Trustpilot får tilsendt en kopi af den faktura som kunden også får, det sker direkte fra systemet.
Dvs. fakturaen indeholder alle de oplysninger om kunden og købet, afgivne rabatter ect.
Hvis disse oplysninger anvendes forkert har Trustpilot en oversigt over de generelle indkøbsvaner og priserne fra leverandørerne og det er jo ikke kun i Danmark de er nu.
Tankevækkende at man betaler for dette og er det i det hele taget lovligt med dette?
Trustpilot får tilsendt en kopi af den faktura som kunden også får, det sker direkte fra systemet.
Dvs. fakturaen indeholder alle de oplysninger om kunden og købet, afgivne rabatter ect.
Hvis disse oplysninger anvendes forkert har Trustpilot en oversigt over de generelle indkøbsvaner og priserne fra leverandørerne og det er jo ikke kun i Danmark de er nu.
Er du sikker på, at du sender så mange oplysninger til Trustpilot?
Du har ret, det ER tankevækkende. Jeg kan desværre ikke sige om det er lovligt eller ej, men det der faktisk skrammer mig mest, det er da de webshops som jeg handler hos. Jeg bryder mig da ikke om at Trustpilot skal have adgang til mine oplysninger. Det får mig da helt til at gå uden om de webshops som bruger Truspilot aktivt (hvilket jo er en del).
Det skal dog siges jeg har ALDRIG været glad for dem, så min mening kan måske bære lidt prag af min allerede forudtaget holdning. Men jeg kunne godt tænke mig at få svar på hvad andre synes, og om det bare er mig der er for paranoid.
TP modtager ikke kopi af faktura med mindre kunden indsender den ved en tvist. Vi bruger selv TP og vi sender intet til TP.
Dog kan TP sende en mail til kunden men de oplyser også at de ikke har adgang til disse mail, det kan man så tro på eller ej.
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
For at anvende trustpilot skal vi oprette dem i vores webshop således at de modtager en "kopi" af købet automatisk.
Herefter anvender Trustpilot så de indsendte data til at fremsende en såkaldt "AFS" til din kunde(r) Disse oplysninger fremgår tydeligt på deres hjemmeside at det er sådan systemet fungerer.
citat fra Trustpilot's hjemmeside:
Automatisk Feedback Service
Du får nye anmeldelser hele tiden, på autopilot
Nogle dage efter købet (du vælger hvor mange dage efter) inviterer vi alle dine nye kunder til at give dig en anmeldelse på Trustpilot. Da det er dig, der inviterer dine kunder til at give dig en anmeldelse, vil alle de anmeldelser du opnår gennem AFS komme fra verificerede kunder (f.eks. mod et ordrenummer). Med AFS får du løbende nye anmeldelser og skaber øget troværdighed om din forretning.
Ovennævnte besvarer vist "bærbar.com's" indlæg således at Trustpilot modtager nok data til at "invitere alle dine kunder".......
Uanset hvordan man betragter denne indsamling af data er det vel værd at tænke nærmere over.
Du kan blot lave det selv, altså invitere dine kunder så får TP ikke adgang til dine data. Jeg kunne aldrig drømme om at overlade mine kunders ordrer til TP.
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.