Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i "blikfang" bil - regler?

Side 5 ud af 10 (91 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jep lad os høre hvad de siger til dig - få gerne en kilde eller paragraf - men det passer jo også med TAX.dk som er ret klare med at det er fradrag over selvangivelsen og ikke som udgift - men lad os høre hvad de siger til dig - altid sjovt og man kan ofte få rigtige svar (men desværre også noget vrøvl har vi måtte konstatere en del gange ud fra eksempler herinde)
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 13:34

Såfremt det skal angives separat? Hvilken felt/rubriknr. paa selvangivelsen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:34

det giver jo heller ikke spor mening når skat så klart sondrer mellem VSO og alm personlig virksomhed, hvis det var samme procedure, som udgift i virksomheden. I VSO er det, men i alm personlig er det fradrag - sondringen bliver lidt meningsløs ellers

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42

@Henrik - godt spørgsmål - jeg mener faktisk, og det går jo så lidt mod kontrollen, at fradraget gives i virksomhedensoverskud

Det er som med ex gaver og meget andet - de angives som tillæg til virksomhedens overskud lige som fradraget gives som fradrag i virksomhedens overskud. Hvorfor så ikke bogføre det sådan - tja - det kunne man jo også med en række andre ting der skattemæssigt kommer efter virksomhedens overskud - men den del er jeg ikke sikker på - jeg tror jeg ville ha taget det fra i rubrik 211, men Tonny eller Henrik Koudahl plejer at være skrappe med det her . - kunne et alternativ være rubrik 29? (da jeg ikke tror det kan være under ligningsmæssige)

I som tager det i regnskabet - hvordan bogfører i det? Drift - kørsel erhverv som udgift, men status? Har I en konto for kørsel erhverv som ikke hører til gæld til indehaver og hvad gør I ved afslutning, fører i den over i næste års balance eller hvad?
Venlig hilsen

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 14:32

Cookie - John Hannover:
det giver jo heller ikke spor mening når skat så klart sondrer mellem VSO og alm personlig virksomhed, hvis det var samme procedure, som udgift i virksomheden. I VSO er det, men i alm personlig er det fradrag - sondringen bliver lidt meningsløs ellers

På ingen måde! Der er nødt til at være en sondring, for at netto-resultatet bliver det samme.
I VSO betales der selsskabsskat af overskuddet, og alene et fradrag i virksomhedens overskud, ville ikke give samme skatteværdi, som et fradrag i overskuddet i en enkeltmands, hvor der betales fuld indkomstskat.
Så jo, der må helt klart sondres. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 14:36

Cookie - John Hannover:
I som tager det i regnskabet - hvordan bogfører i det? Drift - kørsel erhverv som udgift, men status? Har I en konto for kørsel erhverv som ikke hører til gæld til indehaver og hvad gør I ved afslutning, fører i den over i næste års balance eller hvad?

Omkostningskonto debet, og kredit på mellemregningskontoen. (Ligesom beskrevet hos Billys Billiing og startvaekst.dk)
Hvorvidt der overføres penge til indehaveren er sådan set uden relevans i denne sammenhæng, da det "bare" er privatforbrug, men hvis der gør, bogføres dette naturligvis som privatforbrug. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53

Henrik From:

Såfremt det skal angives separat? Hvilken felt/rubriknr. paa selvangivelsen?

Rubrik 29

/Henrik
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 14:58

Jamen så tror jeg vi fandt hvad vi har ledt efter.

Her er SKAT's vejledning til rubrik 29.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=133146

Citat:

Hvis du skal selvangive din virksomheds resultat i rubrik 111 eller 112, skal du ikke bruge rubrik 29 til erhvervsmæssig kørsel. Du skal i stedet fratrække udgiften i virksomhedens resultat, inden du selvangiver.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59
Jesper Hansen:

I VSO betales der selsskabsskat af overskuddet, og alene et fradrag i virksomhedens overskud, ville ikke give samme skatteværdi, som et fradrag i overskuddet i en enkeltmands, hvor der betales fuld indkomstskat.
Så jo, der må helt klart sondres. 

Der betales ikke selskabsskat i VSO. Der betales en foreløbig skat, som svarer til selskabsskatten. Når indkomsten så hæves på et senere tidspunkt kommer den resterende beskatning til udtryk. Så jo også i VSO gives der fuld beskatning (næsten - da der måske er mulighed for at skyde skatten til et mere favorabelt tidspunkt.)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 15:01

Ja, præcist.

Og netop derfor må der skelnes mellem de to.

Side 5 ud af 10 (91 indlæg)