Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søndagsspørgsmål - Hvordan Motiverer Du Dig Selv?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er selvstændig og studerende.
Jeg har ferie fra studiet, men jobbet kalder og jeg må indrømme at en kombination af kedeligt vejr, at det er søndag og at jeg har 'ferie' virkelig gør det svært at komme i gang med arbejdet.

Hvordan motiverer I jer selv, når arbejdet kalder?

Jeg ser frem til at høre fra jer. :)

Mvh
Casper

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:32

jeg synes det er sjovt, det jeg laver - det er min motivation

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 15:34

Tak for dit svar Frank.

Dejligt at høre, at motivationen er en selvfølgelig i dit arbejde.
Jeg har det heldigvis ligeledes det meste af tiden.
Men må indrømme, at det opstår, at jeg ikke er lige så motiveret alle dage. :)

Fra København
Tilmeldt 12. Oct 13
Indlæg ialt: 36
Fra  GreenCreative Skrevet kl. 15:42

Som i begge siger, så ligger motivationen ofte i ens interesse og naturlige drive for hvad man laver - men når opgaven lyder på "vedligeholdelse" af virksomheden og ikke "nyudvikling" så synes jeg også nogen gange at det kan være svært lige at komme igang. 

Men jeg synes det hjælpe at have sat nogle mål som man kan sætte næsen op efter, og kæmpe for at nå - selv om det kan være kedeligt, så er der en gulerod for enden - at man har nået sit mål :) Det kan være daglige, ugentlige og månedlige mål, alt fra ens produktions niveau til omsætning eller deadline.

Håber det hjalp lidt :)

Nysgerrig på 3D print? - Kig forbi GreenCreative

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 15:49

Tak for svaret GreenCreative

Ja det er netop vedligeholdelse (arbejde) og et par studieopgaver, der skal gøres færdig inden studiet starter igen.
Så det er mest opgaverne, der er de tunge her.

Tak for de inspirerende ord. Vi kender alle til den tilfredsstillende fornemmelse af at have opnået sit mål. Så det handler bare om (som altid) at komme i gang. :)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:51

Hej.

Sørg for at sætte dig selv i en situation hvor det er dig der bestemmer hvornår det er nødvendigt at arbejde. For så kan du sige til dig selv at det ikke er nødvendigt at arbejde på en Søndag. Og nu vil du holde fri hele dagen. Så du er klar til at give den dobbelt gas i morgen.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:51

Casper Nybroe:
Men må indrømme, at det opstår, at jeg ikke er lige så motiveret alle dage

Ja sådan kan jeg også have det, men det er mere, hvis min familie sætter dig ned med popkorn og skal til at se en god film. og jeg skal sidde på computeren :) det kan da godt være lidt svært, især på en søndag. 

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 15:55

franksørensen:
det kan da godt være lidt svært, især på en søndag. 

Ja lige præcis! :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:10

Jeg har læst guruer, som prædiker, at man skal lave det kedelige først, fordi man så får energien af at glæde sig til det sjove.

BÅÅÅÅT. NOT.

Sådan fungerer jeg ikke. 
Jeg laver altid det sjove først.
Det bringer mig i flow, hvor jeg får energi og motivation til at lave det mindre sjove.

Derudover sørger jeg for, at der altid er plads til at dyrke andet end arbejde.
I mit tilfælde er det først og fremmest min kajak, mine børn, min kone og rejser, der trækker. Men jeg ved at andre går meget op i frimærker, linedance, bodybuilding, veteranbiler, at lægge billeder af sin mad på Facebook og meget meget andet. Det skal der også være plads til.

I perioder, hvor det lykkes mig at prioritere tid nok til det sjove, opstår der på forunderlig vis altid energi nok til de (heldigvis få) sure opgaver.

Nåja -udliciter eller uddeleger det kedelige til nogen, der synes det er sjovt. Min bogholder siger, at hun nyder at sidde og hygge sig med andres tal - fred med det, sådan er hun - og kan jeg give hende lidt fornøjelse ved at aflevere den opgave, som irriterer mig mest, så har vi begge vundet energi.

Hans

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 16:12

Min motivation på sløve dage kommer ved at jeg rykker ud på et andet sted og arbejder :) Har du et kontor, så sørg for altid at tage derud. Der er aldrig noget mere demotiverende end når man har alle de vante ting derhjemme som lokker en :)

Derudover skal man selvfølgelig have interessen i det man laver:)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)