Jeg synes til gengæld det giver fin mening, der kan man se hvordan den samme tekst kan fortolkes helt forskelligt :-) Men ja, lad os høre hvad de siger, du er velkommen til at skrive mig en PB når de engang svarer, hvis jeg misser et nyt indlæg i denne tråd på det tidspunkt |
Må man stille et tillægsspørgsmål til Jesper og revisor From som mener man kan og må udbetale skattefri kørsel til ejer af enkeltmandsvirksomhed når bare det sker via mellemregning
Hvad gør I med eneejer af et ApS som ikke mener der er råd til at udbetale sig løn år wet men som har kørt 50.000 kr for virksomheden og dermed skal ha over 150.000 kr i skattefri godtgørelse.
Mig bekendt vil ingen løn systemer udbetale denne når der ikke laves en lønkørsel og jeg mener tilmed der er en regel om at der skal være et "fornuftforhold" mellem løn og kørsel, ex ikke 1.000 kr i løn til ansat og 150.000 kr skattefri kørsel
Udbetaler i ejeren den skattefri kørselsgodtgørelse uden løn´- eller sætter i en lille bitteløn og så f.eks. 150.000 kr i skattefri kørselsgodtgørelse. Han skal vel ikke stå ringere end ejeren af personlig virksomhed som kan få de 150.000 kr skattefrit via mellemregningen ud fra korrekt kørebog (Det er jo sjovere at få skattefrie penge end løn :))
venligst John H