Sammenblanding av kunder og distributører er et problem som gjelder minst 90 % av alle MLM-selskaper, inkludert LR, så det er høyst relevant både for MLM-bransjen generelt og LR.
I Coop sin kundeklubb kan man ikke tjene penger på å verve nye Coop-medlemmer under seg. Sammenligningen er fullstendig tåpelig.
Nå generaliserer du igjen, noe du tidligere i innlegget mente gjorde det "fuldstændig umuligt at have en saglig debat". Alt bedrageriet i MLM-bransjen rettferdiggjøres ikke av at det foregår svindel (i langt mindre skala) i andre bransjer. Skal vi la bankene, supermarkedene og byggefirmaene svare for seg, så konsentrerer du deg om MLM-bransjen og LR?
Nei, men nå er det en viktig forskjell på å starte et supermarked og starte en MLM-forretning. Bygger man et supermarked eller en annen vanlig forretning kan man definere konseptet selv. Når man starter som distributør for f.eks. LR trer man inn i et etablert system som er fundert på illusjoner, falske løfter, villedende markedsføring osv. i tillegg til at forretningsmodellen er programmert til å masseprodusere tapere. I de aller fleste MLM-selskaper blir man altså en del av en bedragersk pyramidevirksomhet idet man registrerer seg. Det er slett ikke alle MLM-distributører som lyver om produktenes egenskaper og inntektspotensialet, men i de aller fleste MLM-selskaper er det umulig å lykkes uten å gjøre nettopp dette. I vanlig forretning kan man gjøre det bra som selger uten at man behøver å lyve. |
LR Health and beauty produkter
Jamen hvor skal jeg starte? Du bruger EN kilde flere steder, som fakta for et helt firma. Det er dårlig stil, og hvis du var journalist, så var det elendig research. Eksempel KILDE 2 + KILDE 3. Du brokker dig over, at forhandlere skal købe for minimum xxx kr om måneden, eller de skal handle for minimum xxx kr første gang. Men hvordan tror du, at det foregår ude i det almindelige erhvervsliv? Vi andre skal da også købe for xxxx kr pr ordre, hvis vi ønsker at handle hos vores leverandører. Så hvor er det forkerte i det? Det er altså ganske normalt indenfor de fleste brancher, men det glemmer du at påpege. Og så er LRs minimumskøb altså MEGET lave! Hvis vi bare kunne købe for så lidt af gangen, når vi f.eks køber solbriller, så ville verden satme være let! Du nævner en sag fra 2006 om et kosttilskud, som ik måtte markedsføres, fordi det mere var et lægemiddel. Det er en fejl, men hvorfor trække en sag fra 2006 frem i 2013? Kunne du ik finde andet? Hvis du søger på Google, så er der SINDSYG mange kosttilskud i de senere år, som er trukket tilbage fra markedet. SE SELV! Hele dit afsnit om markedsføring via kendte stjerner, er totalt irrelevant. Hvorfor må et MLM firma ik reklamerer? Er det noget du bestemmer? Hva har det overhovedet med MLM at gøre, at de investerer i deres produkter? Og sådan kan jeg blive ved... Det hele er skrevet fra en side, og artiklen er på INGEN måde objektiv! Og det siger jeg, som intet har med firmaet eller andre MLM firmaer at gøre... |
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Det er kun et problem, hvis du insisterer på at gøre det til et problem. Personligt kan jeg på ingen mulig måde se et problem i, at nogen vælger at oprette sig som kunde for at få rabat, og andre vælger at oprette sig for at bygge en forretning. Du kunne også vende den om og sige, at det er ærgerligt, at man i COOP ikke kan tjene provision på at skaffe nye medlemmer.
Og hvad så? Hvis man kunne, ville det jo stadig ikke være suspekt eller ulovligt. Så ville det blot ligne affilliate marketing.
Du fejltolker - igen, igen, igen. Jeg har aldrig sagt at det er i orden at snyde - jeg siger blot, at fordi nogle i en branche driver ulovlig virksomhed, betyder det ikke, at hele branchen er ulovlig - OG, blot fordi der er MULIGT at snyde, er det IKKE ensbetydende med, at alle gør det eller ønsker at gøre det. Min pointe var også - at hvis du f.eks. kun kigger på dele af bank-branchen, så ville man også kunne argumentere for, at hele konceptet var ulovligt - men man er selvfølgelig nødt til at se på konceptet i det fulde perspektiv.
VRØVL!!! Hvis du gad at bruge bare 1% af den tid du har brugt på at svine MLM-branchen til, på at sætte dig ind i almindelig virksomhedsdrift, så ville du erfare, at det at åbne et supermarked I HØJ GRAD indebærer en masse klausuler, brancheaftaler, markedsføringsregler og i mange tilfælde også et opstartsgebyr, samt tilbagebetaling af overskud. Hvis din eneste interesse er at svine en branche til, som du af en eller anden årsag har set dig gal på - så ville det klæde dig bare at vide det helt basale om virksomhedsdrift, inden du kaster dig ud i tågede forklaringer om, hvordan et MLM-firma er bygget op. Hvis du gad at bruge bare 10 minutter på research - så ville du vide, at mange MLM-virksomheder er bygget op PRÆCIS som de fleste andre virksomheder - bare med den forskel, at MLM-virksomhederne giver mulighed for at arbejde med deres produkter og koncept som din egen forretning. Og ja, nogen gør det bedre end andre - men på præcis samme måde forholder det sig jo også inden for traditionel business.
