Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero vs Billy´s Billing

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men ja enig med Martin nu kigger jeg det fra en revisor/bogholders øjne. For en almindelig lille virksomhedejer så er det vel fint nok. Så længe man slet ikke har forstand på excel eller er på nybegynder niveau. Er folk egentligt klar over her hvor let det er at lave en bankafstemning i excel når man har en CSV fil af banken?

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du giver mig login så jeg kan se alt det Dinero kan, så skal jeg nok sørge for en komplet liste af det jeg synes den skal kunne gøre, samtidigt skal jeg nok skrive hvorfor jeg ville tage de tiltag med og hvilken slags virksomheder det ville gavne. Og som ekstra bonus hvor der kan forbedres.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne sige - jeg er noget nær superbruger i excel (et fantastisk program med masser af baggrundsmuligheder) men for en lille virksomhed er det ikke smart til regnskab - dels fordi de ikke er superbrugere  dels grundet manglende transaktionsspor og besværlig balance - der er Dinero osv så utroligt meget bedre

Jeg tror ikke virksomheder med 100 mio omsætning bruger dinero og billy -de er oppe i langt større programmere men de har nok også regnskabsafdelinger der ikke behøver at tingene skal være så selvforklarende, de ville sidde og småklukke over det. 

JA import osv fra bank f.eks er let i excel. Du behøver da ikke få et login af martin - alle kan jo oprette sig helt gratis men visse "pro" muligheder kan du ikke bruge, men test lystigt ellers - der udvikles lystigt på det 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cristian Ryborg:

Hej 

Er der nogen det ved hvor jeg stopper min betaling af Billy's Billing? 
Da jeg ønsker at bruge dinero i stedet.

På forhånd tak

Mvh 

Det er næsten umuligt. Men du skal sende dem en mail! :-)

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

John> Hvis du laver en bankafstemning til mig i excel på under 5 min 400+ posteringer, så tror jeg på dig at du er superbruger. Du sender mig bare en mail over indbakke så sender jeg dig en CSV fil i morgen. Hvis du gør det så har du min respekt Smile.

Cookie - John Hannover:
Jeg tror ikke virksomheder med 100 mio omsætning bruger dinero og billy -de er oppe i langt større programmere men de har nok også regnskabsafdelinger der ikke behøver at tingene skal være så selvforklarende, de ville sidde og småklukke over det. 

Nej det tror jeg hellere ikke, men hvor langt skal man op i omsætning før der er en bedre alternativ til Dinero og BB? Efter min mening kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor en person vil vælge e-conomic fra frem for Dinero eller BB, når det nu alligevel koster ca. 20 kr. mere efter skat. Så er det virkeligt fordi man ikke omsætter meget, og derfor går efter maksimal overskud, og så kan man jo nærmest bare vælge excel for så har man sikkert ikke mange transaktioner.

Nu har jeg ikke brugt Dinero eller BB i lang tid, men de halter på følgende (dengang)

-Import/eksport

-Dimension (godt til bl.a. folk der handler med værdipapir, råvarer osv.)

- Sammen spil med revisor programmer Focus IT, ReviMentor osv. (På det front er e-conomic super godt, i skal jo tænke på det tager tid for en revisor at importere fra bogføringssystemer jo mindre smertefrit jo flere penge sparet).

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tesnjak:

Hvis du giver mig login så jeg kan se alt det Dinero kan, så skal jeg nok sørge for en komplet liste af det jeg synes den skal kunne gøre, samtidigt skal jeg nok skrive hvorfor jeg ville tage de tiltag med og hvilken slags virksomheder det ville gavne. Og som ekstra bonus hvor der kan forbedres.



Ahh ok, du skrev:

Billys Billing og Dinero er efter min mening pt. det samme værd som Microsoft Excel. Det er ikke længe siden at Billys Billing ikke opfyldte bogføringsloven på flere punkter.

Og det virkede derfor som om du havde prøvet Dinero.

