Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WordPress vs. eget CMS - Hvad foretrækker I?

Side 1 ud af 8 (79 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! Ved ikke helt, om dette er placeret det rigtige sted - ellers må en admin meget gerne flytte det :-)

Jeg er igang med at starte et webbureau op med en kammerat, og i kølvandet på det er der en masse beslutninger der skal tages, og derfor søger jeg lidt svar herinde... Vi sidder netop og diskuterer, hvad der fungerer bedst som CMS-system. Arbejdsfordelingen er således, at jeg er designer/frontend-udvikler og min kammerat står for det mere tunge kode, såsom CMS/Back Office. Han mener, at et hjemmelavet CMS-system vil være bedst - og lettest for ham, at kode. Jeg mener, at WordPress er så udbredt og let at håndtere, og at det derfor vil generere mest indtægt... 

Vi har egentlig udviklet vores eget CMS-system, som selvfølgelig skal opdateres en del, hvis det skal bruges professionelt - samt tilpasses den enkelt klients behov - men vi kan simpelthen ikke finde ud af, hvad der vil fungere bedst.

Mit spørgsmål er derfor; Hvad foretrækker I? -Et 'hjemmelavet' CMS-system eller WordPress/Joomla/etc.? Hvilke fordele/ulemper er der?

Jeg er selvfølgelig klar over, at det er relativt, og at det er svært at give et svar på, da I jo ikke kender vores CMS-system, men I må meget gerne komme med fordele/ulemper, egen erfaring, etc.! 

Det skal lige nævnes, at der ikke er tale om webshops, da det vil være for besværligt at kode fra bunden.

MVH

Hvilket CMS fungerer bedst?

• WordPress (44,4%)
  • 'Hjemmelavet' CMS (55,6%)
  • Totalt antal stemmer: 9

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:54

For mig er svaret simpelt:

WP=stor trust

Eget system=lille trust

Ja, WP har fejl og mangler, men bugs bliver fixet af uendeligt mange programmører på ingen tid.
Desuden kan man aldrig vide, hvilke bugs der er i et hjemmelavet system - det kan nemt være bedre til en konkret opgave - men det vil kræve, at jeg på forhånd har tillid til programmøren - og til at jeg kan finde ham igen, når en bug viser sig.

WP er vejen frem efter min mening - også selvom programmøren så hyler op om, at han er meget dygtigere en 1 million wp-programmører.

Hans

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et hjemmelavet CMS kan sagtens være bedre end WordPress men det er noget der tager tid at lave. Naturligvis vil han (som rigtig programmør) gerne lave sit eget CMS og bruge det (been there done that and saw the light). Men man kommer nu længst ved at benytte et af de open source systemer som der findes og derved dygtiggøre sig i det. Men.... en lille advarsel: Lad vær med at fokusere 1000% på ét system men kig på alle de andre også og se om I kan finde styrker og svagheder ved dem.

Som webbureau så vil I få en stjerne hvis I overfor en kunde kan fortælle dem de forskellige systemer og hvad de kan og især hvad de ikke kan uden at fremhæve jer selv i første omgang. I kan så fortælle kunden at hvis de vælger system X så er det det system I har oparbejdet jeres ekspertise i og hvis kunden så vælger et andet system så vil I score endnu flere billige point hvis I så kan anbefale andre bureauer som er gode til lige præcis dét system.

Jeg er selv kommet på sidelinien som ekstern konsulent for et firma der skal vælge nyt system og det bureau de har kig på har sagt at Umbraco kan ikke bruges, er for dyrt, besværligt osv.... Bureauet har anbefalet WordPress (som de tilfældigvis selv udvikler i). Jeg glæder mig til at sidde med ved bordet når kunden skal have en snak med bureauet.

