Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero vs Billy´s Billing

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har en webshop hvis regnskab jeg køre via Billy's Billing og et andet firma hvis regnskab jeg lige har oprettet i Dinero.

Jeg synes Dinero ser ganske fornuftig ud og så er det gratis, det er Billys Billing jo som bekendt ikke.

Jeg skal lige sige jeg synes Billys billing er rigtig godt, men jeg kan ikke se nogen grund til at betale for noget som jeg kan få gratis.

Er der nogen som ved om jeg får mindre hos Dinero end Billiy´s billing??

Hilsen Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas,

Jamen hvis Dinero dækker dine behov, så ser jeg ingen grund til at du betaler for Billy's Billing.

Hvilken type virksomhed driver du? Hvis du er konsulent eller lign. har du formentlig ret få og ukomplicerede bilag, som Dinero vel kan klare uden problemer.

mvh

Tobias Ehlig

Fra København K
Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Billy's Billing Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Thomas

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at sammenligne de to produkter. 

Dinero hævder, at det er et gratis regnskabsprogram - hvilket det jo i bund og grund også er, men hvis du læser det med småt får du ikke adgang til hele programmet, med mindre du betaler 127 kr./md. Det er væsentlige funktioner, som du går glip af med gratis udgaven af Dinero, som fx upload af kvitteringer i ”skyen”, automatisk bankafstemning og så kan du heller ikke bruge deres app uden beregning.

Uanset hvad, skal du også betale for programmet, når du har omsat for mere end en million kroner. 

Så det er op til dig at vælge det, som du synes passer bedst til dig og om du kan undvære nogen af de funktioner.

Det er nok også værd at nævne, at du i Billy’s Billing altid kan få gratis regnskabshjælp, hvis du har spørgsmål til din bogføring foruden alm. programhjælp. Hos Dinero skal du skrive ind via Zendesk og kan ikke som sådan ringe til en support, som mange ofte har brug for, når de sidder med deres regnskab. 

Hvilken webshop har du i dag?  
Billy's Billing udvikler sig hele tiden, og har allerede et åbent API og integration til flere af de store webshopsystemer. Det er ikke til at sige, om Dinero også vil få det på et tidspunkt. 

Jeg håber du finder det helt rigtige regnskabsprogram til dig og din drømmevirksomhed. 

God dag! Smile

Mange hilsner

Trine 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det afhænger helt af kompleksiteten. BillysBilling hævder at ha afskaffet bogholderen og at man skal bogføre skattemæssigt og ikke driftsmæssigt, så kan man bruge regnskabets tal direkte til selvangivelsen, hvilket helt enkelt er vrøvl, men BB er et godt program og har klart flere funktioner end Dinero har idag, og tager man reklamegasset med afskaffelse af enhver viden om regnskab, så er det bestemt et godt og intuitivt program

Dinero er simplere - i mine øjne mindst lige så let at bruge, og har du ikke behov for at gemme bilag i selve programmet i "skyen" men lægger dem i din egen dropbox, og har du ikke behov for API med ex sammenkædning til webshop, ja så sparer du selvsagt 99 kr per måned i din opstartsfase.

Jeg ville vel faktisk vælge at teste begge, log ind på BILLYSBILLING og nøjes med en prøveperiode - du kommer til at få en masse mails om at NU er det tid at registrere, men du kan vælge at lade være og det har intet kostet sig, og du får testet det i en god periode med dine bilag. (jeg er med på du har testet begge men andre læser jo med, så derfor rådet om at bogføre i begge en måneds tid)

Log så ind på www.dinero.dk og gør samme - læg i denne spæde start dine bilag ind i begge programmer og se hvad der dækker dit behov.

Bemærk generelt, at svar der kommer direkte fra BB eller fra Dinero både her i tråden og i mange andre regnskabstråde, er lige så troværdige som svar i et forum for bil interesserede - fra den lokale VW forhandler i tråde om hvilken bil der er bedst, specielt når VW forhandleren oven i hatten udtaler sig om bagdelene ved Mazda Big Smile Nå fred med det, så længe det er tydeligt det er forhandleren så kan det være et fint bidrag, men de sikre råd kommer ikke fra forhandleren men forum brugerne

Der er i øvrigt mange andre programmer - E-conomics er et stort - også betalingsprogram som nok tiltaler større firmaer mere, Online Web Regnskab er betaling - men 49 kr/md kun  .

winfinans small business mini er gratis op til 1500 poster - absolut udviklet, men i mine øjne kræver det mere kunne end BB og Dinero, som begge er lavet til folk der kun ved meget lidt om regnskab. John Sommer som bruger her fra Forum plejer at være vild med det og plejer at yde skype hjælp til det gratis faktisk.

