Kære Aminoer Jeg er selvstændig og studerende. Hvordan motiverer I jer selv, når arbejdet kalder? Jeg ser frem til at høre fra jer. :) Mvh |
jeg synes det er sjovt, det jeg laver - det er min motivation
Kære Aminoer Jeg er selvstændig og studerende. Hvordan motiverer I jer selv, når arbejdet kalder? Jeg ser frem til at høre fra jer. :) Mvh |
jeg synes det er sjovt, det jeg laver - det er min motivation |
Tak for dit svar Frank. Dejligt at høre, at motivationen er en selvfølgelig i dit arbejde. |
Som i begge siger, så ligger motivationen ofte i ens interesse og naturlige drive for hvad man laver - men når opgaven lyder på "vedligeholdelse" af virksomheden og ikke "nyudvikling" så synes jeg også nogen gange at det kan være svært lige at komme igang. Men jeg synes det hjælpe at have sat nogle mål som man kan sætte næsen op efter, og kæmpe for at nå - selv om det kan være kedeligt, så er der en gulerod for enden - at man har nået sit mål :) Det kan være daglige, ugentlige og månedlige mål, alt fra ens produktions niveau til omsætning eller deadline. Håber det hjalp lidt :) |
Nysgerrig på 3D print? - Kig forbi GreenCreative
Tak for svaret GreenCreative Ja det er netop vedligeholdelse (arbejde) og et par studieopgaver, der skal gøres færdig inden studiet starter igen. Tak for de inspirerende ord. Vi kender alle til den tilfredsstillende fornemmelse af at have opnået sit mål. Så det handler bare om (som altid) at komme i gang. :) |
Hej. Sørg for at sætte dig selv i en situation hvor det er dig der bestemmer hvornår det er nødvendigt at arbejde. For så kan du sige til dig selv at det ikke er nødvendigt at arbejde på en Søndag. Og nu vil du holde fri hele dagen. Så du er klar til at give den dobbelt gas i morgen. |
Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/
Ja sådan kan jeg også have det, men det er mere, hvis min familie sætter dig ned med popkorn og skal til at se en god film. og jeg skal sidde på computeren :) det kan da godt være lidt svært, især på en søndag. |
Ja lige præcis! :) |
Jeg har læst guruer, som prædiker, at man skal lave det kedelige først, fordi man så får energien af at glæde sig til det sjove. BÅÅÅÅT. NOT. Sådan fungerer jeg ikke. I perioder, hvor det lykkes mig at prioritere tid nok til det sjove, opstår der på forunderlig vis altid energi nok til de (heldigvis få) sure opgaver. Nåja -udliciter eller uddeleger det kedelige til nogen, der synes det er sjovt. Min bogholder siger, at hun nyder at sidde og hygge sig med andres tal - fred med det, sådan er hun - og kan jeg give hende lidt fornøjelse ved at aflevere den opgave, som irriterer mig mest, så har vi begge vundet energi. Hans |
Min motivation på sløve dage kommer ved at jeg rykker ud på et andet sted og arbejder :) Har du et kontor, så sørg for altid at tage derud. Der er aldrig noget mere demotiverende end når man har alle de vante ting derhjemme som lokker en :) Derudover skal man selvfølgelig have interessen i det man laver:) |