Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har betalt for to webshops, som ikke er blevet leveret

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjollert:
Jo, men hvad er der ved dét, når de ikke kan få modulet til at virke? Jeg har jo ingen glæde af at få leveret en shop der ikke kan det den skal.

Kan du løfte sløret for hvilket modul det drejer sig om? Kan din udvikler ikke blot kontakte leverandøren af modulet og få noget assistance?

Jeg vil give Poul Madsen ret hvad angår muligheder for erstatning. Sammenfat alt materiale du har på mail osv., dan et dokument og send det til en advokat. Han vil helt sikkert kunne sige om du har en sag eller ej.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:42

DrupalEksperten:
Off-topic SORRY: En sjov ting er faktisk at jeg i denne tråd - http://www.amino.dk/forums/t/208978.aspx?PageIndex=2 - havde en lille "diskussion" om man vil - med Martin Thorborg. Jeg angav at Freelancer.com var godt, fordi pengene hverken var i udviklers hånd, eller købers hånd - men freelancer var formidler af pengene. Så pengene blev udbetalt i såkaldte "milestones" (delbetalinger) hvor at du som udbyder frigiver x antal kr, når man er så og så langt. Så freelanceren kan se at køber har pengene - men freelanceren får ikke nogen penge før de kan fremvise noget til køber. Det mente Martin Thorborg dog ikke var nødvendigt på amino freelancer, da hans kommentar til det var: "men det tror jeg udbyder er lidt ligeglad med".

Der er jo intet der forhindrer folk i at aftale betaling i milestones.
Hvis Amino skal lege bank og opbevare folks penge, vil det kræve meget arbejde, tilladelser m.m. og det koster kassen og så vil vi blive nødt til at hæve priserne betragteligt.
Dertil ville vi skulle ansætte folk til at mægle mellem parterner, da der vil være tonsvis af sager, hvor folk er uenige om det leverede er godt nok etc.
Det vil koste endnu mere....

De store udenlandske freelance services, har den fordel at de har et meget større vollumen og derfor kan fordele omkostningerne på mange flere freelancere.

Så alt i alt, mener jeg det er bedst for alle parter at vi gør som vi gør i dag, da jeg tvivler på at freelancere vil være villige til at betale meget mere end nu.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 14:48

Ærgelig sag men som udgangspunkt vil jeg bede om at de tilbagebetaler penge til dig, vil de ikke det ja så virker det på mig som om de bevidst ønsker at snyde penge af folk; måske folk med lignende historie?

Du har nok lavet to fejl; at betale hele beløbet upfront, det er ikke almindeligt i IT med mindre det drejer sig om ualmindeligt lav avance harware; selv bruger jeg 40% inden igangsætning, 40% ved testinstallation og de sidste 20% betales først af kunden når det som skal laves, faktisk virker.

Den anden fejl er at du vist glemte en deadline for projektet, en testface og en idriftsættelse.

Lovmæssigt ved jeg ikke helt hvor du er henne men det pågældende firma bør ihvertfald "oppe" sig lidt hvis de skal være med i legen; referencekunder er de aller bedste kunder du kan få og det virker ikke som om de er interesseret i gode referencer så man kan jo håbe på at de ikke holder så længe så der er bedre plads til os ærlige freelancere.

Jeg har som eksempel selv netop lavet et ERP projekt til fast pris som er ved at blive testet. jeg har ikke forlangt penge upfront men er på ingen måde i tvivl om at kunden vil betale for det. Det bygger igen på referencer, efter sigende et godt stabilt firma med gode kunderelationer.

Men pøj pøj derude og jeg håber enten at du får penge tilbage eller at de får gjort projektet færdigt. Under alle omstændigheder så vil du sikkert ikke benytte dem til fremtidig vedligeholdelse af dit system men her er også masser at tage af på Freelancer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02

Tak, Poul. Som sædvanligt godt rugbrød fra din side.

Jeg HAR raslet med sablen og bedt ham om om at fremkomme med et forslag til forlig, hvilket han dog ikke har reageret på. Jeg véd han læser med her, så alene mit indlæg her, hvor han jo ikke kan undgå at føle sig truffet, kan han jo vælge at opfatte som en krigserklæring.

Omvendt: Når han nu ikke længere reagerer på mine henvendelser, er han jo/vel selv ude om det?

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 13:17

Fjollert:
Jeg HAR raslet med sablen og bedt ham om om at fremkomme med et forslag til forlig, hvilket han dog ikke har reageret på. Jeg véd han læser med her, så alene mit indlæg her, hvor han jo ikke kan undgå at føle sig truffet, kan han jo vælge at opfatte som en krigserklæring.

Hvis du ser bort fra lovgivning. - de eneste der tjener penge på de her "småsager" er advokaterne.

Hvad er så dit behov og hvad skaber værdi for din forretning ?

Jeg tror det er at få en shop der virker. - eller 2 shop der virker.

Hvad har du betalt til nu ? - x antal kroner og brugt 3 måneder på spild af tid og eventuelle tabt omsætning du alligevel ikke rigtigt kan gøre op.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fjollert:

Jeg HAR raslet med sablen og bedt ham om om at fremkomme med et forslag til forlig, hvilket han dog ikke har reageret på.

Omvendt: Når han nu ikke længere reagerer på mine henvendelser, er han jo/vel selv ude om det?

Hvis beløbet er mindre, er du måske bedst tjent ved at glemme sagen, men er beløbet bare rimelig stort, spilder du tid ved at udsætte at kontakte en advokat. Du vinder selvrespekt ved at handle. Det gør det nemmere for dig næste gang at sætte en grænse.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21

Magentomoduler.dk:
Kan du løfte sløret for hvilket modul det drejer sig om?
Integration med Amazon S3
Magentomoduler.dk:
Kan din udvikler ikke blot kontakte leverandøren af modulet og få noget assistance?
På AWS skal man betale for support.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 17:37

S3 integration er i sig selv ikke en større opgave med AWS' PHP SDK 2.
Med det i mente, var det så ikke en mulighed at tilbyde manden at samarbejdet stopper her hvis han får en rimelig del af det aftalte beløb mod han udleverer det arbejde han har nået.

På den måde kan en mere erfaren og stabil Magento udvikler måske give dig et godt tilbud på færdiggørelse af begge projekter.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:56

Hej Fjollert

Har du ingen kontrakt eller noget på skift og kan bevise dit køb gælder dansk købelov.
Du kan sådan set bare forlange købet hævet, hvis du har en væsentlig mangel som ikke er udbedret indenfor rimelig tid.
Du skal give din leverandør en rimelig frist og derefter kræve købet hævet, hvis du ikke har fået det aftalte.

Det er du i din fulde ret til, hvis I ikke har aftalt andet.
Har I ikke aftalt noget i en kontrakt gælder købeloven også for B2B.

B2B-forhold får kontrakten således afgørende betydning. Har man ikke aftalt noget særligt i kontrakten, finder enten den danske købelov eller den internationale købelov anvendelse som udfyldende regler. Det er derfor vigtigt, at man har et nogenlunde overblik over de vigtigste regler.

http://www.danskerhverv.dk/Raadgivning/Erhvervsjura/Koebeloven/Sider/BtB.aspx

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)