UANSET hvad, hvis du ved meget lidt om regnskab, så tro IKKE at du er "home safe" ved at tage et program der virker til at klare alt automatisk.

Det KAN du være, hvis alt er helt ukompliceret, men da der er MANGE regler om del-moms, ting der ikke kan fradrages og faktisk også mange ting som kan fradrages mere end du tror - ordninger som udlægsordning i post og andet - som kan spare dig penge, så vil jeg stadigt råde til, at du f.eks. via forum her eller www.agera.dk søger en økonomimand (behøver ikke være dyr revisor) som ex enten EN gang i kvartalet eller ved årsafslutning lige løber dit regnskab igennem. Det er let lige at gi adgang til et bogføringsprogram, og på en time eller to til 3-400 kr i timen kommer sådan en langt og sikrer dig korrekte fradrag og selvangivelse år 1.

(jeg er ikke selv en der tilbyder det)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Billy's Billing Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar - det altid godt at høre din mening.

Vores vision er rent faktisk at brugerne kan sige farvel til deres bogholder.
Når vi får vores nye version helt på plads, vil du kunne se hvorfor og hvordan Smile.

Har du prøvet beta-versionen af det nye Billy's Billing? Jeg håber du vil tage et kig på det, men hav i mente, at det er en test-version og at det derfor kun viser nogle af delene af det nye program. 

God dag! 

Trine 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Trine Pedersen:
Vores vision er rent faktisk at brugerne kan sige farvel til deres bogholder.

Slettet og erstattet af næste da Amino ikke her lod afsnit vise sig (nok grundet punkt editor) i Næste har jeg ikke brugt det og fik afsnit

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg testede bare om programmet kunne gi mig afstand mellem linjer - det ville det desværre ikke - heller ikke her - så det hele står næsten uden afsnit selv om jeg havde både en og to tomme linjer mellem hver i forrige

Hvordan ved programmet, om et kursus man deltager i og vil fratrække er videreførelse af nuværende uddannelse eller ny uddannelse? Bogholderen ved forhåbentligt at her skal spørges, men spørger programmet?

 Hvordan håndterer programmet om porto bogføres som udlægsordning uden moms eller faktureres som omkostning med moms (udlægsordning skal følges både i køb og salg og afstemmes) Ved programmet om det er det ene eller andet?

 Niels har valgt at købe en madpakke til sig selv dagligt og trækker den fra. Ved programmet at det må Niels ikke, og siger det derfor stop så omkostningen

 Jytte handler med second hand tøj. Hun køber af private og sælger til private. Hun skal derfor ikke ha moms på ved købet og ved salget kun moms af fortjenesten og alt skal bogføres OG faktura indrettes helt specielt efter brugtmomsordningens regler. Følges de ikke opkræves moms af hele salget som normalt. Kan Jytte vælge brugt moms for sine køb og salg?

 Det er muligt du ikke kan følge den, men en hver revisor vil kunne (og den bogholder du garanterer sparet bort, og jeg har valgt ET eksempel men kunne finde masse af andre med specielle skatteregler - i flæng:

 Gaver, reklamegaver over og under 100 kr med og/eller uden firmanavn, mobiltelefon/computer/printer o.a. med privat anvendelse xx% kan være alt 50/50 eller 42/58 eller hvad som helst - hvor momsen skal deles så kun firma anvendt del trækkes fra? 

Har jeres version en automatik der ved restaurant regning checker om regningen dækker over:

Personale møder og sociale arrangementer ude eller

Personale sociale arrangementer i virksomhedes lokale
Personale møder indkaldt i virksomhedens lokaler
mad med forretningsforbindelse
egenfortæring under bortrejse
General forsamling ude
General forsamling i virksomhedens lokaler
kaffe og te til forretningsforbindelser
kaffe og te til personale dagligt 

Bare eksempler - jeg kunne ha fyldt en side. De har hver deres momsfradrag, fra 100% fradrag af momsen til 25% og 0% moms fradrag  - 3 typer og skatte fradrag kun 25% for en del og 100% for andet

OG hvis skatte fradrag er f.eks 25% (bespisning i huset for forretningsforbindelser) og momsfradrag 25% af momsen, hvordan håndterer programmet mon det?

 Hvis man taster som man skal - for at få omkostningen korrekt - så taster man hvad det koster at afholde det. Lad os sige 1.000 kr.

