Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot - er det lovligt!?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 1. May 13
Indlæg ialt: 9
Fra  GPA-danmark Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg undrer mig meget over trustpilot's koncept ikke giver anledning til større opmærksomhed end det egentlig gør, og hvorfor nu det?

Det er egentlig meget simpelt - som erhvervsdrivende (og betalende medlem) sender virksomheden oplysninger om:

1. kunden

2. kundens indkøb

2. virksomedens pris og aftale

3. rabatter mv.

Tænk på at disse oplysninger kan bruges/misbruges i de forkerte hænder af andre til markedsføring eller lign.

Ikke kun fastlægges kundens indkøb men også alle prisoplysninger og aftaler.

Alle disse oplysninger kan anvendes af konkurrenter.......

Og for at anvende "Trustpilot" skal man være betalende medlem og samtidig afgive oplysninger om aftaler med kunder ect.

Hvad synes du?

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:43

Jeg tror ikke jeg er helt med på hvad du mener. Altså Trustpilot har adgang til dine kunder, deres aftaler med dig, og dine priser på din webshop?

Tilmeldt 1. May 13
Fra  GPA-danmark Skrevet kl. 13:00

Hej Kim,

Måske jeg har forklaret mig dårligt.

Trustpilot får tilsendt en kopi af den faktura som kunden også får, det sker direkte fra systemet.

Dvs. fakturaen indeholder alle de oplysninger om kunden og købet, afgivne rabatter ect.

Hvis disse oplysninger anvendes forkert har Trustpilot en oversigt over de generelle indkøbsvaner og priserne fra leverandørerne og det er jo ikke kun i Danmark de er nu.

Tankevækkende at man betaler for dette og er det i det hele taget lovligt med dette?

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 13:09

GPA-danmark:

Trustpilot får tilsendt en kopi af den faktura som kunden også får, det sker direkte fra systemet.

Dvs. fakturaen indeholder alle de oplysninger om kunden og købet, afgivne rabatter ect.

Hvis disse oplysninger anvendes forkert har Trustpilot en oversigt over de generelle indkøbsvaner og priserne fra leverandørerne og det er jo ikke kun i Danmark de er nu.

Er du sikker på, at du sender så mange oplysninger til Trustpilot?

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 13:18

Du har ret, det ER tankevækkende. Jeg kan desværre ikke sige om det er lovligt eller ej, men det der faktisk skrammer mig mest, det er da de webshops som jeg handler hos. Jeg bryder mig da ikke om at Trustpilot skal have adgang til mine oplysninger. Det får mig da helt til at gå uden om de webshops som bruger Truspilot aktivt (hvilket jo er en del).

Det skal dog siges jeg har ALDRIG været glad for dem, så min mening kan måske bære lidt prag af min allerede forudtaget holdning. Men jeg kunne godt tænke mig at få svar på hvad andre synes, og om det bare er mig der er for paranoid.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 13:24

Det er ikke helt korrekt.

TP modtager ikke kopi af faktura med mindre kunden indsender den ved en tvist.
Vi bruger selv TP og vi sender intet til TP.

Dog kan TP sende en mail til kunden men de oplyser også at de ikke har adgang til disse mail, det kan man så tro på eller ej.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Skrevet kl. 13:34

Tak skal du have Bærbar.com, så er jeg mere rolig.

Tilmeldt 1. May 13
Fra  GPA-danmark Skrevet kl. 13:54

Hej alle,

For at anvende trustpilot skal vi oprette dem i vores webshop således at de modtager en "kopi" af købet automatisk.

Herefter anvender Trustpilot så de indsendte data til at fremsende en såkaldt "AFS" til din kunde(r) Disse oplysninger fremgår tydeligt på deres hjemmeside at det er sådan systemet fungerer.

citat fra Trustpilot's hjemmeside:

Automatisk Feedback Service

Nogle dage efter købet (du vælger hvor mange dage efter) inviterer vi alle dine nye kunder til at give dig en anmeldelse på Trustpilot. Da det er dig, der inviterer dine kunder til at give dig en anmeldelse, vil alle de anmeldelser du opnår gennem AFS komme fra verificerede kunder (f.eks. mod et ordrenummer). Med AFS får du løbende nye anmeldelser og skaber øget troværdighed om din forretning.

Ovennævnte besvarer vist "bærbar.com's" indlæg således at Trustpilot modtager nok data til at "invitere alle dine kunder".......

Uanset hvordan man betragter denne indsamling af data er det vel værd at tænke nærmere over.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 14:00

Du kan blot lave det selv, altså invitere dine kunder så får TP ikke adgang til dine data.
Jeg kunne aldrig drømme om at overlade mine kunders ordrer til TP.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:02

GPA-danmark:
Uanset hvordan man betragter denne indsamling af data er det vel værd at tænke nærmere over.

Og sikkert på kant med ( Lov om behandling af personoplysninger ) Da de jo ikke informerer kunderne om det.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)