpress)sites, og hvor du så kan benytte child themes til at style med, og du kan selv designe og style relativt nemt.

Helt sikkert, det vil jeg da kigge lidt nærmere på. Tak for rådet! :-)

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 00:29

fb:
Set udfra et personligt perspektiv, ville jeg da føle at jeg var blevet 'snydt' (i mindre grad måske, men alligevel), hvis jeg ikke blev informeret om, at min webshop var baseret på et allerede programmeret theme, men det er måske bare mig. (?)

Ja, hvis man fakturerer kunden for et unikt design så er det da helt sikkert snyd. Men jeg synes heller ikke du har ret i, at dette finder sted. Jeg er aldrig stødt på et sted, hvor man sælger premium themes som om det var deres egne (jeg er selv midt i en opstartsfase, og derfor har jeg undersøgt markedet RIGTIGT grundigt Wink

Og helt ærligt, hvis en kunde køber en hjemmeside til en pris af 2 - 4.000 kr, så kan han IKKE forvente et unikt design. Så der vil jeg mene, at den information  ligger implicit i prisen.

Mit indtryk er, at de kunder som ønsker et design udviklet, er meget bevidste om det, har meget klare ønsker til deres design, og er villige til at betale prisen,  og så er der de kunder (flere og flere) som aktivt deltager i udvælgelsen af et Premium theme til deres site og er ganske tilfredse med, at de  kan vælge farver, indsætte billeder, logo og andre grafiske elementer, og på den måde sætte præg på designet, selvom det ikke er unikt. 

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 00:34

Sofie:
Ja, hvis man fakturerer kunden for et unikt design så er det da helt sikkert snyd. Men jeg synes heller ikke du har ret i, at dette finder sted. Jeg er aldrig stødt på et sted, hvor man sælger premium themes som om det var deres egne (jeg er selv midt i en opstartsfase, og derfor har jeg undersøgt markedet RIGTIGT grundigt Wink

Det kan selvfølgelig også godt være, at de fortæller kunderne det - der er bare mange sider der ikke informerer om, at deres referencer er baseret på themes. På den måde, tror man, at de designer dem selv - men jeg kan jo selvfølgelig heller ikke vide, hvad de har aftalt med kunden. Jeg tror i bund og grund, at vi er rimeligt enige ;-)

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 04:23

Sætter mig også på tanken:

Lad din partner/kammerat lave sit - Og lav du dit.
Ikke at i skal gå mod hinanden, men tilbyd begge dele.

At nogle er imod WP er i min verden "dumt" - Det er personer der er trætte af at WP findes, intet andet.

WP kan virkelig ende med at se super ud.
Og som Lucas skriver, så er der mange grimme WP sites, men det betyder ikke at det ikke virker.

Syntes i skal tilbyde begge dele, også kan du blive rigtig god til WP, samtidig med at din kammerat/partner får lov til at udvikle sit talent :-)

Find på noget smart hvor i tilbyder begge muligheder til alle kunder, men at WP selvfølgelig er billigere i start pris :-) 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:59

Det er som om det kun handler om Word Press. Hvad med Joomla?

Jeg har selv sat mig lidt ind i det og synes det virker godt. Man kan få mange themes og selv lave themes. Desuden er der et utal af plugins, webshops, forumer, gallerier osv.

Jeg synes at WP hjemmesider ofte har et lidt mere "WP-agtigt" ens blog-agtigt udseende når man møder dem på nettet. Joomla-sider ser lidt mere prof. ud

Jeg var på et Joomla Kursus. Læreren sagde at Joomla var lidt sværere at komme i gang med end Wordpress men at det også kunne mere, så måske var det en god "mellemløsning". Også for din programmør.

Basal Joomla kan i øvrigt læres på fx aftenskole på 5-6 aftener hvis man er lidt inde i hjemmesider og kan html i forvejen. Måske en ide for dig selvom du ikke selv skal programmere, bare for at vide hvad det handler om.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 11:22

J. Nielsen:
Det er som om det kun handler om Word Press

Måske fordi spørgsmålet specifikt handler om WordPress i forhold til at udvikle sit eget?

Der blev ikke spurgt til Joomla/Drupal/ExpressionEngine/etc i forhold til eget CMS.

J. Nielsen:
Læreren sagde at Joomla var lidt sværere at komme i gang med end Wordpress men at det også kunne mere

Held og lykke med at overbevise Amino om det.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 3. Oct 13
Skrevet kl. 11:51

J. Nielsen:
Det er som om det kun handler om Word Press. Hvad med Joomla?

Måske også fordi folk nøjes med at udtale sig om det system som de har erfaring med, og derfor ved noget om? Jeg vil ikke udtale mig om Joomla, fordi jeg ikke kender det godt nok til at vurdere det. Jeg vil af samme grund derfor heller ikke spille dumsmart og fraråde det.

Man kan jo så spørge dig, om du kender Wordpress godt nok til at udtale dig om Wordpress, eller om du bare skulle holde dig til at anbefale det system som DU kender.

Tilmeldt 3. Oct 13
Skrevet kl. 11:55

Dan Storm:
Held og lykke med at overbevise Amino om det.

Det kræver nok lidt bedre argumentation end en Joomlaundervisers udtalelser Big Smile

Og hvorfor dog i det hele taget bruge energi på det? Hvorfor ikke bare arbejde videre i fred og ro med det som man selv synes er genialt, og lade de andre passe deres butik i fred og ro, som de selv synes den skal passes?

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 12:16

Sofie:
Det kræver nok lidt bedre argumentation end en Joomlaundervisers udtalelser Big Smile

Hvilket egentligt ikke var pointen.

Sofie:
Og hvorfor dog i det hele taget bruge energi på det? Hvorfor ikke bare arbejde videre i fred og ro med det som man selv synes er genialt, og lade de andre passe deres butik i fred og ro, som de selv synes den skal passes?

Fordi det ikke kræver meget teknisk indsigt at vide at anbefalingen af WordPress som et system der kan løfte alle opgaver er baseret på uvidenhed.

Jeg kunne jo omvendt spørge dig, hvorfor du bruger så meget energi på at ikke passe din egen forretning, men bruger den på at fortælle os at vi burde? Ikke fordi jeg er interesseret, men det var måske en pointe du kunne forstå.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 3. Oct 13
Skrevet kl. 12:24

Dan Storm:
Hvilket egentligt ikke var pointen.

Hvad var pointen? Eller lad mig spørge på en anden måde: hvorfor synes du, at en person som intet kender til Wordpress skal bruge tid på at overbevise Amino om, at Joomla kan mere end Wordpress? Det er jo dit korstog ;)

Dan Storm:
Fordi det ikke kræver meget teknisk indsigt at vide at anbefalingen af WordPress som et system der kan løfte alle opgaver er baseret på uvidenhed.

Det er der jo heller ikke nogen som gør! Det er et stråmandsargument.

Side 4 ud af 8 (79 indlæg)