Da Dinero er gratis, kan du bare lave en konto her:

www.dinero.dk

I morgen får alle adgang til Pro versionen i 10 dage, så der kan du også teste vores iPhone App og bilag i skyen.

Jeg ser frem til din dom og husk, det er et program til den lille virksomhed og det er det der er interessant at høre input på.

God fornøjelse.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tesnjak:
Nej det tror jeg hellere ikke, men hvor langt skal man op i omsætning før der er en bedre alternativ til Dinero og BB?


Hvorfor er det du bliver ved med at snakke om Dinero, når du ikke har prøvet det?

Jeg kender ingen iværksættere der kan finde ud af Economic, men jeg kender mange der kan finde ud af Billys Billing og Dinero.
Du må forstå, at der er mange der ikke er på dit niveau og derfor har nogle andre behov.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Og det virkede derfor som om du havde prøvet Dinero.

Da Dinero er gratis, kan du bare lave en konto her:

www.dinero.dk

Jeg har prøvet det, men jeg ved ikke hvilken ekstra ting den har hvis man tilkøber sig Pro version, det kan være den bliver lige en tand bedre. Hvis det er bare iPhone app og bilag i skyen, så skal jeg nok kigge på det i weekenden, og sende dig min mening.

Ja, men nu ved jeg f.eks. i ikke har dimension, og det er altså guds gave til aktie, råvarer handler osv, og dem findes der mange, og det er nemt at indfører.

Du får min dom efter weekenden. Det kan godt være at jeres målgruppe er de små virksomheder, men er der nok penge i det? Hvorfor ikke sigte efter lidt større virksomheder 1 million+ i omsætning.  Dem tror jeg i får det svært at overbevise at bruge jeres system frem for e-conomic, hvis der i ikke lige flytter den en nodge.

Jeg skriver det her med de bedste intetioner, og håber kun at i vil tage det til jer, for der har manglet en alternativ til e-conomic i lang tid. Smile

Og når du så venligt bruger tid på alle os andre, så vil jeg med glæde, bruge lidt tid på at kigge det igennem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tesnjak:

Nej det tror jeg hellere ikke, men hvor langt skal man op i omsætning før der er en bedre alternativ til Dinero og BB? 

jeg tror ikke det er omsætning - men at folk helt uden viden om regnskab ikke kan bruge e.conomic men kan bruge dinere og BB

Tesnjak:

Nu har jeg ikke brugt Dinero eller BB i lang tid, men de halter på følgende (dengang)

-Import/eksport

-Dimension (godt til bl.a. folk der handler med værdipapir, råvarer osv.)

og dinero halter skam også på ex import . men små virksomheder har ikke meget af det behov og det kommer givet inden længe

De programmer er ikke bygget til bogholdere, men jeg kender jo en del som bogfører for private inkl. revisorer, og har nu ret generelt fundet dem OK  - igen  - vælges efter hvad man kan klare teknisk og så behov og pris. 

JEG ville sagtens turde bruge Dinero og/eller BB . men som helt ukyndig ville jeg altid anbefale en økonomi mand checker ved moms angivelse og regnskab som minimum første år - en der kan logge ind og bruge de programmer og som kan se bilagene i skyen. Det er ikke voldsomt dyrt men giver sikkerhed og sikkert visse omposteringer (men de havde været flere i vanskeligere programmer)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tesnjak:
Ja, men nu ved jeg f.eks. i ikke har dimension, og det er altså guds gave til aktie, råvarer handler osv, og dem findes der mange.


Jeg kender ingen iværksættere eller små virksomheder der handler med den slags.

Dinero's kunder er freelancere, små håndværkere, små virksomheder med få ansatte, foredragsholdere og den slags.

Hvis du har behov for API til webshop, lagerstyring, lønsystem etc. så er Dinero ikke pt. det du skal bruge.

Så hold fokus på den lille selvstændige og hendes behov.

De bedste hilsner

Martin

 

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)