Hvis en kunde kommer til jer så følg dem 2 veje - enten til jeres bogholderi eller til en konkurrent. Hvis I behandler kunderne godt uanset om det er kunder til jer eller andre så vil I være i kundens positive tanker.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 19:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Medmindre jeres CMS vil revolutionere CMS-verdenen fordi det kan et eller andet fænomenalt, så gå med Wordpress. Uden nogen tvivl. 

Flere og flere webbureauer - også de som har udviklet deres eget CMS - tilbyder efterhånden også udvikling i Wordpress (og Joomla, m.fl.) og mit gæt er, at det kun er et spørgsmål om tid før deres eget, og mange af de øvrige licensbaserede systemer, er helt udfaset. 

Man skal virkelig være en dinosaur, for ikke at ville indse hvad vej vinden blæser --> Open Source. Og Wordpress er en af de helt store vindere.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wordpress! For kundens skyld. Det er altså god karma at bruge et system hvor kunden ikke er låst fast til jer som virksomhed. At kunne garantere kunden at det system de køber hos jer kan de tage hvor som helst hen de vil - og stadig få det implementeret. Det er jo ikke sikkert at en lille virksomhed som jeres eksisterer i morgen (det tænker kunden).

I skal også finde ud af hvad det er i vil! Vil i lave forretning eller vil i lave udvikling? Hvis i vil lave forretning så fokuser på at brug eksisterende værktøjer osv. hvis i vil kode et nyt CMS, så gør det - men jeg tror ikke på at i kan lave begge dele.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Fb

I skal helt klart vælge Wordpress, af den simple grund, at det vil I tjene flest penge på.

Problemet ved at lave sit eget CMS/Shop som bureau, er dels at man aldrig for udviklingsomkostningerne hjem, men også at retning af fejl og uhensigtsmæssigheder, oftest vil havne som produkt ansvar i stedet for fakturerbar timer.

Open Source er simpelthen genialt for en konsulent forretning, kunden for et produkt fuldstændigt gratis fra en anden kilde, så hver gang de skal bruge noget af jeres tid til at skrue på deres løsning, så er der ingen tvivl om at der skal betales ved kasse et.

Samtidigt føler kunden initialt at det er en billig løsning, fordi softwaren jo er gratis, er typisk så overbeviste om at de har sparet penge at dem er nemmere at få et større konsulent budget ud af dem.

Til gengæld kan man selvfølgeligt, sige at Open Source, stiller kunden fri til at vælge en anden leverandør, hvis det bliver utilfredse med jer. Og det på sigt kan skade jeres forretning. Men i praksis, er det faktisk nemt for de fleste programmører at flytte et basis CMS website. Hvis systemet er komplekst så er det svært at flytte til en anden leverandør, hvad end det er bygget på Open Source eller ej.

Fra vils
Tilmeldt 2. Mar 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:23

Hmm altså du udvikler jo selv, så intet problem i det.

Den eneste grund til man skulle tage wordpress, det skulle være folk kender det.

Personlig ville jeg lave mit ejet, men nu bygger jeg jo også kun hjemmesider, fordi jeg synes det er sjovt

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 21:02
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Lav jeres eget - måske I kan lave et konkurrence dygtigt produkt som også er tilsvarende i forhold udviklingen af PHP.

At sætte WordPress op er ingen kunst (på samme måde som det er en kunst at tjene penge på) - men i dag vil kunderne gerne have at deres systemer kan integreres ind i alt muligt; og hvad er bedre end at kunne give kunden det han gerne vil hurtigt, effektivt og efter gældende best practice inden for det sprog man har valgt?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 10:02

Gad vide hvem der blev fornærmet over at jeg ikke mener at WordPress er en kunst...

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Systemkonsulent Morten Larsen Skrevet kl. 11:01

Det kan vel hurtigt blive et spørgsmål om religion, men i sidste ende handler det vel om at vælge det rigtige værktøj til opgaven, hvad end det så er et open source CMS eller noget man selv laver.

/Morten

Side 1 ud af 8 (79 indlæg)