Det er muligt, at det væsentligste er at kunden kan få flere kunder i butikken, men det handler jo også om at køre god stil overfor kunden, så de kommer igen og spreder ordet. Set udfra et personligt perspektiv, ville jeg da føle at jeg var blevet 'snydt' (i mindre grad måske, men alligevel), hvis jeg ikke blev informeret om, at min webshop var baseret på et allerede programmeret theme, men det er måske bare mig. (?)
Helt sikkert, det vil jeg da kigge lidt nærmere på. Tak for rådet! :-) |
fb:Set udfra et personligt perspektiv, ville jeg da føle at jeg var blevet 'snydt' (i mindre grad måske, men alligevel), hvis jeg ikke blev informeret om, at min webshop var baseret på et allerede programmeret theme, men det er måske bare mig. (?)
Ja, hvis man fakturerer kunden for et unikt design så er det da helt sikkert snyd. Men jeg synes heller ikke du har ret i, at dette finder sted. Jeg er aldrig stødt på et sted, hvor man sælger premium themes som om det var deres egne (jeg er selv midt i en opstartsfase, og derfor har jeg undersøgt markedet RIGTIGT grundigt )
Og helt ærligt, hvis en kunde køber en hjemmeside til en pris af 2 - 4.000 kr, så kan han IKKE forvente et unikt design. Så der vil jeg mene, at den information ligger implicit i prisen.
Mit indtryk er, at de kunder som ønsker et design udviklet, er meget bevidste om det, har meget klare ønsker til deres design, og er villige til at betale prisen, og så er der de kunder (flere og flere) som aktivt deltager i udvælgelsen af et Premium theme til deres site og er ganske tilfredse med, at de kan vælge farver, indsætte billeder, logo og andre grafiske elementer, og på den måde sætte præg på designet, selvom det ikke er unikt.