 Programmet ved nu at momsen så er 200 kr af de 1000 kr og bør så tage disse som købsmoms. Jeg vil spise en gammel blyant på at programmet nu vil ha stående 800 kr som omkostning og 200 kr købsmoms MEN - der var jo kun 25% skattefradrag, og for at betale korrekt skat, skal driftsresultatet (som vi vel er enige om ejer bør kende så han kender sit driftsoverskud) tillægges 600 kr ved årsafslutning, for at få tallet til selvangivelsen

 Hvis jeres regnskab i stedet skal vise skatte resultatet, så det der står som resultat i regnskabet (og ejer kender så ikke sine driftsomkostninger og resultat) så skulle man kun taste 25% af udgiften uden moms ind, for det er det man har skattefradrag for. Det er så 25% af 800 kr man indtaster = 200 kr - hvordan skulle programmet nu vide at momsen af den transaktion kunne fratrækkes med 200 kr?? Det ville jo sige 1/4 moms af de 200 kr = 1/4 af normal moms 40 kr = 10 kr i momsfradrag og ikke de 200 kr det faktisk var.

 Jeg har ikke prøvet den nye version da jeg ikke er bruger og ikke lige vil betale ekstra for at teste, men jeg 110% sikker på, at det ikke kan håndtere alt det.

 HVIS I er sikre, så kunne I overbevise alle ved at garantere, at hvis folk bare brugte programmet, så dækkede BB omkostninger til skat som opstod som følge af forkert moms eller forkert resultat til skat - DET ville overbevise om at det var stærkt nok til at overflødiggøre bogholderen

 Jeg synes i har et GODT program og det er intuitivt og let-brugt men jeg er stensikker på, at det ikke kan håndtere moms og skat korrekt manuelt på en måde der garanterer at alle kan bruge det, helt uden at kende regler for moms og skat i alle de rigtigt mange special situationer, simpelthen for brugeren ofte ikke vil ane, at her kunne være en special regel, og bare taste og få automatik fint kørt.

 vh John

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Billy's Billing Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for et lang og interessant indlæg.

Jeg vil ikke kommentere på alle dine eksempler her, men hvis en bruger står i en situation, hvor han/hun er i tvivl om, hvordan det skal bogføres, momsafregnes eller på anden måde behandles, så har vi heldigvis gratis regnskabshjælp i Billy's Billing. Det er altid muligt at ringe eller skrive herind, med hvilket som helst spørgsmål - ikke blot til programmet, men til regnskab i det hele taget. 

God dag.

Hilsen Trine

PS! Det koster ikke noget at teste vores nye program (der er i øvrigt altid 30 dages gratis prøvetid på Billy's Billing), du kan sende mig en mail på trine@billysbilling.com så giver jeg dig adgang.   


 

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg testet begge programmer.

Mit valg blev BB... Det er helt klart mere "modent" og har flere funktioner.

Den nye version ser også lovende ud.

Jeg tror dog at konkurrencen bliver noget hård om 1 år.... Begge ser lovende ud. BB er bare mere fremme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Pedersen:
eg vil ikke kommentere på alle dine eksempler her, men hvis en bruger står i en situation, hvor han/hun er i tvivl om, hvordan det skal bogføres, momsafregnes eller på anden måde behandles, så har vi heldigvis gratis regnskabshjælp i Billy's Billing. Det er altid muligt at ringe eller skrive herind, med hvilket som helst spørgsmål - ikke blot til programmet, men til regnskab i det hele taget.

det er jeg med på. Problemet er bare, at brugeren ofte netop IKKE ved han skulle checke med jeres rådgivning - men TROR at det kursus med ny uddannelse kan trækkes fra og I har heller ikke mulighed for at anvise hvordan meget af det andet skal bogføres og det er jo derfor jeg påstår, det er IKKE sådan at det afskaffer viden om fradrag og moms = afskaffer bogholderen.

Det gør det let at bogføre - men let at bogføre både korrekt og - i nogle fald forkert hvis ikke man ved der er en regel.

Peter der kører hvidpladebil i firmaet ser moms på sin regning. Han bogfører med moms i sagens natur og ved ikke bedre - men NIX det må han ikke på en hvidplade bil - der er 100 eksempler hvor man ikke kommer til at få det rigtigt hvis ikke man kan skat og moms fuldt ud og det MEGET man skal vide OG vide man skal spørge om - og derfor spørger man jo ikke om alt desværre. Bogholderen KAN skat og moms og går igennem med tættekam inden moms angivelser og ved regnskabsafslutning (og nej jeg er ikke en der yder det) - det gør BB jo desværre trods alt ikke

BB er da stadigt et godt program - og klart mere modent end Dinero i dag - klart men det afskaffer ikke bogholderen (viden om skat og moms) desværre. Det er simpelthen reklamegas. Det letter den daglige "bogføring" - det er sandt

Valget af program må træffes ud fra behov, og BB vil givet stadigt dække rigtigt mange 

Jeg vil da gerne se jeres program - så jeg må lige overveje om jeg mailer dig tak - jeg får så mange mails og ved, at efter prøvetid får man en lang række reminders (helt naturligt men lidt besværligt)

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)