Hej Amino'er! Ved ikke helt, om dette er placeret det rigtige sted - ellers må en admin meget gerne flytte det :-) Jeg er igang med at starte et webbureau op med en kammerat, og i kølvandet på det er der en masse beslutninger der skal tages, og derfor søger jeg lidt svar herinde... Vi sidder netop og diskuterer, hvad der fungerer bedst som CMS-system. Arbejdsfordelingen er således, at jeg er designer/frontend-udvikler og min kammerat står for det mere tunge kode, såsom CMS/Back Office. Han mener, at et hjemmelavet CMS-system vil være bedst - og lettest for ham, at kode. Jeg mener, at WordPress er så udbredt og let at håndtere, og at det derfor vil generere mest indtægt... Vi har egentlig udviklet vores eget CMS-system, som selvfølgelig skal opdateres en del, hvis det skal bruges professionelt - samt tilpasses den enkelt klients behov - men vi kan simpelthen ikke finde ud af, hvad der vil fungere bedst. Mit spørgsmål er derfor; Hvad foretrækker I? -Et 'hjemmelavet' CMS-system eller WordPress/Joomla/etc.? Hvilke fordele/ulemper er der? Jeg er selvfølgelig klar over, at det er relativt, og at det er svært at give et svar på, da I jo ikke kender vores CMS-system, men I må meget gerne komme med fordele/ulemper, egen erfaring, etc.! Det skal lige nævnes, at der ikke er tale om webshops, da det vil være for besværligt at kode fra bunden. MVH Hvilket CMS fungerer bedst?
|
For mig er svaret simpelt:
WP=stor trust
Eget system=lille trust
Ja, WP har fejl og mangler, men bugs bliver fixet af uendeligt mange programmører på ingen tid.
Desuden kan man aldrig vide, hvilke bugs der er i et hjemmelavet system - det kan nemt være bedre til en konkret opgave - men det vil kræve, at jeg på forhånd har tillid til programmøren - og til at jeg kan finde ham igen, når en bug viser sig.
WP er vejen frem efter min mening - også selvom programmøren så hyler op om, at han er meget dygtigere en 1 million wp-programmører.
Hans