Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter tjener formuer på at vildlede forbrugerne

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1770
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:09

...Vil med det samme også linke videre til Magnus Kjøller's blog, hvor han giver sit svar "kontant" tilbage. Meget spændende læsning i øvrigt :) - http://magnuskjoeller.dk/kontant/

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 22:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Elsker ">Mark Johnsons definition af "entrepreneurship". Desværre har vi ikke et sådan ord i Danmark for begrebet "iværksætter" er for længst blevet voldtaget af fremadstormende forretningsfolk. Jeg ville ønske at DR brugte mere tid på at følge iværksættere som Jesper Buch, Mikkel Svane, Martin Thorborg, Janus Friis, Morten Wagner, Troels Holch Povlsen, Karsten Ree... og mindre på iværksættere som Kjøller.

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 22:53

Synes det forsøg de lavede i programmet var direkte skræmmende. 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 23:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ulrik Moe:
Elsker
">Mark Johnsons definition af "entrepreneurship".

For fanden hvor er det godt set! Jeg er helt enig.

Jeg kaster sgu lidt op i munden, når jeg læser Kjøllers støtters kommentarer til hans forsvar, og i det hele taget hver gang nogen hyldes som en stor iværksætter, bare fordi de har fundet en fidus til at tjene masser af penge.

Og inden nogen nu kommer efter mig og trækker jantelovskortet, så lad mig slå fast, at jeg har intet imod at folk scorer kassen, heller ikke hurtige penge på en smart fidus, men iværksætteri i betydningen "entrepeneurship" - dét er det sku ikke!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 23:07
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Efter min mening, er det næsten mere skræmmende, at folk ikke er mere opmærksomme på, hvad de egentlig køber på nettet. Det er helt vildt, hvordan folk tror, at de kan få diverse produkter af kvalitet, til en uhørt lav pris, uden at binde sig til noget. Gang på gang hører man, at man skal læse det med småt, men alligevel er folk så godtroende. Dét er skræmmende...

.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

Selvfølgelig er det hensigten at velkomstpakker og gratis gaver, skal fungere som sløring for det sande produkt (abonnementet). Spørgsmålet er så, hvor meget sløringscreme man må bruge på sine kampagner, før det bryder med de gældende regler. De omtalte selskaber går til grænsen, for det er naturligvis der, den største profit er.

Men helt ærligt, forbrugerne har altså også et ansvar! I alle eksemplerne var betingelserne mere eller mindre tilsløret, men de var der.  

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 23:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Schneidereit:

Men helt ærligt, forbrugerne har altså også et ansvar! I alle eksemplerne var betingelserne mere eller mindre tilsløret, men de var der.  

Helt korrekt, og vi skal også være opmærksom på, de fremgår også på selve betalingssiden, OG i deres betingelser.
3 steder hvor 'kunderne' gerne bør læse det.
Hvorfor skal man fortælle 3 gange, at de binder sig, men kun 1 gang at de får en kasse øl gratis? :P
Update: kasse øl til 1 kr*

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Casper Schneidereit:

Selvfølgelig er det hensigten at velkomstpakker og gratis gaver, skal fungere som sløring for det sande produkt (abonnementet). Spørgsmålet er så, hvor meget sløringscreme man må bruge på sine kampagner, før det bryder med de gældende regler. De omtalte selskaber går til grænsen, for det er naturligvis der, den største profit er.

Det er rigtigt svært at blive uenig om værdien af selvstændige tanker på en iværksætterportal.

Det der sælges gang på gang er ikke et produkt eller et abonnement. Det er helt åbenlyst en tjen-penge-på-fidus ved at profit-optimere uden kunden får noget af reel værdi. Det går helt udenom alt den der med at skabe værdi. 

Mon ikke målgruppen for de ting jeg ser her netop er purunge mennesker uden erfaring. Og jeg har da selv været dum at hoppe på at bruge mine få lommepenge på lorte-tilbud fra Kuponnyhederne, som vist ikke fandtes da du var født :-) Selvom min kære mor forsøgte at overbevise mig om at det var spild af penge. Jeg ville kun høre hvad reklamen lovede. 

Senere finder jeg ud af at hjernen faktisk ikke er færdigudviklet i den alder. Og det er et faktum at mange mennesker har en IQ under 100. 

Det er ikke svært at se at se at det er let at narre en stor befolkningsgruppe. 

Det er vel også derfor det fortsætter.

Sympatisk, beundringsværdigt, innovativt, værdiskabende etc er det dog meget langt fra.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)