Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WordPress vs. eget CMS - Hvad foretrækker I?

Side 1 ud af 8 (79 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! Ved ikke helt, om dette er placeret det rigtige sted - ellers må en admin meget gerne flytte det :-)

Jeg er igang med at starte et webbureau op med en kammerat, og i kølvandet på det er der en masse beslutninger der skal tages, og derfor søger jeg lidt svar herinde... Vi sidder netop og diskuterer, hvad der fungerer bedst som CMS-system. Arbejdsfordelingen er således, at jeg er designer/frontend-udvikler og min kammerat står for det mere tunge kode, såsom CMS/Back Office. Han mener, at et hjemmelavet CMS-system vil være bedst - og lettest for ham, at kode. Jeg mener, at WordPress er så udbredt og let at håndtere, og at det derfor vil generere mest indtægt... 

Vi har egentlig udviklet vores eget CMS-system, som selvfølgelig skal opdateres en del, hvis det skal bruges professionelt - samt tilpasses den enkelt klients behov - men vi kan simpelthen ikke finde ud af, hvad der vil fungere bedst.

Mit spørgsmål er derfor; Hvad foretrækker I? -Et 'hjemmelavet' CMS-system eller WordPress/Joomla/etc.? Hvilke fordele/ulemper er der?

Jeg er selvfølgelig klar over, at det er relativt, og at det er svært at give et svar på, da I jo ikke kender vores CMS-system, men I må meget gerne komme med fordele/ulemper, egen erfaring, etc.! 

Det skal lige nævnes, at der ikke er tale om webshops, da det vil være for besværligt at kode fra bunden.

MVH

Hvilket CMS fungerer bedst?

• WordPress (44,4%)
  • 'Hjemmelavet' CMS (55,6%)
  • Totalt antal stemmer: 9

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:54

For mig er svaret simpelt:

WP=stor trust

Eget system=lille trust