Kan du komme med eksempler på forretningsmodeller, der primært producerer vindere??? At mange vælger at stoppe inden for 2 år - ofte med et tab til følge - ER EN GENEREL TENDENS i forretningsverdenen - og det er derfor komplet tåbeligt at beskrive det som et MLM-problem. Og selvfølgelig er andelen af "tabere" i MLM større, da der er langt flere uerfarne der starter op + det faktum, at de fleste har muligheden for at prøve! Forskellen i MLM er bare, at går du oftest ikke personligt konkurs da din indskud primært har bestået af din tid. Det siger jo også sig selv, at det er de færreste der har muligheden for at starte en bank, en detailforretning eller en forhandling af produkter op. Men af de personer der trods alt prøver, er andelen af "tabere" og konkurser stadig høj! Men - igen en udtalelse der viser, at du slet ikke kigger på ALLE sammenfaldende med traditionel forretningsdrift. Du sidder med MLM skyklappper på - og har vist helt glemt at der også findes en verden uden for MLM!? Eller også kender du bare ikke til den? |
allanisaksen.dk - Online Digital Assistent
Nei, dette er ikke noe jeg personlig har funnet på. Hvis du kjente til striden om Herbalife som pågår i USA for øyeblikket ville du ha visst at dette er et av de viktigste temaene. Herbalife lovte tidligere i år at de innen april ville opprette et slikt klart skille mellom fordelskunder og distributører. De har ennå ikke gjort det, du kan sikkert gjette hvorfor.
Det hadde vært helt i orden så lenge bruk av medlemskortene var det som genererte omsetningen. Dersom det er verving og posisjoner som genererer omsetning - slik som i Lyoness - blir det fort et pyramidespill.
Feil sammenligning igjen. Det er ingen som stopper en eier av et supermarked å selge produktene fra to konkurrerende leverandører samtidig, endre provisjonsbetingelsene til sine underordnede eller designe sitt eget markedsføringsmateriell. Kan man dette som LR-distributør? Nei.
Nei, her klarer du ikke å skille mellom pyramidestruktur og pyramideeffekt. Jeg har prøvd å forklare deg det før, men det ser ikke ut til å gå inn.
Gjerne. Av alle idrettslag som selger julenek tjener nesten alle penger, av narkomane som selger magasiner på gaten tjener nesten alle penger, av studenter som jobber som frilans telefonselgere tjener nesten alle penger. Til sammenligning er det mindre enn 1 % av alle som driver en MLM-forretning som tjener penger.
Normalt har 90 % stoppet med sitt MLM-selskap innen 2 år, hvilket er vesentlig mer enn i den vanlige forretningsverden. I tillegg har de som stopper med vanlig forretning normalt tatt ut lønn i større eller mindre grad underveis, mens de fleste som stopper med MLM har tapt penger hele veien. I din sammenligning kommer altså MLM svært dårlig ut.
Prøv å forklare dette til de av mine venner som har tapt over 100.000 kr på MLM på kort tid. Denne uken var det en sak i norsk media om en person som hadde pådratt seg over 1 million i gjeld på nettverksvirksomhet. Historien om bilavtalene til LR taler sitt tydelige budskap om at det også er en betydelig finansiell risiko forbundet med MLM.
Vel, jeg har mitt daglige arbeid utenfor MLM og trives godt med det. Det er nettopp min erfaring fra det vanlige forretningsliv som gjør meg i stand til å gjennomskue pseudo-økonomien i MLM-verden. |
|
Nu har jeg ikke læst hele tråden |
Mit bud er at det er blevet til et problem, fordi en hel masse fanatikere har råbt op om, at det er skumle, pyramideagtige og mystiske ting, der foregår i Herbalife. Jeg kan ikke se, hvorfor det er så stort et problem. En masse personer køber ind til eget forbrug - nogen af dem, fordi de gerne vil have produkterne, andre fordi de gerne vil sælge produkterne, og nogle tredje en blanding af de 2 foregående. Nogle får solgt produkterne - andre gør ikke. I min verden er den ikke længere, men i din verden ved jeg godt, at man kan koge suppe på emnet i mange tusind år frem i tiden. :-)
Jo, det er der faktisk - jeg kan bl.a. nævne Gillette, som på det nærmeste brugte mafia-metoder, for at holde andre producenter ude fra hylderne i supermarkedet. Men bortset fra det - så fremgår det jo af betingelserne - og kan man ikke lide den detalje, så lader man jo blot være med at blive forhandler. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle gøre konceptet ekstra skummelt af den årsag?
Jeg må da lave alt det markedsføringsmateriale jeg har lyst til - og jeg må da også ændre provisionsbetingelserne til mine "underordnede" hvis det er det, jeg har lyst til. Som f.eks. at give dem en ekstra præmie for opnåelse af delmål - eller ekstra provision.
HaHaHa - Du sammenligner med ansatte - altså det præcis modsatte af selvstændige, og oven i købet ansatte uden særlig indflydelse på deres arbejde og på det de sælger - et punkt som du ovenikøbet mener er en fejl ved MLM-branchen, at man ikke har indflydelse. KOM NU IND I KAMPEN 4BROOKER! Hvis du ikke engang kan forstå det du selv skriver, hvorfor pokker skulle vi andre så bruge tid på at læse det!?!? |
allanisaksen.dk - Online Digital Assistent
|
Allan, folk udtaler sig ofte, om noget de ikke har den store viden omkring... H |
Hvis du mener at jeg ikke har kunnskap om MLM, så kan du skrive det rett frem.
Det høres jo flott ut, men la oss se hvilke tilleggsspørsmål FTC råder å stille til en MLM-selger:
Dette har vel du ikke noen problemer med å svare på. |
Bliv gratis medlem